OZ mito 2 splitfälgar.

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

J.Gullberg

Sv: Re: OZ mito 2 splitfälgar.

Post by J.Gullberg »

Hansa wrote:Satan va det spårade ur här då! Jag kan gå ut och såga isär mina fälgar så dom blir i 353 delar, får jag mer betalt då ? :mrgreen:
Självklart Hansa:mrgreen:

För att göra det enkelt så kan ju dawe montera isär dom så får vi svart på vitt hur det ligger till. Jag säger som Jeremy Clarkson "How hard can it be?"

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Freddye

Re: OZ mito 2 splitfälgar.

Post by Freddye »

Varför är folk så envisa när dom endå har så fel?

Killen här säljer 3-delade Oz Mito 2
http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=31058" onclick="window.open(this.href);return false;

Och denna snubbe har fått sina 2-delade Mito 2'or ombyggda till 3-delat.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=889494" onclick="window.open(this.href);return false;

Det finns alltså två modeller av Mito 2!

Lycka till med försäljningen!
mvh Fredde
Dawe_A

Post by Dawe_A »

E28 wrote:
RoDe wrote:Bilden under har du tredelade. Titta bara på yttersta kanten som skiljer som är platt där splitbultarna sitter, samt att fälgkanten sitter skruvad PÅ centrumet precis som ALLA tredelade splitfälgar. Där har du tredelade.

Men du kanske vet bättre?
JAG vet bättre om inte annat. :wink:

När det gäller O.Z Mito har jag ingen aning om hur det ligger till, men enligt dig har ALLA tredelade splitfälgar centrumet monterat mellan ytter- och innerbana. Det är inte sant. På t.e.x Schnitzer Rennsport II (Type II Racing) sitter centrumet monterat ytterst. Och dom är tredelade. Har även sett andra fälgar med samma typ av lösning. :D

http://www.ladda-upp.se/bilder/jtpgjhxacillm/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ladda-upp.se/bilder/18625/" onclick="window.open(this.href);return false;

Priset på din fälgar är riktigt bra, David! Prova att släng ut en annons på http://www.oijoij-society.com/" onclick="window.open(this.href);return false; också. Blev lite sugen på dom själv, men jag känner att det inte finns tid för fler projekt just nu. :(

Mvh Micke, som hållt på med splitfälgar sen -98. :wink:
Tack micke, :) ska testa lägga in annonsen på oijoij, har ett par intresserade här redan så just nu behövs det inte för den sakens skull.
Faasen vad grymma dina fälgar va, 17x9? hade velat ha de 19" rennsportsen som ligger i säljes för 23 tusen.. fyfan vad grymt på m5an

edit: Vänta, vadå? ingen tid för fler projekt..? Vi ska ju bygga E28 touring :mrgreen:
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
RoDe

Post by RoDe »

Konstigt att Oz ska då ta fram en modell som heter mito 1?!?!

Varför inte bara kalla alla för mito 2?!?!?

Den killen på stanceworks kanske fått sina ombyggda till 3 delade.

Kolla vidare på alla annonser på stanceworks. Där det står mito2 är det 2delade och mito1 3delade.

Från Oz är det så att mito 1 är dom tredelade.

Dawe plocka av ett däck och få slut på spekulationerna.
The Lower Class
e30Tompa

Post by e30Tompa »

RoDe wrote:plocka av ett däck och få slut på spekulationerna.
+1

Lägg upp konto nr så kan alla lägga en slant för av och på krängning;)

För jag har ju samma fälgupplaga dock 19" 8.5-10" och säljaren påstod sig också säga att dom
Var 3delade... So please man, tear of that tire! Kommer ju inte byta backdäck fören nästa säsong hehe och börjar blir velig angående ämnet nu!
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring

http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
RoDe

Post by RoDe »

Har också likadana och är tvådelade.

I regel är det mito1 som är 3delade.
The Lower Class
nojas

Post by nojas »

Visst är det härligt när man rättar någon & sen visar det sig att man faktiskt hade fel hela tiden?
Jag bryr mig inte om hur mycket erfarenhet ni har av splitfälgar & om ni hängt med sedan urminnestider. Trådskaparen har rätt i den här frågan & ni andra har helt sonika fel.

Så genrellt:

OZ Mitos 1 - 3 delade
OZ Mitos 2 - 3 delade
OZ Mitos 3 - 2 delade (Ser ut som Mitos2 fast utan skruvar)

Jag tog den här bilden för cirka 5 minuter sedan på altanen, min uppsättning OZ Mitos II - 3 piece split. Tvivlar ni fortfarande så kan ni ju alltid hoppa in på vårt forum, oijoij.com & ställa frågan där. Finns nog åtminstone 10 pers till med liknande uppsättningar & några tusen med splitfälgar överlag.

Image
Last edited by nojas on 21 Jul 2012, 10:41, edited 2 times in total.
M3E30 | Murderwal www.tyskstuk.de
nojas

Post by nojas »

RoDe wrote:Konstigt att Oz ska då ta fram en modell som heter mito 1?!?!

