Tja Gubbs.
försöker uppdatera här.. men de är ju så jäkla enkelt på fb där man har allt i telefon
ska skicka upp nått klipp på bromsningen.
vi började i lördags.
gick smärt fritt utan några större problem upp till 1.5bar
den gav ca 40hk mindre på driven nu är förra gången men då va förra toppen portad ordentligt, denna topp jag har nu är ju mindre i avgas kanalerna och inte alls lika portad på insug (rent strategiskt då jag inte ville åka hem med en till sprucken topp)
när vi gick upp på mer ladd så fick vi grova trigger problem.. resulterade i 2 grova avgasknallar vid 5500rpm, vi fick inte bort problemet så vi gav upp för dagen.
trigger skivan va lite ojämt på bortfrästa området så de löste Jonas på Emek på söndag morgon. vi stoppade även på ny trigger givare.
de löste inte problemet riktigt så vi bytte stift oxå från icke resistor stift till resistor stift, såg då att 1ans porslin va spräckt så de kan va därför de missa o hade sig.
när vi fick i nya stift så börja de lira direkt.
svamp filter kasta vi i soppen då de inte levererade alls (dock ingen nyhet)
100% duty på ladd ventilen gav 3.054 i ladd och 818whp och 975wnm för att vara exakt insugs tempen va väl inte nå jätte farlig men turbon gav iaf inge mer.
(vi mätte inte motryck så den hade kanske gett mer med större avgashus ?)
jag hade siktat på mer 900whp hade varit godkänt nu känns de lite som att man ramla på mållinjen.. men inte fan e jag missnöjd för de.
jag tror att jag kommer köra med de här nästa år.. och känna på allt. och eventuellt så stoppar jag på större turbo till hösten och bromsar om.. alternativt skjuta 100-150gas.
Tackar till Ärtan för tele support när de va trigger strul