Samsung galaxy s3...

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Persson-

Re: Samsung galaxy s3...

Post by Persson- »

xelerator wrote:Enda nackdelen med s3:an jämfört med HTC o iphone är att den är rätt plastig.
På rätt kort tid nöts färgen på kanterna etc.

Fördelen med HTC o iphone är att de använder aluramar, snyggare, hållbarare o större kvalitéskänsla.

Specmässigt är s3:an the baws.

Kolla annars google lurarna, den senaste e fet.
Bra mycket bättre flyt i menyer etc i den/dem då google kör Android utan en massa pålägg som de andra tillverkarna gör med sina egna tillval utöver Android.

Tror htc kör någon slags plast på one x .
Vilken är den nya googleluren? Jag har galaxy nexus nu och är nöjd med allt utom att jag skulle vilja ha en bättre kamera. gjorde om min till en "riktig " googlelur och fick android 4.1 nån gång i somras... den versionen kommer i oktober till s3:-D.
En kompis köade 4h för att få en iphone inatt. Töntigt! :-D
mg

Post by mg »

Har haft en s3 nu i ca 3 mån och tycker den funkar ok
Stör mig på den dåliga batteritiden samt att man kommer åt knapparna på sidorna ganska lätt när man porrsurfar o sånt.
En vane sak men jag kom hel tiden åt "volym" knapparna så man slog telefonen på ljud och fick höra någon jävla ringsignal var och varannan gång (bara efterblivna eller skolungdomar som har ringsignal) så det kändes ju lite trist.
Men nu har jag vant mig och kommer inte åt dom så ofta=)

Sen tycker jag telefonen känns rätt plastig, och den repas och slits ganska lätt(hoppas den håller i 24mån sen byter man i vilket fall som)

Skärmen är stor och väldigt skarp, kameran e grymt bra tycker jag med.
Jag har 1gig surf men det kommer man upp fort i när man kollar lite tube8 och youjizz.

Men i sin helhet är det vell en helt ok telefon, men jag tycker fjällans ifån4 är mycket smidigare att använda dock är skärmen så jävla lite på en sådan så man ser inte ett piss och måste förstora allting hela tiden

Jag hade nog sålt denna och köpt en ifån5 om dom hade kunnat göra skärmen lite större, nu gjorde dom den ju bara lite längre och det räcker inte
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Bolero

Post by Bolero »

mg wrote:Har haft en s3 nu i ca 3 mån och tycker den funkar ok
Stör mig på den dåliga batteritiden samt att man kommer åt knapparna på sidorna ganska lätt när man porrsurfar o sånt.
En vane sak men jag kom hel tiden åt "volym" knapparna så man slog telefonen på ljud och fick höra någon jävla ringsignal var och varannan gång (bara efterblivna eller skolungdomar som har ringsignal) så det kändes ju lite trist.
Men nu har jag vant mig och kommer inte åt dom så ofta=)

Sen tycker jag telefonen känns rätt plastig, och den repas och slits ganska lätt(hoppas den håller i 24mån sen byter man i vilket fall som)

Skärmen är stor och väldigt skarp, kameran e grymt bra tycker jag med.
Jag har 1gig surf men det kommer man upp fort i när man kollar lite tube8 och youjizz.

Men i sin helhet är det vell en helt ok telefon, men jag tycker fjällans ifån4 är mycket smidigare att använda dock är skärmen så jävla lite på en sådan så man ser inte ett piss och måste förstora allting hela tiden

Jag hade nog sålt denna och köpt en ifån5 om dom hade kunnat göra skärmen lite större, nu gjorde dom den ju bara lite längre och det räcker inte

Anledningen till att skärmen är den storleken där är på Iphööööne är ju att man ska kunna surfa med en liten tass och kunna ronka med den andra........ Trodde jag du visste.
'
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Mikael S

Post by Mikael S »

Köpa en iPhone är som att köpa en ny BMW, inte bäst men känns jävlig gedigen med bra kvalite. Köpa en Samsung är mer som att köpa lyxigaste Kian. Säkert skitbra på alla sätt och vis men fortfarande en Kia...
Magnaten

Post by Magnaten »

Mikael S wrote:Köpa en iPhone är som att köpa en ny BMW, inte bäst men känns jävlig gedigen med bra kvalite. Köpa en Samsung är mer som att köpa lyxigaste Kian. Säkert skitbra på alla sätt och vis men fortfarande en Kia...

tamejfan den bästa jämförelsen jag hört på länge, blev te å beställa från applestore idag :mrgreen:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
BusE

Post by BusE »

Magnaten wrote:
Mikael S wrote:Köpa en iPhone är som att köpa en ny BMW, inte bäst men känns jävlig gedigen med bra kvalite. Köpa en Samsung är mer som att köpa lyxigaste Kian. Säkert skitbra på alla sätt och vis men fortfarande en Kia...

tamejfan den bästa jämförelsen jag hört på länge, blev te å beställa från applestore idag :mrgreen:

+1
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)

PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)

Joni Alatalo
0739-250242
krajm

Post by krajm »

Exakt min teori! Man betalar inte för bäst spec.. man betalar för premuim.. därför köper man BMW och inte Saab eller annat skräp...