Varför inte bara kalla alla för mito 2?!?!?

Den killen på stanceworks kanske fått sina ombyggda till 3 delade.

Kolla vidare på alla annonser på stanceworks. Där det står mito2 är det 2delade och mito1 3delade.

Från Oz är det så att mito 1 är dom tredelade.

Dawe plocka av ett däck och få slut på spekulationerna.
Nej du har helt enkelt fel.
Anledningen är att det är två helt olika modeller. På MItos 1 så har du fälgbanan framför centrum & skruvarna direkt på banorna, precis som en BBS RS fälg medans på Mitos 2 så ligger fälgkanten bakom centrum samt att skruvarna sitter diskret i centrum. Bara att titta på dem så ser man ju en tydlig skillnad, du får inte samma ET på samma bredd. Med andra ord helt olika fälgmodeller om än relativt lika utseendemässigt.
M3E30 | Murderwal www.tyskstuk.de
Blown M5

Post by Blown M5 »

På mina MITO 2 är det endast 1 fälgbana, har haft dem på breddning & renovering, så då finns det väl olika versioner eller så har ngn byggt om till 3-delat/2-delat.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

det finns olika versionen punkt slut, tror ni inte era egna ögon ?

Dessa kan vara 3, eller 2 delade.

6000kr är dem till salu för. köp eller låt bli =) Har 2 som är intresserade redan.

E34 M5 3.8 -92 ,
YouNewerKnow

Post by YouNewerKnow »

för att ingen annan ska råka ut för denna skojjare så skriver ja ett par rader här

Köpte hans oz mito den 25e Juli och sa att jag kunde komma ner och hämta dessa, han va snäll och erbjöd sig att skicka dessa mot fraktkostnad.

Den 26 Juli skriver Dawe_A "Det kan nu ta upp till 7 dagar att skicka dessa eftersom att jag inte har något körkort" vilket jag tycker är rimligt.

Den 10 Augusti skriver han "fick lämna stället med fälgarna igen för de ville tydligen ha dom en och en. har fixat så de ligger en och en nu så imorgon eller ja, senast måndag är dom iväg:)"

Frågar efter kolli men får inget svar på flera veckor och skyller på att han glömt det i garaget osv osv osv

Den 7 September skriver han "jag har fälgarna hemma igen, idioterna rent ut sagt på bussgods här har inte ens försökt söka på mitt namn på eniro för att få tag på mig.tydligen så måste jag skicka alla hjulen lösa, ett och ett och inte 2 & 2 som jag packade dom. Frågan är hur länge de hade legat där om jag inte åkt dit idag.nu jag har packat om dom men de hinner inte gå iväg förens måndag."

Hmm skrev tidigare att han packat dessa en och en?

Den 3 oktober skriver han "japp de är på g nu , du fick lite extra prylar av värde för att det krånglat med lång lev.tid.
Det har varit mycket strul men jag väljer att inte förklara det eftersom att det ändå bara hade sett ut som bortförklaringar.
Ursäkta mig egentligen vore prisavdrag det enda rimliga"

På g? Har ju redan blivit skickade 2 ggr?

10 Oktober "nu är de på väg.. :|"

Den 24 oktober skriver han att han ska smsa kollit eftersom ja inte fårr någon avi.... inget sms

Den 2 november skriver jag att ja ska ha kolli eller cash direkt, då hade jag väntat på hjulen i 13 veckor som hade blivit skickade iaf 2 ggr

Den 5 november skriver han ""jag har ett kolli till dig när jag kommer hem igen :)" fick inget kolli.... skriver att ja vill ha kolli

Den 9 november "jajamensan. Men jag är mitt i flytten så har bara internet på telefonen.
Det är hos dig på måndag :)"

Nu är det den 14 november och jag har väntat i 17 veckor ...... rekomenderar alla till att inte göra affärer med denna karl, skulle skämmas om jag var han.
Jim Gullans
070 337 00 49
tobbee28

Post by tobbee28 »

Ja det är inte första gången han ställer till saker :twisted:
RoDe

Post by RoDe »

tobbee28 wrote:Ja det är inte första gången han ställer till saker :twisted:
+1
The Lower Class
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Nej det är det inte men sen är jag en seg jävel också. Du har dina fälgar innan helgen, testa söka på kollit jag messat till dig.

Sorry, jag borde skrivit att jag inte kunde skicka fälgarna innan jag sålde dom. Rekomenderar heller ingen att göra affär med mig om sakerna är större än en växellåda, fall ni inte hämtar de på plats då.

E34 M5 3.8 -92 ,
YouNewerKnow

Post by YouNewerKnow »

har inte fått något kolli fortfarande..
Jim Gullans
070 337 00 49
Dawe_A

Post by Dawe_A »

skickar till nr i sign.

E34 M5 3.8 -92 ,
Andy_b

Post by Andy_b »

Hadde JAG fått väntat så länge så hadde nån fått ont
pm om det är nått
Post Reply