Bmw e30 s50 "M-tech Clubsport"

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

jimpa_jimmie

Re: Bmw e30 m-tech 2 m50b28

Post by jimpa_jimmie »

Såhär blev bärarmarna! Jävligt nöjd med färgen och för att vara lackade i garaget med buk så är jag sjukt nöjd med slutresultatet! 10lager klarlack! Nu återstår bara resten av alla chassie delar :P
Image
Image
"Vem fan è Limmet?"

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0

Jimmie Roth
0709-680760
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

Jag känner mig så fruktansvärt seg med mitt bygge men jag har nog lite för höga krav på slutresultatet på bilen antar jag!
Att det tar tid kan ju kanske vara bra också och att man verkligen får tag i dem delarna man vill ha och således får bilen precis
så som man drömt om sen snart 9år tillbaka då jag köpte min första e30!

Nu har jag gjort det igen i alla fall, Hittat just det där som kommer göra min bil extra speciell (för mig) precis så som jag vill ha det!
Nåja slut snackat, en bild säger mer än tusen ord.... BAAMMM

Image
"Vem fan è Limmet?"

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0

Jimmie Roth
0709-680760
moxi

Post by moxi »

såg ju ut att vara tookfräscha stolar du fått tag i :D

Imponerad av att du orkar hålla på fast det tar lång tid med projektet..jag själv hade säkert tappat motivationen o sålt den när det är en pallbocksräcer som stått ett tag.

Blir den klar till sommaren 2013 eller vad e planen??

Lycka till med bygget
......................................................
Team Havajji Racing

Projekt e30 m62b44turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255588" onclick="window.open(this.href);return false;

Busbil 2013: BMW e30 m62b44 turbo svinarhink
Busbil 2011: BMW e36 325turbo 1,7 bar 600whp+
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

moxi wrote:såg ju ut att vara tookfräscha stolar du fått tag i :D

Imponerad av att du orkar hålla på fast det tar lång tid med projektet..jag själv hade säkert tappat motivationen o sålt den när det är en pallbocksräcer som stått ett tag.

Blir den klar till sommaren 2013 eller vad e planen??

Lycka till med bygget

Jo dom är i väldigt bra skick, är lite skavt på förarstolen men det är ytterst lite!!

Tanken har ju slagit mig många gånger att det är lika bra att sälja för det kommer aldrig bli klart och motivationen har varit
extremt dålig ibland, jag har haft mina ryck och varit i garaget några dagar i stöten! Sen kan man ju se det så att även om jag har bilen i ca 70tusen som den står nu så kostar den ju trotts allt bara 65kr om året när den står där den gör, så vafan sälja för den anledningen är ju dumt :P att jag sedan köpt delar undertiden som varit svindyra, jag menar begangnade fälgar för 13tusen är ju egentligen rena idiotin! Men har man en klar bild i huvudet på hur man vill ha det så får det ta tid tycker jag!

Ja tanken är att den ska vara reggad till våren så jag kan åka lite med sugmotor i alla fall! Varit hos lackeraren idag så ska dit å lämna kjolpaket och sådär nästa vecka!

Tack för positiv respons, är dåligt med det tycker jag. Folk har kanske tröttnat på denna tråden då det händer för lite!
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
M3Crille

Post by M3Crille »

Riktigt najs med Vaderstolarna! Även jag hitta en komplett tokfin Vaderinredning i svart skinn som jag muttra i E36an på direkten! Så jävla snygga o sköna så kan sitta o torrköra drömmandes utan att skämmas ;) Blir nog riktigt grymt i din E30! :D
070-201 85 62
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

M3Crille wrote:Riktigt najs med Vaderstolarna! Även jag hitta en komplett tokfin Vaderinredning i svart skinn som jag muttra i E36an på direkten! Så jävla snygga o sköna så kan sitta o torrköra drömmandes utan att skämmas ;) Blir nog riktigt grymt i din E30! :D

Okej, var det den som låg på autopower!? Va inne på att köpa den isf, men lite mkt pengar då jag bara ska ha framstolar ju! blir halvbur och har jag äntligen kommit fram till! Haha ja jätte skön vet i fan men det är bättre än en riktig sittas till stol! :P
Ska jag vara ärlig så står en framför tvn å jag drog igång GrandTurismo5 innan ;)
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

