Info om turbo?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Info om turbo?
Ja köpte mig ett nytt projekt, o de sitter en turbo som heter hb60
på den hittar ingen info om den turbon?
Någon som har en aning om va de kan va?
/Johan
på den hittar ingen info om den turbon?
Någon som har en aning om va de kan va?
/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: Info om turbo?
inte tb 60 då?
from galaxy s3
from galaxy s3
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Info om turbo?
Hoppas det är en tb60 

M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Re: Info om turbo?
De måste de va, ja har nog bara fått fel info:)
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Info om turbo?
Då har du en riktigt fin kinespuffra, grattis 

M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Info om turbo?
tb= Turbobandit 
http://www.turbobanditen.se" onclick="window.open(this.href);return false;
säkert gjort för 800whp;) bästa turbon på marknaden!

http://www.turbobanditen.se" onclick="window.open(this.href);return false;

säkert gjort för 800whp;) bästa turbon på marknaden!
......................................................
Team Havajji Racing
Projekt e30 m62b44turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255588" onclick="window.open(this.href);return false;
Busbil 2013: BMW e30 m62b44 turbo svinarhink
Busbil 2011: BMW e36 325turbo 1,7 bar 600whp+
Team Havajji Racing
Projekt e30 m62b44turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255588" onclick="window.open(this.href);return false;
Busbil 2013: BMW e30 m62b44 turbo svinarhink
Busbil 2011: BMW e36 325turbo 1,7 bar 600whp+
-
- Posts: 850
- Joined: 24 Sep 2006, 12:44
Re: Info om turbo?
är ni ironiska eller? vet faktiskt om några som kör med dessa utan problem...
vad är fel på de?
vad har du köpt johan??
vad är fel på de?
vad har du köpt johan??
Last edited by Pimpolainen on 08 Dec 2012, 19:53, edited 2 times in total.
Mvh PJ
Sv: Info om turbo?
Haha 
Skickat från galaxy s3

Skickat från galaxy s3
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Re: Info om turbo?
Ja de är tyvärr sådana svar man får på detta forum om man inte kör med aggen som säljs härPimpolainen wrote:är ni ironiska eller? vet faktiskt om några som kör med dessa utan problem...
vad är fel på de?
vad har du köpt johan??

Köpte mig en drifting bil som har gått två säsonger med detta agg utan problem inte de minsta glapp eller något tecken
på något annant.
Bilen ger 420whp

http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Info om turbo?
Blir ju så när man pratar om konkurerande produkter på ett företags forum. Vill du ha en bra liknelse så kan du testa gå in på Mcdonalds och sätta upp ett litet bord och försöka kränga Max hamburgareOndketchup wrote:Ja de är tyvärr sådana svar man får på detta forum om man inte kör med aggen som säljs här![]()

Re: Info om turbo?
Mikael S wrote:Blir ju så när man pratar om konkurerande produkter på ett företags forum. Vill du ha en bra liknelse så kan du testa gå in på Mcdonalds och sätta upp ett litet bord och försöka kränga Max hamburgareOndketchup wrote:Ja de är tyvärr sådana svar man får på detta forum om man inte kör med aggen som säljs här![]()




+100
eller som denna frågan är så kan ni ju prova gå in på mcdonalds och fråga lite frågor om max hamburgare, om innehållsförteckningar etc, så får vi se om ni får bättre svar där om den frågan än här om den frågan...
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Info om turbo?
Tycker inte att det är en bra produkt helt enkelt, kör hellre på Holset, garrett, kkk, borg warner, airwerks, Schwitzer om vi ska prata samma prisklass eller billigare.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Info om turbo?
Bra Mattias. Lite det jag menar.
Har man inte ekonomi för en bra turbo så tar man lämpligaste lastbilsturbo. Fattar inte hur någon kan köpa kinesturbos för samma pengar!
Har man inte ekonomi för en bra turbo så tar man lämpligaste lastbilsturbo. Fattar inte hur någon kan köpa kinesturbos för samma pengar!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Re: Info om turbo?
Dålig verkningsgrad helt enkelt.
Körde 2st M50 samma dag i somras.
Den ena var en 2.8med TB60 snurra å den andra var en 2.5a med 58mm Precision.
Den med 58mm Precision lämnade 615hk @ 1.5bar helt odramatiskt repa efter repa med ca 30 graders insugstemp på slutet.
Den med TB60 lämnade 600hk @ 1.8bar en gång efter rejäl avkylning, efter en repa var insugstempen nästan 70 grader.
Körde 2st M50 samma dag i somras.
Den ena var en 2.8med TB60 snurra å den andra var en 2.5a med 58mm Precision.
Den med 58mm Precision lämnade 615hk @ 1.5bar helt odramatiskt repa efter repa med ca 30 graders insugstemp på slutet.
Den med TB60 lämnade 600hk @ 1.8bar en gång efter rejäl avkylning, efter en repa var insugstempen nästan 70 grader.
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
Re: Info om turbo?
Kalibrerade en M20b28 med en sån, det var katastrof avgastemp och insugstemp, blev ingen effekt hur vi än gjorde.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Info om turbo?
Ger dålig effekt de dära turbosarna och spoolar segt, precis som cerveza säger så hade jag exakt samma symptom, har haft en tb70 på 2.8l m50.. Dessutom så är kvaliteten SKIT, finns nog endel som kan intyga det
, prova gärna köp ett TB agg och sedan ett precision så får vi se om du fortfarande tycker att man får dåliga svar på forumet gällande turbosar...

- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Re: Info om turbo?
Jo men nu va de ju så att ja köpte en bil som den turbon redan satt på, hade ja själv köpt ny snurra så hade ja självklart inte slängt på ett sådan agg.Bäckis wrote:Bra Mattias. Lite det jag menar.
Har man inte ekonomi för en bra turbo så tar man lämpligaste lastbilsturbo. Fattar inte hur någon kan köpa kinesturbos för samma pengar!
Tycker de bara är så tråkigt att direkt bli nerslagen när man bara vill ha lite info av folket på ett forum

http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;