Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
freestyle66
Posts: 74 Joined: 30 Sep 2011, 09:10
Post
by freestyle66 » 09 Oct 2012, 23:37
Hur är de olika precision snurrorna. tänker mest på:
6262
6265
6266
6466 bb
tänker mest på responsen. Skall sitta på en m50 3.0a med orginal topp å dubbla insugskammar.skall endast gå bana. inget raktframåka. så responsen är viktigare än de sista 30 hästarna.
har bara erfarenhet av 6265an med ar 0.96 t4. Den lämnade 653 whp och 800 wnm på 2.8 bars ladd. Väldigt fin respons. full ladd vid 4000 ca.
DÅ på en audi s2 med 2.5 litersblock, enem kammar, raceventiler. Den lämnade heller inga skrämmande mottryck trotts 3.1 bar som mest.
Är den kanske det bästa valet även till en m50 maskin med b30 vev? sitter idag en hx55a på och visst går den fint men orkar inte vänta på laddet
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 10 Oct 2012, 00:14
Vet inte skillnaden men ja har en splitt ny 6265a 0,96 t4 som va tänkt till min 3liters m50! Som philip kan ta med till dig imorgon när han kommer å köper grejerna av dig
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Oct 2012, 06:22
6266 eller 6466, helst bb om man vill lägga ut de extra pengarna.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
freestyle66
Posts: 74 Joined: 30 Sep 2011, 09:10
Post
by freestyle66 » 10 Oct 2012, 18:08
Blir den inte mer trög spolad med 66 turbon istället för 62 eller 65?
vad rekomenderas för ar? t4 0.96?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Oct 2012, 19:27
66 turbin har bättre spool än 65.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
freestyle66
Posts: 74 Joined: 30 Sep 2011, 09:10
Post
by freestyle66 » 10 Oct 2012, 19:40
En pt 6266 t4 hade varit kanon till min maskin då
Om banåka är prio 1? Storlek på avgashus? Räcker 0.83 eller ska
Man gå på större ?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Oct 2012, 19:44
Det kan vi ta på mail vid beställning.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
flummet
Posts: 141 Joined: 16 Nov 2010, 17:10
Location: göteborg
Post
by flummet » 11 Oct 2012, 15:15
är det inte smidigt att köra med v-bands hus på turbon har inte hört så många som gör det ?
Finns alltid nått att lägga pengarna
Wiell
Posts: 340 Joined: 07 May 2010, 20:33
Location: Hok utanför jkpg
Post
by Wiell » 11 Oct 2012, 18:54
flummet wrote: är det inte smidigt att köra med v-bands hus på turbon har inte hört så många som gör det ?
för Jävla smidigt.
kör dock inte pt utan garret....
from galaxy s3
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Oct 2012, 21:09
flummet wrote: är det inte smidigt att köra med v-bands hus på turbon har inte hört så många som gör det ?
Det gör vi så ofta vi kan när vi bygger. Så jävla fint!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Sandén
Posts: 1177 Joined: 13 Feb 2008, 22:09
Post
by Sandén » 12 Oct 2012, 09:24
Lånar tråden lite... Vad kan man räkna med för effekt/spool ur en 6765 0,81 t4 hus på en 2jz med 264 kammar?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 12 Oct 2012, 09:32
750
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Sandén
Posts: 1177 Joined: 13 Feb 2008, 22:09
Post
by Sandén » 12 Oct 2012, 09:39
Ok får duga i en gatbil! Borde bli fint register iaf
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 12 Oct 2012, 12:20
De blir det, har kört flera supror med det.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Konny
Posts: 1047 Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland
Post
by Konny » 13 Oct 2012, 09:44
Sandén wrote: Ok får duga i en gatbil! Borde bli fint register iaf
Jag kör en 6766 på min Supra med org kammar, och är grymt nöjd!
Kör 610whp på 95 oktan (E10) som de heter här på Åland nuförtiden. Ska snart börja köra E85
Napstar
Posts: 705 Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn
Post
by Napstar » 13 Oct 2012, 18:13
Kihl körde väl 6765 på sin s50 med de stora avgas ar 1.?? O den gick väl till 750whp!