Holset turbo!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Rasmus P

Holset turbo!

Post by Rasmus P »

Hey gutter!
Jeg er ved at bygge M50b25 turbo motor, målet er 500 hk til at starte med, og 650-700 hk på længere sigt.
Jeg vil gerne prøve en Holset turbo. Mit spørgsmål til jer er, hvilken model Holset turbolader ville passe godt til det?

På forhånd tak.

Mvh Rasmus p.
Rasmus P

Re: Holset turbo!

Post by Rasmus P »

Det er ikke meget respons man får herinde:) ingen som vil hjælpe?
ViktorJonsson

Post by ViktorJonsson »

har inte så stor koll men en hx 40 med 17 eller 19 i avgashus kanske
JohnE

Post by JohnE »

Rasmus P wrote:Hey gutter!
Jeg er ved at bygge M50b25 turbo motor, målet er 500 hk til at starte med, og 650-700 hk på længere sigt.
Jeg vil gerne prøve en Holset turbo. Mit spørgsmål til jer er, hvilken model Holset turbolader ville passe godt til det?

På forhånd tak.

Mvh Rasmus p.

Du får nog ha lite mer tålamod än ett par timmar. Sen får du gärna testa sökfunktionen också, det har behandlats säkerligen 30 gånger.
Det är ganska mycket som spelar in om hur mycket hästar man ska ha nämligen, du får vara lite mer precis. Läs runt i forumet, det finns måååånga recept med dessa effektmål.
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
Rasmus P

Post by Rasmus P »

JohnE wrote:
Rasmus P wrote:Hey gutter!

På forhånd tak.

Mvh Rasmus p.

Du får nog ha lite mer tålamod än ett par timmar. Sen får du gärna testa sökfunktionen också, det har behandlats säkerligen 30 gånger.
Det är ganska mycket som spelar in om hur mycket hästar man ska ha nämligen, du får vara lite mer precis. Läs runt i forumet, det finns måååånga recept med dessa effektmål.

Mange tak for svar! Har lidt mere Info om setup her:
Je kolvar, ppf Pro h-beam stakar, cooperring, dubbla insugkammar, Hårdare Ventilfjådre og et plenum kammer.
markus83

Post by markus83 »

lånar tråden lite då jag har haft funderingar på en HX40 avgashus 17 till min m50b30. jag undrar om det finns kitt till att göra en holset kullagrad och hur stor skillnad skulle det bli på den gämfört med orginal utförande.
Post Reply