Erixons M50b28 turbo - Startad + FILM s.5
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Erixons M50b28 turbo
Ser kalastrevligt ut!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
tacktack jo de lär behövas. är ju första gången för mig så får se vad det blir av detalpinabiturbo wrote:Ser snyggt ut, lycka till med uppstarten!
Tack!Pimplaren wrote:Ser kalastrevligt ut!
Rörmåkarn från mumindalen #pellepruttfabriken
Launch, och 2 olika laddtryckskurvor installerade och monterade, Lättåtkomligt i cupen! godnatt
Nice projekt! och mcket snygga svetsar får jag säga.
Undra bara över en sak, hur faan fick du på kopparrör på luftanslutningarna???
Jag fick inte ens på en hård teflonsslang på sådan nipplar som du kör med, har du hårdlödat dit dom??
MVh Håkan
Undra bara över en sak, hur faan fick du på kopparrör på luftanslutningarna???
Jag fick inte ens på en hård teflonsslang på sådan nipplar som du kör med, har du hårdlödat dit dom??
MVh Håkan
6mm kopparrör, borrade lite i ändan sä att den klättrade en bit upp på konan på kopplingen och sen var det bara att dra åt så pressades röret ända på funkade utmärkt. men går med vanliga pneumatikkopplingar också. glödgat kopparrör förståss
Re: Erixons M50b28 turbo - Uppstart Fail..
Jahapp, då har man försökt sig på att starta då. men såklart så ORK DE FITTAS!
Först så fick vi ingen ström till vipec, men det var jag som missat lite, hehe. men när det var ordnat så testkörde vi pumparna och då läckte det lite här och där, så de var bara att ta upp och täta ordentligt. och sen när vi väl började veva för att se att allt funkade så gav triggergivaren inte ett enda väsen ifrån sig. nada. jahapp börja felsöka och kolla att det var rätt kopplat, och jo minsann det var de. hmm. givaren som är slut då? nix vi testade med en som vi visste att funkade men det blev vi inte klokare på. fortfarande ingen signal från triggern!!? och ungefär så långt har vi kommit. Jimpa gjorde vad han kunde, men vi ska försöka igen.. Någon som har en aning vad som kan strula?! givarn är hel, det är rätt kopplat, och vi har testat typ alla inställningar som gick i Vipecet.. tror inte boxen har nåt fel för köpte den ju av Ivars och tror inte han skulle sälja nåt som är söndrat!
Först så fick vi ingen ström till vipec, men det var jag som missat lite, hehe. men när det var ordnat så testkörde vi pumparna och då läckte det lite här och där, så de var bara att ta upp och täta ordentligt. och sen när vi väl började veva för att se att allt funkade så gav triggergivaren inte ett enda väsen ifrån sig. nada. jahapp börja felsöka och kolla att det var rätt kopplat, och jo minsann det var de. hmm. givaren som är slut då? nix vi testade med en som vi visste att funkade men det blev vi inte klokare på. fortfarande ingen signal från triggern!!? och ungefär så långt har vi kommit. Jimpa gjorde vad han kunde, men vi ska försöka igen.. Någon som har en aning vad som kan strula?! givarn är hel, det är rätt kopplat, och vi har testat typ alla inställningar som gick i Vipecet.. tror inte boxen har nåt fel för köpte den ju av Ivars och tror inte han skulle sälja nåt som är söndrat!
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Erixons M50b28 turbo - uppstart fail...
Kopplat in givaren på kamtriggerkabeln? Vilken färg har du till vevgivaren!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
är inte vevtriggerkablarna svart och vit, med skärmat hölje? och kamgivare röd och vit? har kopplat enligt ditt schema såattBmwandreas wrote:Kopplat in givaren på kamtriggerkabeln? Vilken färg har du till vevgivaren!
- Bmwandreas
- Moderator
Då är det rätt
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
just därför jag blir förbryllad..Bmwandreas wrote:Då är det rätt
Trist att de strular kör du uppstarten på min gamla mapp? För jag använde fel kabel till trigger förut, ärtan justerade det i mappen tror jag. Eller så skarvade vi om vid boxen. Minns ej då det var så länge sen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Ahaaaa! då kanske det inte är så konstigt att det inte funkar för det ger liksom inte en enda signal från triggern. så nånting måste ju vara fel och knappast är ju boxen slut. vi skulle borda snacka lite mer om det där så att vi får det på grej, kan du ta reda på vad det var ni ändrade förut så kanske vi kan få det att lira?r.ivars wrote:Trist att de strular kör du uppstarten på min gamla mapp? För jag använde fel kabel till trigger förut, ärtan justerade det i mappen tror jag. Eller så skarvade vi om vid boxen. Minns ej då det var så länge sen
- Bmwandreas
- Moderator
Har du hans härva eller är det en ny?
Han har ny härva, men jag trodde inte du skulle prova min mapp
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Hoppas bara inte att boxen är slut... skulle bara vara för tråkigt. vi skall testa med en annan så får man se om det funkar.
har ni mätt vid boxens kontakt när ni vevar med startten om där kommer nån signal?? givaren rätt koplad??
hoppas det löser sej!
hoppas det löser sej!
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
nix inte det,men man skulle måsta göra det men vill försäkra mig om att det inte är nåt fel i mappen först. skall också testa med en annan box.E34 RRT wrote:har ni mätt vid boxens kontakt när ni vevar med startten om där kommer nån signal?? givaren rätt koplad??
hoppas det löser sej!