ToTTeN wrote:Jag har kört slang med liten vinkel på från do88 i 3 år. Nu ska jag byta pga en liten skada och tja... dax för service på den.
Härligt! Hur går det med din räcer iövrigt då Totten?!
Mycket bättre än min tråd här kolla team disaster racing på fb så ser du. Har lyckats bränns 78 bakdäck i år å bilen bara går. Vridit en kardan pajat 2 drivaxlar bytt olja å stift å bara kört i år.
Ju närmre jag kommer igångkörning av bilen desto mer nervös blir jag för att nått ska gå galet sen... Men ska ju bara ha en liten ökning...
Kommer jag behöva ställa om bränsletrycket om jag ska ladda 0,5~0,8 med orginalbox. Kommer ev. ha en kina btr efter orginal och de spridarna jag nämde i första inlägget, med en pysventil för att ställa laddet.
Nästa fråga blir också om jag med hjälp av en multimeter/smallambda kan se att jag är på en säker bränslenivå så jag klarar mig utan spik...
Vet att jag bara kan se mager, fett och när den vänder på lambda 1...
orginal btr funkar kanon när du ska köra den effekten. kina btr är skit! har provat 2 st nya men ingen av dom har fungerat som dom ska. så höjer du ju bara soppatrycket efter laddtrycket.
smiley wrote:Vad kan jag ladda innan toppen skjuter packningen? Ska jag gå över till e85?
Om du ska ladda över 0,3-0,4 bar så kommer du behöva backa tändningen på ett eller annat sätt. Antingen med eftermarknadssprut eller Turbochip som jag tillhandahåller. Med backad tändning är det inga problem att ladda mer. Har flera som laddar 1-1,2 bar på bensin utan problem och vissa som vågar sig upp till 1,5 bar. E85 generellt ger lite högre marginal till spikningar.
Passa dig för kina BTR då dem ofta ställer till allt mycket mer än vad dem gör nytta. Är många som haft problem med billiga kina-btr och det är heller inte så lätt att upptäcka att det är just BTR som beter sig konstigt. Skulle lätt sikta på en vettig BTR tex från PPF shopen då en ställbar BTR kommer ge dig möjligheten att finjustera bränsletrycket mot turbotrycket medan du provkör och därmed få klockren blandning. Det funkar med original BTR också, men då har du inga möjligheter alls att finjustera utan då måste man ändra i chipet tex.
Bra att du beställt BB-lambda för det gör det mycket enklare att hålla koll på vad som händer. Vilket blandning man har helatiden. Med en smalbandslambda ser man ingenting knappt skulle jag säga för skillnaden är enorm. Som det ser ut nuförtiden är bredbandslambda så billiga så finns ingen anledning att ha något annat.
Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Söker elfläkt till kylaren som tar minimalt med plats men endå ersätter orginal. Tryckande eller sugande spelar ingen roll om måtten stämmer? Tips på bilar på skroten som har annars?
Går det ta ac fläkts signalen även om man inte har kvar ac eller påslagen i "hytten"....
Har fått hem fekzen chip och med 3.5bar så kör jag 10,8 i AFR på tomgång. Hittade dock en 316 btr som är på 3bar och passade som jag hade liggandes men med den så startar inte bilen, dock får jag 14 i afr när den hostar till, vet inte om btren drar lite tjuvluft/läcker lite då det var lite fuktigt runt den... För att kunna koppla förbi orginal btr kan jag slipa av den övre tappen för att få full malla förbi den?
Svarar på min egen fråga, tydligen så passar inte 316/318 btr i fuelrail, trots väldigt lika...? Fortsätter modda orginal btr...