Pitbull wrote:Lycka till med den lamellen! HAHA!!!
haha, de blev visst en beställning på en KEP lamell så du kanske vill köpa min kl-lamell?
Japps! Kan ha den till dörrstopp!
Mvh
Haha låter ju kanon..
Lämnade in svänghjulet på svarvning idag så till nästa vecka har ja nog allt hemma för att montera ihop den..
Ny olja å en packbox till lådan är införskaffat så kanske den håller en stund till!
Nu står bilen inne i värmen igen..
Har gjort om lite i kylarsystemet då ja hade problem med cirkulation å får se sen om de blev nån skillnad
Har även fått dit en dump, kanske va på tiden.. haha!
Svänghjul är på svarvning så bjuder på en bild på hur den står för tillfället :rolleyes:
Har inte hänt allt för mycke, fick dit slutdämparen också, hoppas de inte blir nå epa stuk med dieseljaps bara.. eller hur tycker ni de blev?
sitter en lång 3½" dämpare innan bakaxeln också..
sitter nå smala fälgar på bilden så ser lite mysko ut..
kopplade på batteriet å såg så allt funka, ett problem bara.. vill ut å köra!!
Bonusbild på ett däck från brukisen, 2 månader gammalt.. aldrig mer regumerat!
Just nu kommer detta projekt ta lite längre tid.. De som inte får hända har hänt och jag har nu mist ännu en nära vän, de sämsta året ja varit med om..
Hoppas ni förstår mig och ja kommer uppdatera när ja har lust igen..
Försöker få lite gjort innan ja får tillbaka mitt svänghjul osv..
Knåpade iaf ihop en liten plåt där lite knappar osv ska hamna.. men mest för att täcka hålet som blev när ja tog bort allt..
Har börjat rivit lite inredning osv för att kunna montera i bur osv..
Började även på min hydraliska handbroms, köpte cylinder & fäste, blev willwood! Så de fattades en spak, men 1000kr skulle dom ha för en med spak så byggde mig en egen, gjorde den lång för att sen kunna korta ner den dit jag vill!
Spaken "slår" knappt 2mm längst upp, vilket är rätt skönt och inte som dessa kina spakar :rolleyes:
Har fått lite gjort, ett nytt spakställ har byggts som blev riktigt bra tycker jag! är ställbart i höjd så ja kan justera hur korta/långa lägen ja vill ha på spaken!
Hålet framför kommer att täckas men bultat, som en inspektions lucka typ
Nya bottendelen & toppen är hemma, väntar nu på en m52b28 som ska donera vev och några ventiler till toppen!
Ett stort plus va att motorn är troligen renoverad för inte så länge sedan, alldeles ren i vevhus & lagerna väldigt fina!
Ett nytt sprut är också på ingång, blev visst nyaste NIRA, hoppas de funkar bra!
Här kommer de lite bilder på spaken ja byggt, den är byggt av div rör av lämplig storlek och detta: http://www.jula.se/flanskullager-339457" onclick="window.open(this.href);return false; (finns två storlekar)
Sitter två st lås skruvar, därmed kan du justera hur lång hävarm du vill ha (längre hävarm = kortare lägen)
Sen gjorde ja spaken delbar så ja kan bygga längre skaft eller så..
Sen tog ja in min reservdels topp, den har sett sina bättre dagar haha..
Lite bonusbilder på hur bilen står just nu..
Filtret såg ju fint ut iallafall, inte gått många mil! haha..
Inte hänt så mycke här ännu.. då ja står för tillfället utan jobb osv så går de lite trögt..
Men har iaf börjat på nya filterhuset, som ska få sig en oljefilterflyttare & termoblock för att ha oljekylare..
Nån bild på det innan de ska iväg på svetsning
Var iväg å hämtade min oljekyl, hoppas den kommer räcka.. kommer ifrån en skogsmaskin!
Byggde en ram till den direkt, frågan är hur ja ska montera den för bästa effekt då den inte har hål igenom, utan är helgjuten..