635csi Turbo! Till salu!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: 635csi turbo!
Film från uppstart:
http://www.youtube.com/watch?v=vcsgpN1T ... e=youtu.be
Film utifrån där vi dragit ut avgas genom garageporten
http://www.youtube.com/watch?v=QrsJKTOL ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=vcsgpN1T ... e=youtu.be
Film utifrån där vi dragit ut avgas genom garageporten
http://www.youtube.com/watch?v=QrsJKTOL ... e=youtu.be
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Re: 635csi turbo!
Hehe Grattis med oppstart! Ser og høres veldig bra ut
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=193878 Mitt 635 csi turbo prosjekt
Re: 635csi turbo!
Tackar tackar!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo!
Ikväll jävlar va det ska skjutar raketer och skit at casa del jakana
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
635csi turbo!
Fernis1 wrote:Ikväll jävlar va det ska skjutar raketer och skit at casa del jakana
Thats what we do at jake's mountain
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Re: 635csi turbo!
Magnaten wrote:Tror ärligt att det kommer suga med csl-style fälgar på sån bil.
Nu köper du wressels bbs centrumbultshjul pronto om du inte vill vakna till dieselrök varje morgon
Skummade igenom tråden och hittade detta grova påhopp...
Det är BMW 1M orignalfälgar, jag skulle aldrig montera nån form av replica till hjul!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
635csi turbo! Uppstartad!
Ber allra ödmjukast om ursäkt å kryper tillbaka under stenen igen
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Magnaten wrote:Ber allra ödmjukast om ursäkt å kryper tillbaka under stenen igen
Hahaha fan jag och erik var lagom sugna igår på att ta en provtur med 635an men han tog förnuftet till sig och vi sket i det då han endast hade sommardäck och inga bromsar
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
635csi turbo! Uppstartad!
Går väl att sätta ut foten när man ska bromsa, den pojken har väl aldrig haft nå omdöme ändåså
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
- daniel-635
- Posts: 210
- Joined: 24 Nov 2008, 21:13
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Eftersom Sävarturbo ligger nere för tillfället svarar jag här istället...
På min bil går det breda stiftet på Tempgivaren till Pin-4 på kontakten i säkringsboxen.
Det bekräftas även av denna jag hittade på e30.de
Jag antar att det smala stiftet är en form av termokontakt för en lampa, eller om det ska dra mätaren i botten vid en viss temperatur ?
(Vissa BMW har iallafall en lampa bakom det röda fältet i tempmätaren)
Min 528a har inte denna givaren, och av de 8st ! olika givare jag hade hemma vart bara den på 635an av denna modellen.
Hoppas du får ordning på tempmätaren, men det kan ju även vara minnesbatterierna i instrumentet som bråkar, det brukar ta Temp, Varvtal och förbrukningsmätare.
Grattis till Uppstarten !
På min bil går det breda stiftet på Tempgivaren till Pin-4 på kontakten i säkringsboxen.
Det bekräftas även av denna jag hittade på e30.de
Jag antar att det smala stiftet är en form av termokontakt för en lampa, eller om det ska dra mätaren i botten vid en viss temperatur ?
(Vissa BMW har iallafall en lampa bakom det röda fältet i tempmätaren)
Min 528a har inte denna givaren, och av de 8st ! olika givare jag hade hemma vart bara den på 635an av denna modellen.
Hoppas du får ordning på tempmätaren, men det kan ju även vara minnesbatterierna i instrumentet som bråkar, det brukar ta Temp, Varvtal och förbrukningsmätare.
Grattis till Uppstarten !
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Tack Daniel!
Den hoppade igång när jag varmkörde maskin nyss!
Tack för hjälpen!
Den hoppade igång när jag varmkörde maskin nyss!
Tack för hjälpen!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Har problem med att lufta bromsarna på 635an.
Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.
Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..
Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.
Har lite slut på ideer!
Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.
Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..
Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.
Har lite slut på ideer!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
erikjakan wrote:Har problem med att lufta bromsarna på 635an.
Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.
Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..
Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.
Har lite slut på ideer!
detta systemet är skit skumt! är ju samma på e28an, ja kommer inte riktigt inte riktigt ihåg nu hur det är man ska göra men ja vet iaf att det ska stiga i behållaren när man pumpar på pedalen. ska ta reda på detta så återkommer ja
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Problemet löst!
Nån gång när bilen har stått utan OK på så har bromspedalen blivit neddtryckt, kolven på hcyl hade då fastnat i intryckt läge!
Tog en näbbtång och petade till den, nu funkar allt perfekt!
MVH Erik
Nån gång när bilen har stått utan OK på så har bromspedalen blivit neddtryckt, kolven på hcyl hade då fastnat i intryckt läge!
Tog en näbbtång och petade till den, nu funkar allt perfekt!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Robin Olivi
- Posts: 93
- Joined: 25 Dec 2012, 15:43
- Location: Västerås
Re: 635csi turbo! Uppstartad!
Skönt när det löser sig enkelt. Grattis till uppstarten också.
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;