Det har ju skrivits i dom flesta trådar att man måste regga som ombyggt fordon samtidigt, så det är ju inte direkt en mytDawe_A wrote:Pratade precis i telefon med SFROs bmw turbo expert och detta är en stor MYT. Vi kommer aldrig kunna "e85 regga" bilen och sätta på turbo.
han skulle informera bossebildoktor om detta. Det är alltså ombyggt fordon som gäller, punkt slut.
man skulle med andra ord knipit MGs supra maskin medans man hade chansen
Dawes E34 M5 sugis. Till salu / byte.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
V8
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
R.Larsson wrote:Gmc Typhoon är på 4.3 liter original med singelturbo. Klarar väl drygt 400hk en sådan turbo. Kanske vore något för din maskin..
schysst tips men nu är det ombyggt fordon som gäller och då går min M5 fetbort, fall jag inte vill stoppa i en M50 eller 2jz eller något annat snitsigt..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
ja, det är ombyggt fordon som gäller annars går det inte.St3v3 wrote:Det har ju skrivits i dom flesta trådar att man måste regga som ombyggt fordon samtidigt, så det är ju inte direkt en mytDawe_A wrote:Pratade precis i telefon med SFROs bmw turbo expert och detta är en stor MYT. Vi kommer aldrig kunna "e85 regga" bilen och sätta på turbo.
han skulle informera bossebildoktor om detta. Det är alltså ombyggt fordon som gäller, punkt slut.
man skulle med andra ord knipit MGs supra maskin medans man hade chansen
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
nya planer då ja.
Modda på s38 toppen på m30, "m30b38" , skulle nog kunna få in en sådan modifikation i pappren också.. "m30b38 24v topp" eller M30b30 m S38 topplock" et.c ni fattar.
Zf låda , kardan, sviktare drivaxlar
e32 750 bromsar runt om ev eftermarknads
e85
turbo
Det hade gått, m30b35 har 210hk i pappren och min effekt får vara: 321hk på 1600kg.
och jag får fortfarande behålla min "s38"
Modda på s38 toppen på m30, "m30b38" , skulle nog kunna få in en sådan modifikation i pappren också.. "m30b38 24v topp" eller M30b30 m S38 topplock" et.c ni fattar.
Zf låda , kardan, sviktare drivaxlar
e32 750 bromsar runt om ev eftermarknads
e85
turbo
Det hade gått, m30b35 har 210hk i pappren och min effekt får vara: 321hk på 1600kg.
och jag får fortfarande behålla min "s38"
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Dawe_A wrote:Pratade precis i telefon med SFROs bmw turbo expert och detta är en stor MYT. Vi kommer aldrig kunna "e85 regga" bilen och sätta på turbo.
han skulle informera bossebildoktor om detta. Det är alltså ombyggt fordon som gäller, punkt slut.
man skulle med andra ord knipit MGs supra maskin medans man hade chansen
Jaha....Tyckte väl det lät lite väl "enkelt"....
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Men du....
Släng i en standard m30
Bygg turbo!
Byt bromssystem.
Regga som ombyggt.
Släng i s38an o turba den.
Klart.
/Erik
Släng i en standard m30
Bygg turbo!
Byt bromssystem.
Regga som ombyggt.
Släng i s38an o turba den.
Klart.
/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Din s38 har ett m30 block ju! Ser ju likadana ut!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Hur ska du bygga om fram o bakvagnen då?
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Räcker med att byta bromssystem runtom och sen byta diff.jorgen wrote:Hur ska du bygga om fram o bakvagnen då?
Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
jo men jag måste ge dom motornummer och där identifieras motorn doktorn. men visst, har man sån tur som polaren så är de ju bra. hämta fick skicka in numret efteråt för att de inte hittade något...
Kåge ska lösa fram o bakvagn med svikt axlar , zf låda . 750 bromsar. 540 bromsbomb. framvagnen, vad menar du med den?
skickat från en telefon
Kåge ska lösa fram o bakvagn med svikt axlar , zf låda . 750 bromsar. 540 bromsbomb. framvagnen, vad menar du med den?
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Erik jakan. det var ett bra tips , hade varit gott o få den reggad med s38 toppen men visst, de lär aldrig bli något problem med det sedan ändå antar jag. sparar mycket tid också.
skickat från en telefon
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Ta en 518, flytta över allt m5 drivlinegodis till den och regga?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
också en idé men det skulle kännas sådär att slakta en så pass fin M5 3.8.Pimplaren wrote:Ta en 518, flytta över allt m5 drivlinegodis till den och regga?
lättast är nog att regga den med M30b35 med turbo sen bara byta tillbaka till s38 efteråt. man kan ju ta bort " BMW M POWER" kåpan och sätta något mer snikigt.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Sälj bilen du har väl inte fått tillbaka ditt körkort ändå.
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
nej och jag lär inte få tillbaka det bara för att jag säljer bilen heller för den delen. nej bilen gillar jag så den blir kvar. tur man inte behöver körkort på banorna
skickat från en telefon
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Vad tänkte du använda för diff?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177