Släng i en Quadcore 4Ghz ivy bridge processor och 42" display tillsammans med 20mpixel kamera i samsungs jävla S4.. Jag köper ändå Iphone.. och Sedan kan alla Androidanvändare fortsätta vara förbannade!

Så jävla skrattretande :P hahah

Image
Persson-

Post by Persson- »

.. Du erkände precis att kia var bättre än BMW. knepigt;)
rent designmässigt håller jag med att samsung inte känns gedigna.. men iphones "skal" är ju ett skämt. Telefonen är för "tung" och ömtålig för att tappa!

On Topic: är det någon som har pillat på 5an som släpptes för typ 22h sedan och kan yttra sig?
flp

Samsung galaxy s3...

Post by flp »

Köpte 5an idag. Känns jävligt gedigen och smidig. Trodde inte den lägre vikten och att den är tunnare skulle märkas av så mycket. Den är betydligt snabbare än 4an jag haft i 2 år samt att kameran är mycket snabbare på att ta bilder. Skönt med den högre skärmen då man sitter på tex Facebook och diverse forum. Nå mycket mer har man inte hunnit prova då jag jobbat och kört bil större delen av dagen.

Med vänlig hälsning, Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Brox

Post by Brox »

Persson- wrote:

.. Du erkände precis att kia var bättre än BMW. knepigt;)
rent designmässigt håller jag med att samsung inte känns gedigna.. men iphones "skal" är ju ett skämt. Telefonen är för "tung" och ömtålig för att tappa!

On Topic: är det någon som har pillat på 5an som släpptes för typ 22h sedan och kan yttra sig?

Köper du telefoner för att tappa så kan jag rekommendera ericssons "hajfena" ...

Själv är man intresserad utav produkter som fungerar som de skall och även går att uppdatera utan att rasa... :)
Sen tar jag en metall bit alla dagarna framför en plastskärbräda! Premium > Svensson
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Dawe_A wrote:
Bolero wrote:
Dawe_A wrote:finns absolut ingen mening med att köpa en iphone 5 eftersom att 3an är bättre på alla sätt.. förutom om man inte just vill ha en iphone av någon anledning

mvh

Och vad vet du om det ? Ska vara en av dom snabbaste mobilerna på marknaden (iPhone alltså) att skriva att Samsung är bättre innan den ens har släppts och man har kunnat klämma på den ordentligt tycker jag är riktigt dumt.

Jag gillar Iphone men har en android nu men ja den har ju lika bra batteritid som en 3310.....

Mvh

Saken är den att s3 slog iphone 5 innan den ens kom ut, det är det som är det komiska. Nu är samsung s3 och android 4.0 hur stabilt som helst och har aldrig buggat för mig, batteriet är väldigt mycket bättre än i mina kompisars iphone 4 och andra androids . Dessutom kan du sätta i 64gb minne i din s3 för ett par hundra kronor istället för 2000spänn som det kostar extra till Iphone, utöver detta kan du byta batteri ev köpa extrabatteri + batterisockel "laddare" för 150kr på ebay till din s3 och alltid ha ett fulladdat med dig ut på fyllan.. Det kan man inte med iphone.

Image
andra saker som skiljer är te.x att kameran på framsidan av mobilen är på 1,9 megapixlar på s3 och 1.3 på iphone 5.

Det behövs inte diskuteras, s3 är mycket bättre, snabbare, har lite större skärm och är en över lag "friare" telefon. än iphone 5, det finns inget iphone 5 är bättre på. Samsung s3 är trots sin låga vikt och plastskal (som f.ö lätt går att byta om det skulle skavas) en mycket hållbar mobil, jag har tappat den säkert 10 gånger och har den alltid på mig när jag går i kabelschakt eller annat lerigt grovarbete på jobbet. Köper man en 5:a idag så skulle det isåfall vara bara för att man är iphone trogen och inte för att det är en bättre telefon. Punkt slut

Men hallåååååååå den är ju gjord av plast!!!!!111 Det är ju det viktigaste av allt! Den ska vara av GLAS och ALU och gjord av APPLETOSCH! Sen att den är fett oskön att hålla i, sjukt tråkig och får funktioner som funnits ute i 5år+ nu spelar väl ingen roll! Man har väl telefonen för att ringa med och att titta på för den är så fiiiiiiiiin och i ALU!!!11 Sen så ÄLSKAR jag ITUNES det är så jävla nice :D

Har hellre en Mitsu EVO som är i PLAST än en BMW 318 med M paket och tonade rutor ;)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Pimplaren

Post by Pimplaren »

14+ till nisse!

:)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
nicke.t

Post by nicke.t »

mobiler är skit .
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Dawe_A

Sv: Samsung galaxy s3...

Post by Dawe_A »

haha ni är sjuka.. Samsung äger och iPhone är till fjortisarna med pushup.. den suger.

skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Oscarr

Post by Oscarr »

Helt klart samsung alla dagar i veckan imo. :mrgreen:
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Rätt roligt då ni som påstår att iPhone 5 är premium och Samsung skit, förklara då varför det sitter Samsung proccesorer i era iPhones, är det kanske för att iPhone va premium och Samsung skit eller va det tvärt om? :lol:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
JohanE

Post by JohanE »

Hm. Kan detta bli årets dagistråd kanske?
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
Post Reply