Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
dkklang
Posts: 72 Joined: 14 Aug 2011, 19:27
Location: Mora, Dalarna
Post
by dkklang » 12 Nov 2012, 13:53
Fan va kul med E34 M5!
Hoppas du har kvar E30'n, kanske dags för automat och åka riktigt fort på strippen med den?
Blir det chassit 8,50 taggat nästa år eller?
Mvh!
Soppa
Posts: 732 Joined: 30 Dec 2009, 15:39
Location: Lindesberg
Post
by Soppa » 12 Nov 2012, 15:14
Fint att de löste sig hyfsat till slut iaf. Grymt med e34.
Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 13 Nov 2012, 22:42
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 13 Nov 2012, 22:46
Passade den fint? Ring mig imorn du
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
moonzhine
Posts: 2447 Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs
Post
by moonzhine » 13 Nov 2012, 23:12
lämplig "konvertering" när allt ancnat är klart som bakvagn å så
sen är väl e34orna lite finare att hasa med än en kort e30..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 13 Nov 2012, 23:22
Ska du köra dedär vattenkylda insugsprylen eller blir de vanlig IC?
M535fredrik
Posts: 286 Joined: 13 Aug 2012, 18:01
Location: Vadstena
Post
by M535fredrik » 14 Nov 2012, 03:38
Grymt!! Som grisen skulle uttrycka det...
) lycka till och hoppas du får kul i denna då det sket sig med den andra.
Projekt: M3GT S54 Turbo.
bingsingen
Posts: 215 Joined: 12 Jan 2011, 01:14
Location: Buskerud (Norge)
Post
by bingsingen » 14 Nov 2012, 16:21
grymt med riktig kaross nu
Heller aids enn e30!
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 15 Nov 2012, 01:23
Missat detta... Tokfränt
Pnutte
Posts: 168 Joined: 07 Jun 2011, 17:23
Location: Ängelholm
Contact:
Post
by Pnutte » 17 Nov 2012, 12:06
Frontbalken är helt onödig att ha kvar verkar det som?
Sitter med kapen och funderar om jag ska slita bort min med just nu!
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 17 Nov 2012, 12:28
Pnutte wrote: Frontbalken är helt onödig att ha kvar verkar det som?
Sitter med kapen och funderar om jag ska slita bort min med just nu!
Jag har kvar min, stor Griffinkyl och Ic sitter i underkant
Och e34 är SVINhärliga på motorvägen, suger i totalt och sen drar man..blev lite skakis efter nåra repor på motorvägen, 3 4 5 fullt mos
Bonnturbo
Posts: 399 Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:
Post
by Bonnturbo » 17 Nov 2012, 14:23
blir de nå stöddigare styrvinkel konvertering? funderar på de på min men.. men ska rita lite i cadden å se hur man ska gör om bärarmarna.
men blir nog frän å se med m50 i en m5 a eller snarare fränt med 1000+whp i en e34
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 17 Nov 2012, 16:36
Får du fram nå recept är jag intresserad
Men tänkte köra som ett cp ändå
sjukt sugen på lite 250+ powerslides
Men jag ska nog prova strippen också och se hur snabbt jag kan få den gamle 2tons vagnen att gå
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Andy_b
Posts: 3855 Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken
Post
by Andy_b » 17 Nov 2012, 17:21
Styrvinkel är lätt att fixa
Förläng armen från styrsnäckan bara
Men med dina famlar fälgar tar det i både i innerskärmarna samt länkarmarna när man svänger fullt original
Dock är ju min rätt låg
pm om det är nått
mr_z
Posts: 766 Joined: 19 Aug 2008, 13:53
Location: gävle
Post
by mr_z » 17 Nov 2012, 20:14
250+powerslides låter som en bra ide
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Pnutte
Posts: 168 Joined: 07 Jun 2011, 17:23
Location: Ängelholm
Contact:
Post
by Pnutte » 22 Nov 2012, 11:53
Pimplaren wrote: Pnutte wrote: Frontbalken är helt onödig att ha kvar verkar det som?
Sitter med kapen och funderar om jag ska slita bort min med just nu!
Jag har kvar min, stor Griffinkyl och Ic sitter i underkant
Och e34 är SVINhärliga på motorvägen, suger i totalt och sen drar man..blev lite skakis efter nåra repor på motorvägen, 3 4 5 fullt mos
Hoppas jag hinner bli klar med min helsmidda till sommaren så jag får uppleva det själv
Du har inte länk till en griffin som passar e34? glömt kolla måtten sådär 15ggr senaste 2 veckorna
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 22 Nov 2012, 16:28
Ppfs griffe som jag köpte till e30in passar fint
)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp