cerveza wrote:Är din kolvbultar koniska? annars ser dom alldeles för tunna ut för 800hk. Mät gärna upp ditt kompförhållande.
nej de är dom inte, vad ska man ha för kolvbultar då? när jag tävlade i 125cc GP så körde vi med kolvbultar som var solida och fick ut 1.5 - 2 hk mer på dom än dom vanliga, och de gjorde ju lite när de var 50hk på 70 kg
Hör med Andreas eller Andreas på PPF, dom har HD bultar till dig.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Bmwandreas wrote:Du lär lämna den till en motorverkstad för honing. Det lär vara tillräckligt grova repor så oljan stannar kvar annars blir kolvarna slut fort.
loppen är inte såpass utnötta, de är kryssmönster kvar som oljan har att stanna i, men de ser ut som kolvarna slitit väldigt ojämnt i loppen, tror du inte de räcker att dra bort de med en flex hone eller en med slipstenar?
Nä bmwblocken blir inte så mycket deformerade, om de ens blir det?
Jag tror mer på för litet spel eller inte tillräckligt grova honingsrepor så oljan stannar kvar. Man har en annan honing på E85/metanolmotorer som håller kvar oljan bättre.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Bmwandreas wrote:Nä bmwblocken blir inte så mycket deformerade, om de ens blir det?
Jag tror mer på för litet spel eller inte tillräckligt grova honingsrepor så oljan stannar kvar. Man har en annan honing på E85/metanolmotorer som håller kvar oljan bättre.
vem kan utföra denna speciella honing då? verkar vettigt de du säger, googlat runt lite och e85 verkar äta upp oljefilmen i loppen lättare än vanlig bensin, så grövre repor är väl att föredra?
Bmwandreas wrote:Det kan alla maskinbearbetningsfirmor göra. Och du har ju en hel del i stockholm. Vi kan göra det här men det blir ju lite längre att åka:)
räcker alltså att tala om att jag åker på e85 så vet dom vad jag vill ha? jag känner erik på proservice, ska slå en signal till honom för han vet jag gör honingsjobb, ska nog även låta han teflonbehandla mina kolvar, vad ska man ha för clearance mellan cylindervägg och kolv? ska ner och mäta upp nu vad jag har
Någon som har tips på bra verkstäder som kan utföra honing i stockholmsområdet? proservice kunde ej ta mitt block... blir väl till att tillverka en stressplatta också om ingen har en sån?