E30 330TIC 957wnm/923whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: e30 327t oppgradering av bremser
hmmm.. har du skuddsikker bakstilling?
Hvordan bremser kjørte du bak før? Orginal? Og hvordan passet det da med kitet som 300mm selger?
Har lurt veldig på de adapterene selv, men klarer ikke helt å få de opplysningene de oppgir om skiver og div til å stemme helt..
Hvordan bremser kjørte du bak før? Orginal? Og hvordan passet det da med kitet som 300mm selger?
Har lurt veldig på de adapterene selv, men klarer ikke helt å få de opplysningene de oppgir om skiver og div til å stemme helt..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: e30 327t oppgradering av bremser
jeg har skuddsikker bakstilling ja, kjørte med orginale bremser før ja, nå blir det E46 328 skiver, E32 750 calipterere og adaptere fra 300mm.de, passer fint det, er kun bremseskjoldet som må modifiseres
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327t oppgradering av bremser
Vi får kjøre litt dobbel kommunikasjon her og på bimmers
Passet brekket rett på? Du har en adapterring mellom skive og nav? eller er det spacer bak skiva?
Passet brekket rett på? Du har en adapterring mellom skive og nav? eller er det spacer bak skiva?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: e30 327t oppgradering av bremser
brekket passer rett i ja, har ikke noen spacer. har fått laget en ring i senter da E46 har større senter, og må selvfølgelig borre 4x100 boltsirkel. hvist en vil ha 5x120 så trenger en ikke og dreie ned senteret på navet og da passer skiva rett på.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
e30 327t oppgradering av bremser
Smutt
Da blir det å bestille eller lage adaptere. De bak kan jo nesten lages med vinkelslip
Ser jo tydelig ut som 750 NAV er veien å gå fremfor e28 og e34.. E28 er ikke tykt gods hele veien rundt, bare ved boltene og senter har for tynt gods til å dreie ned til å passe e30 felg, og E34 har store hull mellom boltene som kødder til 4bolt..
Da blir det å bestille eller lage adaptere. De bak kan jo nesten lages med vinkelslip
Ser jo tydelig ut som 750 NAV er veien å gå fremfor e28 og e34.. E28 er ikke tykt gods hele veien rundt, bare ved boltene og senter har for tynt gods til å dreie ned til å passe e30 felg, og E34 har store hull mellom boltene som kødder til 4bolt..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: e30 327t oppgradering av bremser
750 navet er grovere end andre ja, når jeg tenker meg om så måtte dreiemesteren lage ny senter som han sveiset på men det gikk jo smertefritt.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
e30 327t oppgradering av bremser
Det forklarer saken. Jeg laget nytt utbyttbart senter, så må lage ett nytt større senter ved overgang til e46 skiver. De er ventilerte?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: e30 327t oppgradering av bremser
dem er ventilerte ja, 294x19mm
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327t oppgradering av bremser
ja da har jeg vært på biltilsynet og fikk en mangellapp, bilen var for tung men den er lettet nå (ca65kg) og skal på etterkontroll. bilen blir godkjent med turbo,senkesett,dekk/felger og større bremser. legger til en del bilder.
måtte kjøpe meg andre felger/dekk for og godkjenne den 7,5x17, ET25, 205/55/17 fram og 225/50/17 bak
fikk ikke godkjenne med større turbo enn denne
måtte kjøpe meg andre felger/dekk for og godkjenne den 7,5x17, ET25, 205/55/17 fram og 225/50/17 bak
fikk ikke godkjenne med større turbo enn denne
Last edited by stensheim on 20 Jan 2013, 09:48, edited 3 times in total.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: e30 327t letting av bil utført
Ser bra ut!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: e30 327t letting av bil utført
Stor grattis med godkjenninga! Hva ble lagt til grunn for å få dette gjennon?
1995 BMW 328i 600whp/800nm
Re: e30 327t letting av bil utført
takker den er ikke godkjent enda da, skal som sagt på etterkontroll, han skal se at jeg har montert cab baksete (blir nedreg til 4 seters) og kjøre den på vekta.
den blir godkjent ombygd tilsvarende hartge h35. tuv papirer og et bra utført arbeid samt bra dialog med biltilsynet er nøkkelen til godkjenning.
den blir godkjent ombygd tilsvarende hartge h35. tuv papirer og et bra utført arbeid samt bra dialog med biltilsynet er nøkkelen til godkjenning.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327t letting av bil utført
Gratulerer med "godkjenning". Dette skal jeg følge med på. Min ble godkjent med 330hk for ett par år siden:-)
e30 327t letting av bil utført
Det er jo bare litt mindre en HV sin, du sitter på en gullgruve
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: e30 327t letting av bil utført
Nå finnes på en måte ikke HV sin lenger. Min skulle være den siste som ble godkjent med så mye effekt. Pga søknaden min ble godkjent i 2005. Men nå er det nok mange nok som har lagt frem hartge dokumenter. Og det har ført til at bt godtar inntil 330hk og 350nm. Jeg vil tro det er disse tallene som det siktes etter i denne tråden
Re: e30 327t letting av bil utført
er nok disse tallene jeg siktet til ja, men m20 motorene leverer mye nm i forhold til hk så jeg kunne ikke få mere hk sånn den er. vi kunne sikkert lurt frem mere hk i benken med justering men jeg ville ikke bruke penger på det.
da jeg kom hjem i dag så lå det en "julegave" og ventet på meg , fra ppf.fikk lue fra dem også! ble glad når jeg pakket opp gleder meg til og montere dette!
har også fått montert varmepumpe, godt ja!
da jeg kom hjem i dag så lå det en "julegave" og ventet på meg , fra ppf.fikk lue fra dem også! ble glad når jeg pakket opp gleder meg til og montere dette!
har også fått montert varmepumpe, godt ja!
Last edited by stensheim on 20 Dec 2012, 20:53, edited 1 time in total.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg