Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Skölden

Re: Sv: Re: Sv: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondk

Post by Skölden »

skamman wrote:
Skölden wrote: tror jag behåller min rieger front med m3 look, kör på rieger infinity sideskirts samt spacklar dörrarna i m3 look, sen bakdelen har jag inte kommit underfund med riktigt vilken jag vill köra på, vill ha två stora ljuddämpare där bak i vilket fall.
Enligt mig så är det här inget sleeper bygge, men jag kommer följa tråden ändå :)

Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
definitionen av en riktig sleeper är de ju inte iallafall :P
Pimplaren

Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)

Post by Pimplaren »

Sitter de inte mtech 2 på denna bil, förutom front? Absolut snyggaste kittet på e30! :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Magnaten

Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)

Post by Magnaten »

Förstör inte bilen med nåt äckligt riegerpaket, var lite classy å kör m-tech

Riegers bäst före datum tog slut i slutet av -90 talet
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
bingsingen

Post by bingsingen »

Magnaten wrote:Förstör inte bilen med nåt äckligt riegerpaket, var lite classy å kör m-tech

X2 :roll:
Heller aids enn e30!
Skölden

Post by Skölden »

bingsingen wrote:
Magnaten wrote:Förstör inte bilen med nåt äckligt riegerpaket, var lite classy å kör m-tech

X2 :roll:
börjar fundera på det ni säger... tycker den kommer bli allt för lik karels bmw ? vad tycker ni om bredd skärmarna bak? ska jag spackla in dom och köra på mtech2 sidorna?
Riickard

Post by Riickard »

Kommer inte bli lik hans bil i mitt tycke som den är nu, släng dit en mtech2 front med så blir de biff!
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard

riickard[a]hotmail.com
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Kör komplett mtech2 och en blank lack istället för matt :) + lite inredning!
Kommer bli svinhett :twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Skölden

Post by Skölden »

Pimplaren wrote:Kör komplett mtech2 och en blank lack istället för matt :) + lite inredning!
ja så får de fan bli! :D då klubbar vi de! dags att leta efter en mtech2 front då... man ska inte köpa kopior av dom väl? mer värt att köpa en äkta?
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Skölden wrote:
Pimplaren wrote:Kör komplett mtech2 och en blank lack istället för matt :) + lite inredning!
ja så får de fan bli! :D då klubbar vi de! dags att leta efter en mtech2 front då... man ska inte köpa kopior av dom väl? mer värt att köpa en äkta?
Sweet! polarn hade en silver mtech 2 4dörrars i jakan förut, men såldes :( sjukt snyggt!
Ang fronten har jag sett lite glasfiber frontar verkat vettiga, annars en original :)
MVH Oliver Turbo Turtle

BMW m5 f10
Skölden

Post by Skölden »

Pimplaren wrote:
Skölden wrote:
Sweet! polarn hade en silver mtech 2 4dörrars i jakan förut, men såldes :( sjukt snyggt!
Ang fronten har jag sett lite glasfiber frontar verkat vettiga, annars en original :)
de är 4 dörrars som gäller ;)

en annan grej, dessa skärmar som är fast nitade är för de första inte vackra, och de andra och tragiska, är att original skärmen under är bort kapad :x

Image

vad gör man? börja leta efter nya skärmar på skroten eller?

För övrigt så är motorn snart urskruvad, behöver fixa en motorlyft och stativ innan de blir av dock. så under tiden fräschas alla detaljer omkring upp.
plenumet, catch tanken samt alla vattenrör har jag tagit till jobbet och bet badat, plenumet får sig ett par nya fästen till fuelrailet sen ska de lackas i svart medelstruktur, även catch tanken.

några vattenrör bet badade

Image

här ser man en bild på hur fuelrail fästet ser ut, blir att byta ut dom mot ett ordentligare, stansar eller fräser ut nya nu i veckan förhoppningsvis! :)

Image

vart en liten update idag iaf!
Sandén

Post by Sandén »

Skärmarna tror jag sitter där av en enda anledning och det är för att rymma 10" et drag slicks.. Funktion före show liksom och 10or går åt om det ska betta någorlunda!
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Skölden

Post by Skölden »

Sandén wrote:Skärmarna tror jag sitter där av en enda anledning och det är för att rymma 10" et drag slicks.. Funktion före show liksom och 10or går åt om det ska betta någorlunda!
Ja det låter som en vettig förklaring, hur som helst så ska det bytas till ett par icke modifierade... om nån har att sälja eller kanske byta sina original mot mina modifierade så pm:a!
moonzhine

Post by moonzhine »

Du kan väl köpa nya skärmkanter bara?
dom är inte så dyra, kommer inte ihåg va dom kostar men jag har en ny vänsterskärmkant till årsmodell -87 lr va de är som du kan få köpa billigt..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
JonasH88

Post by JonasH88 »

Om man bara rullar in kanten på innerskärmen och bankar lite lätt i främre hjulhuset så rymmer de iaf 26x8,5x15 drag slicks, utan nå plastskärmkanter.. Rymmer även 235or om man får till rätt et på fälgarna.
"Skam den som ger sig"

http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Skaffa en kaross utan breddningen ist och sälj den du har nu, den lär väl vara värd en del om du behåller bakvagn osv? Det var väl en 4d kaross detta? Läge att byta till en 2d?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
chribbe

Post by chribbe »

JonasH88 wrote:Om man bara rullar in kanten på innerskärmen och bankar lite lätt i främre hjulhuset så rymmer de iaf 26x8,5x15 drag slicks, utan nå plastskärmkanter.. Rymmer även 235or om man får till rätt et på fälgarna.

jag åker 26/9/15 med m tech2 med bara lite valsade skärmar
Skölden

Post by Skölden »

johankihl wrote:Skaffa en kaross utan breddningen ist och sälj den du har nu, den lär väl vara värd en del om du behåller bakvagn osv? Det var väl en 4d kaross detta? Läge att byta till en 2d?
nja jag är inte så förtjust i 2 dörrars e30, gillar 4 dörren starkt :D ska de va två dörrars så ska de va en riktig m3a... och såna karosser växer nog inte på träd :(
Post Reply