Bmw E34 535i Turbo -91

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

robber

Post by robber »

de där ser toppen ut ;)
erikkihl

Post by erikkihl »

Hollizini wrote:Då åker man och hämtar erikkihls m30 på fredag. :D
Som även ska hinna få nya kompisar i form av smidda kolvar innan den ska få lägga svarta spår.

Det låter bra det :twisted:
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Raceaddic wrote:
Hollizini wrote:Nu väntas ok från 745I samt ventilerade skivor.

hoppas du vet att oken från e23 inte är bolt on på e28ans fjäderben

Nej jag vet.
Men jag behöver bättre bromsar som inte kostar för mkt, så då får det bli ok från e23. :wink:
Eller om man skulle leta reda på ett par M5 ok.

M5 e28:
Image

745I e23:
Image

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Raceaddic wrote:bmw 750 E32 har fina ok som inte kostar skjortan på skroten 324x30mm 4 kolvs ok klart bättre en E23 oken med 280x25mm

Okay, då tackar jag och bockar för tipset.
Ska helt klart slå en kik på det. :wink:

TIG svetsare.
Audi S/RS
robber

Post by robber »

Hollizini wrote:
Raceaddic wrote:bmw 750 E32 har fina ok som inte kostar skjortan på skroten 324x30mm 4 kolvs ok klart bättre en E23 oken med 280x25mm

De brukar va svinbilliga typ 1k. DOCK! är det kass med belägg till de så de är ändå ingen hit om man inte ska köra standard belägg vilket man inte vill :)

De är kasst med hårigare belägg till M5 oken också. De är också enkovlsok och inget hit. Är i samma sitts som du. Finns dock inga genvägar till bra bromsar. Är brombo/Ap som gäller dvs fläskdyra
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

robber wrote:
Hollizini wrote:

De brukar va svinbilliga typ 1k. DOCK! är det kass med belägg till de så de är ändå ingen hit om man inte ska köra standard belägg vilket man inte vill :)

De är kasst med hårigare belägg till M5 oken också. De är också enkovlsok och inget hit. Är i samma sitts som du. Finns dock inga genvägar till bra bromsar. Är brombo/Ap som gäller dvs fläskdyra

Sakta i backarna robber my man. :wink:
Det finns bra belägg till 750I oken hos
http://www.schmiedmann.com/index2.htm
Under e32 -> tuning -> Racing brake pads

Men det är ju som du säger bara en billig lösning, skulle lätt tagit en uppsättning AP om jag hade haft fliset. :D

TIG svetsare.
Audi S/RS
robber

Post by robber »

Hollizini wrote:
robber wrote:
Hollizini wrote:

Sakta i backarna robber my man. :wink:
Det finns bra belägg till 750I oken hos
http://www.schmiedmann.com/index2.htm
Under e32 -> tuning -> Racing brake pads

Men det är ju som du säger bara en billig lösning, skulle lätt tagit en uppsättning AP om jag hade haft fliset. :D

Hittar inge på den sidan. Den är jue fan skriven baklänges! ;) De finns iaf inte många belägg till de. Hur vet du att dessa är bra?
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

robber wrote:
Hittar inge på den sidan. Den är jue fan skriven baklänges! ;) De finns iaf inte många belägg till de. Hur vet du att dessa är bra?

Ebc är väl rättså bra? :wink:

Image

TIG svetsare.
Audi S/RS
robber

Post by robber »

Blir ev brembo / AP 4/6 kovlsok i nästa år för mig. De kostar men så smakar de gott också.
robber

Post by robber »

Jag ska köra Carbotech belägg fram på min bil nu från PEANSweden. Sen spara spara spara :) Mejla stacke. För köperu 750ok så behöver du skivor, belägg ev slangar mm. Drar snabbt iväg i pengar då. Bättre att köpa bättre belägg till oken du har och köpa värre diton när pengarna finns
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

robber wrote:Blir ev brembo / AP 4/6 kovlsok i nästa år för mig. De kostar men så smakar de gott också.

Det har du jävligt rätt i, nån ungefärlig pris uppgift?

TIG svetsare.
Audi S/RS
robber

Post by robber »

Hollizini wrote:
robber wrote:Blir ev brembo / AP 4/6 kovlsok i nästa år för mig. De kostar men så smakar de gott också.

Tänker du på vad dessa ok kostar? Du kan lätt hitta Brembo 4kolvsok som sitter på Porsche 996 för runt 3-5k i bra skick. Lugna dig nu och spana fältet noga. Sen måste du ha skivor men de finns jue massa. Tex M5 E34 95 hade den jue 345x30mm skivor. Ta de sen finns de oändligt med belägg till dessa oken. Mycke gott
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

robber wrote:
Hollizini wrote:

Tänker du på vad dessa ok kostar? Du kan lätt hitta Brembo 4kolvsok som sitter på Porsche 996 för runt 3-5k i bra skick. Lugna dig nu och spana fältet noga. Sen måste du ha skivor men de finns jue massa. Tex M5 E34 95 hade den jue 345x30mm skivor. Ta de sen finns de oändligt med belägg till dessa oken. Mycke gott

Eftersom en annan är ledig idag så ska jag kika upp lite fina bromsar till pärlan. :wink:
Blir en suprise vad det blir för någe. :twisted:
Känns som bromsarna är minst lika viktiga som motorn då detta blir en banåkarbil/gatbil.

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Smyger in en bild här på Ic infästningen som numer är klar:

Image

TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply