godkänd besiktning sökes
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: godkänd besiktning sökes
jo, bromsarna måste klara effekten. sen gäller 15kw/100kg och det måste intygas med ett bromspapper.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: godkänd besiktning sökes
Drygt Men borde inte 325 bromsar klara en M50B20 med 0.3 bars tryck?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: godkänd besiktning sökes
det kanske dem gör, men eftersom du måste BYTA ut bromsarna också för att få regga som ombyggt fordon så skiter de sig där.
har du tex en M5a och ska regga med 200hp så måste du ändå byta bromsarna för att de ska klassas som ombyggt fordon.
MVH Micke
har du tex en M5a och ska regga med 200hp så måste du ändå byta bromsarna för att de ska klassas som ombyggt fordon.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: godkänd besiktning sökes
OK då är jag med, jobbigt Finns det några ok/skivor som passar mer eller mindre bolt on på E30 då? Lite OT kanske men iaf..
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: godkänd besiktning sökes
bak kan man köra ix touring skivor och ok. då får man ventilerade skivor.
Re: godkänd besiktning sökes
flp wrote:det kanske dem gör, men eftersom du måste BYTA ut bromsarna också för att få regga som ombyggt fordon så skiter de sig där.
har du tex en M5a och ska regga med 200hp så måste du ändå byta bromsarna för att de ska klassas som ombyggt fordon.
MVH Micke
Är ju det som kan kännas lite konstigt,har man en M5 så får man byta "allt"(motor,drivlina,bromsar,mm)till 525 grejor då så kan man ha turbo....
Re: godkänd besiktning sökes
japp det är därför det bästa är att ha den "näst" värsta modellen i serien, eller någon längre ner i skalan. En m5/m3 osv är helt hopplöst att regga med turbo, du kan ju iofs köpa riktiga brembo bromsar/D2 osv. Sen som sten säger så är det inte så kul att regga en m5 med M50b25, viktar du upp den till 2.5 ton kan det funka med en s38b36 dock
Sen ska ni veta att HELA bromssystemet måste bytas ut, det som får vara kvar är i princip bromsrören, alltså bromscyindrar, bromsbomb , rubbet..
Med drivlina menas också hela drivlinan, motor, vxl låda, kardan, diff och drivaxlar.
Som en e34 525 är ju mycket "lättare" att få godkänt, bara köpa på sig alla M5 grejor och sätta bolt on. Pratade med SFRO i telefon för ett par månader sedan och vid vissa regbesiktningar (läs vissa stationer) gillar de inte att de är "bolt" on saker, att de inte är tillräckligt mycket modifierat för att klassas in som ombygt fordon. (idioti)
Vilka stationer detta va ville han inte gå ut med förens det verkligen va dags att regbesiktiga eftersom att snubbarna tydligen byter station lite då och då, prata med din sfro kille
Sen ska ni veta att HELA bromssystemet måste bytas ut, det som får vara kvar är i princip bromsrören, alltså bromscyindrar, bromsbomb , rubbet..
Med drivlina menas också hela drivlinan, motor, vxl låda, kardan, diff och drivaxlar.
Som en e34 525 är ju mycket "lättare" att få godkänt, bara köpa på sig alla M5 grejor och sätta bolt on. Pratade med SFRO i telefon för ett par månader sedan och vid vissa regbesiktningar (läs vissa stationer) gillar de inte att de är "bolt" on saker, att de inte är tillräckligt mycket modifierat för att klassas in som ombygt fordon. (idioti)
Vilka stationer detta va ville han inte gå ut med förens det verkligen va dags att regbesiktiga eftersom att snubbarna tydligen byter station lite då och då, prata med din sfro kille
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: godkänd besiktning sökes
Blev nog lite ot i denna tråd......
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Re: godkänd besiktning sökes
Uppar.. Mycket bra betalt för 15min arbete..
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: godkänd besiktning sökes
Nemesis_turbo wrote:bak kan man köra ix touring skivor och ok. då får man ventilerade skivor.
Lite tveksamt på oken, de är inte "större/bättre". Troligen glider det igenom, men inte säkert.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: godkänd besiktning sökes
Nisse Järnet wrote:OK då är jag med, jobbigt Finns det några ok/skivor som passar mer eller mindre bolt on på E30 då? Lite OT kanske men iaf..
Fram finns inget bolt-on till E30. Hyfsat nära (?) är Audi S3 skivor (rätt offset och tjocklek) som man får borra ny bultcirkel (4x100) och fräsa upp centrumhålet lite. Sen adapter för att montera tex E34 540 eller E36 M3 eller E34 M5 eller E32 750 ok. Såna adaptrar hittar man nån gång här eller där eller tillverkar själv. Inte avancerad.
Eller så kör man E36 fjäderben fram, dock blir det ju 5-bult. Med Z3 eller E36 Compact bärarmar bak får man 5-bult där med. Bolt-on på E30 bryggan. Med kompletta Z3M bärarmar får man håriga bromsar bak. Viss reservation för spårvidd här! De uppgifter jag hittar säger 1430mm för E36 och 1490mm Z3 (1410mm E30).
Z3M ok har annan infästning än Compact ok, ett hörn ni andra kan undvika att bygga in er i. Kör bromsar och bärarmar som hör ihop, är inte så komptibelt mellan som jag förutsatte... =/
Compact 323ti och Z3M bärarmar är förstärkta med ett tvärstag.
Sorry för fortsatt OT!
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
-
- Posts: 314
- Joined: 11 Dec 2011, 20:38
Re: godkänd besiktning sökes
Vad är man villig och ge? 5000? 10000?. Nej jag har ingen besiktning och sälja. Frågar enbart i nyfikenhet
Re: godkänd besiktning sökes
brasnytihajjen wrote:Vad är man villig och ge? 5000? 10000?. Nej jag har ingen besiktning och sälja. Frågar enbart i nyfikenhet
5k är nog smärtgräns för mig. Många böter för att komma ner (upp) i de siffrorna.
Re: godkänd besiktning sökes
Jag förstår inte problemet kör in på besiktningen skulle dom inte gilla och vilja ge dig några jobbiga 2or kan du ju avbryta besiktningen och åka därifrån och dom får inte föra in det i protokollet
Re: godkänd besiktning sökes
Tror ni jag kan få E28an reggad med Mycket lite laddtryck? Har ju uppdaterad bromsar och kör XYZ coils. M30B35 som går på E85.
Re: godkänd besiktning sökes
som ombyggt fordon. Dvs hela drivlina, bromsar, bromssystem et.c ska vara utbytt. Läs reglerna för SFRO här på ppf. Det har diskuterats vildt
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,