da har jeg kjøpt meg en E36 coupe med understell,drivverk, og bremser i fra M3, har også en engelsk original m3 som er rustfri som skal bygges på, men blir og bygge e36 i første omgang og så bygge m3 ettehvert.
Blokk : M50b25 borret planet m52b28 veiv, HPO motorsport Råder, supertech stempler arp studs
topp : Standard ventiler, fullradie seter, standard fjærer lett portet i eksos, dobble innsugkammer, M3 kjedetsrammer
grenrør i fra OBX, KSR 44mm WG, turbo blir vel fra precision, 6266 eller 6466.
originalt innsug foreløpig, custom plenum er under konstruksjon, med pierburg magnesium 76mm spjeld fra porsche, 50mm fullradie tratter
blir og kjøre vipec v44, msd coiler, rochester 1260cc dyser, 2stk 044 pumper.
ønsket effekt i motor 650+
m3 kasse. tilton 3 plate clutch 1200nm
super angle kit fra SLR fra US and A (samme kit som chelsea denofa hadde i e36)
bremser er fra m3 calipere forran fra e46, polyflex foringer i for og bakstilling
m3 undervagn og diff., blir enten BC racing eller XYZ coilovere.
m3 fangere forran og bak, Chelsea denofa skjermbreddere.
kommer mer bilder og info når jeg kommer i gang!:)
Baja`s E36 "M3" Driftspec m50b28 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Baja`s E36 "M3" Driftspec m50b28 Turbo
Last edited by Turbobaja on 09 Apr 2013, 16:23, edited 1 time in total.
Re: E36 "M3" Driftspec
kommer flere bilder snart, har prøvmontert motor nedi, så skal tilpasse eksos, WG, cooler, rørgater osv. og fått ribbet alt interør, og skal snart begynne og bygge bur:)
kommer updates med bilder snart!:)
kommer updates med bilder snart!:)
Re: E36 "M3" Driftspec
bilder sier mer enn 1000 ord:)
nerplokket innvendig
prøvemontert m3 kitt
prøvemontert motor
skulle egentlig kjøre en 6466 turbo i år, men lommeboka tynnes fort ut så jeg hadde en 6262billet liggende fra i fjor som spiste ett filter og tok vifte bladene, men turboen var jo helt ny da, og Kim hos Kimmit hadde en 5862 turbo liggende med rast oljelager, så vi demonterte begge to og flyttet kompressor del over på min, så blir en 5862 med ,81 hus på m50 i år, så får vi se hvordan det funker! så stor tak til kim hos kimmit! han som også ordnet M3 kitt til meg, glad for og ha de gutta som en av mine samarbeidspartnere!
2 turbos becoming one!
done!
nerplokket innvendig
prøvemontert m3 kitt
prøvemontert motor
skulle egentlig kjøre en 6466 turbo i år, men lommeboka tynnes fort ut så jeg hadde en 6262billet liggende fra i fjor som spiste ett filter og tok vifte bladene, men turboen var jo helt ny da, og Kim hos Kimmit hadde en 5862 turbo liggende med rast oljelager, så vi demonterte begge to og flyttet kompressor del over på min, så blir en 5862 med ,81 hus på m50 i år, så får vi se hvordan det funker! så stor tak til kim hos kimmit! han som også ordnet M3 kitt til meg, glad for og ha de gutta som en av mine samarbeidspartnere!
2 turbos becoming one!
done!
Re: E36 "M3" Driftspec
da har jeg påbegynt WG plassering Downpipe og eksos bygging på bilen, fikk gjort litt i helga, men måtte gi meg da ryggen sa takk for seg etter og ha løftet feil når jeg skulle ha en m50blokk i bukken, men legger ut bilder av det lille som er gjort!:)
Re: E36 "M3" Driftspec
nu har det vært stille en stund, men legger nå ut mere bilder av det som har skjedd! innsuget er nå ferdig, og montert, takker for god hjelp av min team kompis for det!
coilovere er på plass og på bilen de er ifrån BCracing, diffen er vært ute og shimsat, motorrom har vært slipt ner og lakkert i hvit, bilen har også vært startet på original hjarne, men har nå fått KDfi, så det ligger klart, mangler nå bur, mellomaksel fra m3 clutchlameller og svarva svinghjul så kan bilen mappas:)
diffen er shimsat til 144NM
lagat plass for DP i 3,5"
bygging av DP og eksos 3,5 rostfritt hela vägen
done!
M3 fronten på
og bak
motorfäst i alu
intercooler på plass 600x300x76
nerpussing av motor og lakkering
så har jeg fått coiloverne på plats det er BCracing br series handlat hos BCracing.no!:)
coilovere er på plass og på bilen de er ifrån BCracing, diffen er vært ute og shimsat, motorrom har vært slipt ner og lakkert i hvit, bilen har også vært startet på original hjarne, men har nå fått KDfi, så det ligger klart, mangler nå bur, mellomaksel fra m3 clutchlameller og svarva svinghjul så kan bilen mappas:)
diffen er shimsat til 144NM
lagat plass for DP i 3,5"
bygging av DP og eksos 3,5 rostfritt hela vägen
done!
M3 fronten på
og bak
motorfäst i alu
intercooler på plass 600x300x76
nerpussing av motor og lakkering
så har jeg fått coiloverne på plats det er BCracing br series handlat hos BCracing.no!:)