Turbolarssa E30 Touring M50Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- turbolarssa
Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo - Update vintermek
Fått dit nya snurran och börjat bygga Downpipe och avgassystem. Bytt ut matarkabel och jordkabel mot grövre också, ville gärna gå lite segt på starten förra året, har ju batteriet i skuffen.
Blir 3,5" Downpipe i svartstål ner till flexrör, sen 3" rostfritt:
Skärde ut en kona 3"-3,5" på jobbet.
Lindat med bandage och fått i Lamdan osv, här syns även nya matarkabeln från batteriet:
Så får de bli, lagom trångt med M50Lut:
Bytt ut lite värmeskydd osv så de ser lite fräschare ut:
Blir 3,5" Downpipe i svartstål ner till flexrör, sen 3" rostfritt:
Skärde ut en kona 3"-3,5" på jobbet.
Lindat med bandage och fått i Lamdan osv, här syns även nya matarkabeln från batteriet:
Så får de bli, lagom trångt med M50Lut:
Bytt ut lite värmeskydd osv så de ser lite fräschare ut:
- bmw_fredde
Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo - Bygger downpipe osv
Blir skitbra ju
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- turbolarssa
Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo - Bygger downpipe osv
Monterat dit fronten igen, blev en ny läpp också:
Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo
Allt du gör ser så rent, snyggt, och prydligt ut. Me like
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
grymmaste bmw turbon i skaraborg =)
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
-
Grym bil!! SÅg att du körde e36 styrv utan servo, stämmer det? Är det bara o plugga anslutningarna eller? Vad kör du för multirem när du inte har servopump?
Mvh
Mvh
- turbolarssa
Turbolarssa E30 Touring M50Turbo
De stämmer fint, se till att tömma styrväxeln på olja ordentligt innan du pluggar anslutningarna.
Står i FAQ här på forumet om remmen och hur den ska dras, sök runt lite så hittar du //Larsson
Står i FAQ här på forumet om remmen och hur den ska dras, sök runt lite så hittar du //Larsson
-
Har du kylrören kvar på styrväxeln eller kan man plocka bort dem och plugga ansl där ist för att plugga de slangar som blir om man har dem kvar?:)
- turbolarssa
Byggt rostfrittavgas och gjort klart alla tryckrör, oljeretur osv, slänger upp lite byggbilder.
Fixar slutrör på nya dämparen:
Gjort svep till upphängingen och polerat upp slutröret lite, hoppas de ska lira fint med denna upphängningen:
Försökt få till de så tight å fint de går, ibland saknar man lyft lite extra igaraget :
Nere för svetsning:
Färdigt och monterat:
Fixa till ett batterifäste i skuffen:
Nytt luftfilter och rulla till ett insusgsrör:
Oljeretur osv klart:
Klart med tryckrör, luftfilter osv, börjar bli färdigt under huven nu:
Hitta denna bilden i lokaltidningen, på rymmen precis utanför verkstan, jäkla tur man inte kikade ut precis :
Blivit endel isåka med andra E30in:
Nu ska bränslesystemet byggas om lite, körde med enkel 044 förra året och saknade catchtank vid banåka. Inte bestämmt riktigt än hur jag ska göra med pumpar, förpump, catchtank osv. Ska man skaffa en extra 044 och lämplig förpump eller använda nuvarande 044 som förpump och skaffa ett Nuke-kit?
Fixar slutrör på nya dämparen:
Gjort svep till upphängingen och polerat upp slutröret lite, hoppas de ska lira fint med denna upphängningen:
Försökt få till de så tight å fint de går, ibland saknar man lyft lite extra igaraget :
Nere för svetsning:
Färdigt och monterat:
Fixa till ett batterifäste i skuffen:
Nytt luftfilter och rulla till ett insusgsrör:
Oljeretur osv klart:
Klart med tryckrör, luftfilter osv, börjar bli färdigt under huven nu:
Hitta denna bilden i lokaltidningen, på rymmen precis utanför verkstan, jäkla tur man inte kikade ut precis :
Blivit endel isåka med andra E30in:
Nu ska bränslesystemet byggas om lite, körde med enkel 044 förra året och saknade catchtank vid banåka. Inte bestämmt riktigt än hur jag ska göra med pumpar, förpump, catchtank osv. Ska man skaffa en extra 044 och lämplig förpump eller använda nuvarande 044 som förpump och skaffa ett Nuke-kit?
- turbolarssa
Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo Update 26/1
Fått ner sköpet från pallbockarna äntligen:
- turbolarssa
Gjort om soppasystemet lite med dubbla 044,or och Nukefilter. Blev ett stort 70a relä till dessa.
Pumparna sitter under golvet ibak med varsin AN10 från fuelcellen, pump1:
Pump2, nån elektriker är man inte men duger för mig:
Bytt ut lite Kina kopplingar mot ordentliga från PPF, känns bra mycke stabilare:
Uppstartad första gången efter vinterns ombyggnad:
Blev okej med "nya" läppen, inget Mtech trams bilen är upphissad ibak så är inte ritkigt så låg ifram:
Bokat mappning uppe hos PPF så blir att provtrycka systemet å kolla över allting lite extra
Pumparna sitter under golvet ibak med varsin AN10 från fuelcellen, pump1:
Pump2, nån elektriker är man inte men duger för mig:
Bytt ut lite Kina kopplingar mot ordentliga från PPF, känns bra mycke stabilare:
Uppstartad första gången efter vinterns ombyggnad:
Blev okej med "nya" läppen, inget Mtech trams bilen är upphissad ibak så är inte ritkigt så låg ifram:
Bokat mappning uppe hos PPF så blir att provtrycka systemet å kolla över allting lite extra
- Robin Olivi
Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo, startad, mappning boka
Ser riktigt bra ut. Fränt me kombi.
Var den inte riktigt mappad innan eller? Jag kanske missade någon ändring du gjort.
Var den inte riktigt mappad innan eller? Jag kanske missade någon ändring du gjort.
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
- turbolarssa
Turbolarssa E30 Touring M50Turbo, startad, mappning bokad.
Kul att de gillas, touring är lite mer udda
Bytt Turbo, nytt avgas, ic mm. Bottnade turbon förra året så hoppas få ur lite mer effekt nu. //Larsson
Bytt Turbo, nytt avgas, ic mm. Bottnade turbon förra året så hoppas få ur lite mer effekt nu. //Larsson
fint blir de !
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
Jäkligt snyggt bygge =)
/Erik
/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
-
Skriver väl samma här då... du gör mig deprimerad. din bil är så jävla vacker & jobbet du gör blir kanon, fyyyfan vad jag saknar mitt turboskåp !
- turbolarssa
Provkört bilen på väg och allt verkar fungera fint så har mest vart småfix iväntan på mappning uppe hos PPF.
Fått lackat bilen svart innuti och slängt i 2stolar, vill ha tag på sportskinn eller Mtech stolar till E30 istället för mina tråkiga orginalstolar.
Även bytt alla oljor ibilen, motor, låda och i diffen.
Slängt på huven med Aerocatchlåsen:
Efter denna bilden togs har jag gjort en ny oljematning till turbon då denna tog i huven lite, så här står den å väntar på att bromsas nu:
Fått lackat bilen svart innuti och slängt i 2stolar, vill ha tag på sportskinn eller Mtech stolar till E30 istället för mina tråkiga orginalstolar.
Även bytt alla oljor ibilen, motor, låda och i diffen.
Slängt på huven med Aerocatchlåsen:
Efter denna bilden togs har jag gjort en ny oljematning till turbon då denna tog i huven lite, så här står den å väntar på att bromsas nu: