Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Ja de där kolvringarna ser jävligt fel ut.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Så ska det INTE se ut
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Dom bör ligga på ca 0.50 i gap tror jag, nu är de närmare 2mm. Det är samma art nmr på ringarna som dom innan, så Johan har kört så här, vafan gör man nu då...
http://www.rosspistons.com/products/ind ... cle_id=104" onclick="window.open(this.href);return false;
har kollat nu och ringarna jag har är givetvis till 84 mm borr, art nmr r3310. Dom har till 84.500 (r3330) och de är givetvis dom jag ska ha. tänkte inte på detta när jag beställde hem nya ringarna utan kollade bara på vad som hade används tidigare då jag fick med kvittot från Ross racing pistons när han beställde hem kolvarna och ringarna, så jag beställde hem likadana... och det var innan jag tagit isär och mätt upp, säger bara faaaaan...
går väl säkert inte att byta dom nu när dom är monterade heller. blir väl att maila dom och beställa nya, så får motorn vänta ännu längre på montering...
tack förresten andreas för bra service och hjälp med kolvbultarna.
blev heavy duty kolvbultar från CP.
har kollat nu och ringarna jag har är givetvis till 84 mm borr, art nmr r3310. Dom har till 84.500 (r3330) och de är givetvis dom jag ska ha. tänkte inte på detta när jag beställde hem nya ringarna utan kollade bara på vad som hade används tidigare då jag fick med kvittot från Ross racing pistons när han beställde hem kolvarna och ringarna, så jag beställde hem likadana... och det var innan jag tagit isär och mätt upp, säger bara faaaaan...
går väl säkert inte att byta dom nu när dom är monterade heller. blir väl att maila dom och beställa nya, så får motorn vänta ännu längre på montering...
tack förresten andreas för bra service och hjälp med kolvbultarna.
blev heavy duty kolvbultar från CP.
- Bmwandreas
- Moderator
Vi har ju säkert ringar som passar om du inte vill vänta.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Är det så? Ska du rädda mitt skinn igen? Är i vilket fall 1.5x1.5x3mm ringar. vore kalas om ni hade!Bmwandreas wrote:Vi har ju säkert ringar som passar om du inte vill vänta.
Sicken osis, svårt att veta när man inte byggt själv!!
Hoppas PPF har ringar åt dig så återmontering går smidigt
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Tycker de är fantastiskt att man kan gnälla på gasvajer fästet å sedan göra en riktigt snygg oljeretur själv..
Svetsare
Ja det hade varit toppen, slipper man vänta tills mitten av januari på att få hem ringar från usa...Pimplaren wrote:Sicken osis, svårt att veta när man inte byggt själv!!
evaken precis nysvetsad och absolut inte färdig, ska slipas, betas och ytbehandlas. nåt mer du vill gnälla på? onödig kommentar, som att säga att bilen är i dålig finish när den endast blivit blästradwuffee wrote:Tycker de är fantastiskt att man kan gnälla på gasvajer fästet å sedan göra en riktigt snygg oljeretur själv..
- Bmwandreas
- Moderator
Kan kika på måndag. Cp har 1.2mm toppring men wiseco kan ha 1.5 så har vi tur har vi sådana satser kvar:)Skölden wrote:Är det så? Ska du rädda mitt skinn igen? Är i vilket fall 1.5x1.5x3mm ringar. vore kalas om ni hade!Bmwandreas wrote:Vi har ju säkert ringar som passar om du inte vill vänta.
De där ringarn måste vara för 84mm borr. Eller har du 85mm borr på blocket?:)
Kanon, nej ringarna är för 84mm borr, och jag har 84.500 i borr, tänkte inte på detta när jag beställde hem dom nya, eftersom jag använde samma artikelnummer som dom som satt i som redan var fel, bilen har alltså kört på fel ringar hela tidenBmwandreas wrote:Kan kika på måndag. Cp har 1.2mm toppring men wiseco kan ha 1.5 så har vi tur har vi sådana satser kvar:)Skölden wrote:Är det så? Ska du rädda mitt skinn igen? Är i vilket fall 1.5x1.5x3mm ringar. vore kalas om ni hade!Bmwandreas wrote:Vi har ju säkert ringar som passar om du inte vill vänta.
De där ringarn måste vara för 84mm borr. Eller har du 85mm borr på blocket?:)
- Bmwandreas
- Moderator
Haha ja då har du hittat felet.
Tycker de är dags för en stor uppdatering nu Thommy, de har hänt en del ksn jag skvallra om:)
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118