Ja då händer här lite igen! Jag kom på för 2 veckor sedan att fan bilen ska ju upp till Pitbull i slutet på Februari och få buren isvetsad! Men som vanligt kommer det grejer imellan och jag började på bilen förra veckan, tänkte att ja det är ju inte så mycket att fixa med ändå så det är lugnt! Jo ellerhur, det slutade med att allt va hjulupphängning heter monterades av, jag tyckte helt enkelt att det var för dåligt, eller så är jag bara petig! Grejerna lämnades på blästring och jag var inom BMW och Mekonomen i Ängelholm och beställde delar! Så i Torsdags hade jag fått alla grejer och chassie delarna var klar på blästringen! Yes helgen räddad tänkte jag, Vilket den också var, idag har jag varit ute i garaget och lagt dem sista lagerna klarlack och det ska få härda till på onsdag då jag tänkte montera allt! Idag har jag även beställt 330 bromskivor och m3 bromsok! Hoppas på att få stopp på bilen snabbt sen! Som vanligt har man ju aldrig med sig systemkameran :evil: så ni får nöja er med sketna mobilbilder!

Buren! Otroligt snabb service på Finess!
Image

Blästrat!
Image

Lite grundfärg!
Image
Image

Å lite färg såklart!
Image
Image
Image

Före!
Image
Och efter med massa klarlack!
Image

Framvagns balken var lite rostig innan blästring, därav så är inte ytan optimal!
Jag orkade inte och hade inte tid att slipa och sådant, det ska ju trotts allt sitta under bilen! :P
Image

Fjäderbenen klarlackade!
Image

Lite småfräck kontrast!
Image

"Bonje" hylsor monterat
Image

Ut med innetaket så min mor kan sy nytt i svart alcantara med röda sömmar! ;)
Image

Dessa jävlarna kostar 55kr stycket!
Image

En kompis har gjort plattor så att vader stolarna kan monteras, testar så det passar!
Image

Har man för långa bultar och överskott på mutter så ser det ut såhär!! Ellerhur Pelko! haha ;)
Image
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
Falck

Bmw e30 m-tech 2 m50b28

Post by Falck »

Grymma stolar ! Vad är de för några och från vilken bil ?
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M

Garaget

BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

Falck wrote:Grymma stolar ! Vad är de för några och från vilken bil ?

Vader heter dem finns i många olika kulörer och skin/tyg/mocka! Kommer från m3 e36
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
pelko

Post by pelko »

Hahaha, du skulle bara veta hur många tillfälliga lösningar jag gjort i mina E30-dagar. Hoppas fler inte finns dokumenterade...

Hoppas den kommer ihop snart :)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

Ett ryck i garaget idag igen! Mer blev bort plockat än monterat,tråkigt men så är det väl! Bland annat alla bränslerör och bromsrör! Någon som har tips på fina hållare till bränslerör/slang?
Nu är bakvagenen uppe i alla fall, inte helt nöjd men det får duga! I morgon så monterar jag ihop framvagn, sen ska jag försöka kränga lite 18" däck i veckan! Om jag vågar, det lutar mest åt att lämna dem till däckfirma!

Ja och sketna mobilbilder är nu ju vana vid! :oops:
Image
Image

Tanken bort tagen, vet inte om jag ska köra med orginal tank eller fulecell sen! Vilket fall är denna för rostig!
Image
Image

Bultjävlarna till bärarmarna kostade fina 110kr/stycket, gissar på att det är någon form av "kraftbult"?
Image
Dem gamla bärarmarna hade inte "kraftbult" ;)
Image

Detta är borttaget, blir att dra om alla rör!
Image
Image
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
Pitbull

Post by Pitbull »

Det blir snyggt!

Snart ses vi. :D
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

Pitbull wrote:Det blir snyggt!

Snart ses vi. :D

Yes, jag ringer senare idag Mattias och kollar av vad du har för plan! :)
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
STRANGLED

Post by STRANGLED »

Sportig fastsättning av t-korset till bromsrören :)
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

STRANGLED wrote:Sportig fastsättning av t-korset till bromsrören :)

Ja den är rättså fin faktiskt! :)
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
Brox

Post by Brox »

Finns då folk som vet hur man inte skall göra... :roll:
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
piddan

Post by piddan »

Detta är borttaget, blir att dra om alla rör!
Image
Image[/quote]

Fan där står ju långkebaben o glänser me;)
Har "hon" också blivit pallbocksrässssser??:(
// P
Projekt: E46 m3 s65
Post Reply