Bästa "standard" driftingbil?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by immy »

jo visst funkar en 3-serie också men 5-serien är mycket mycket bättre i min ögon.
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by Sten »

Men dom är ju tyngre....Behövs det inte mer hk,eller har dom "sämre" viktfördelning?
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by immy »

jo så är de ju, men de behövs ju inga enorma effekter oavsett kaross om du ska ha som driftingbil
Den här är original i motor och lättad 150kg verkar ju funka fint
http://www.youtube.com/watch?v=CIqt8k2X ... ure=relmfu
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by Sten »

Jamen,det är ju den där jag sett och läst om!
Ser ju ut att funka svinbra,självklart duktig förare men ändå!

Standard M5 alltså,förutom lättad då,men är ju oxå touring och dom är väl tyngre?
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by immy »

jo dom väger väl en 70-80kg till en touring har jag för mig
Lemheden
Posts: 220
Joined: 26 Nov 2009, 21:31
Location: Vellinge/Svedala

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by Lemheden »

Sten wrote:
Bolero wrote:
krajm wrote:Nu är ju inte en 740 det minsta vacker.. men en lite uppgraderad 740 T5 känns rätt bra! närmsta bonde har ju de delar du behöver! bara å sätta i närmsta trottoar, räcke, eller bergvägg utan dåligt samvete.. förstör inte en M-bil :P



Du missade att det skulle vara lite "standard-bil" va? ;)

Mvh


Alltså det får vara special,men besiktningsvänligt.



Inga problem att besiktiga 740 med t5. Vet inte 100 vad det är för bromsar o liknande man ska flytta över men har flera kompisar som haft/har sådana !
Däckcenter Vellinge///Spacer.se///jjautoparts.se///Magnus bildetaljer Trelleborg///Nipotrading///

Micke Lemheden
0736962168
krajm
Posts: 585
Joined: 04 Sep 2007, 17:41
Location: Karlstad

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by krajm »

Sten wrote:
Bolero wrote:
krajm wrote:Nu är ju inte en 740 det minsta vacker.. men en lite uppgraderad 740 T5 känns rätt bra! närmsta bonde har ju de delar du behöver! bara å sätta i närmsta trottoar, räcke, eller bergvägg utan dåligt samvete.. förstör inte en M-bil :P



Du missade att det skulle vara lite "standard-bil" va? ;)

Mvh


Alltså det får vara special,men besiktningsvänligt.


Precis så jag tänkte..
bmw_m3_e30
Posts: 23
Joined: 13 Sep 2011, 10:01

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by bmw_m3_e30 »

hej!
har en kompis som funderar på att sälja sin ford sierra cosworth med bmw 540 v8 286 hk motor.
bilen är seriöst byggd reggad och bes med allt.han vill ha runt 50 tusen. mvh
User avatar
J_Gustavsson
Posts: 279
Joined: 07 Sep 2011, 21:23
Location: Hjältevad/Eksjö

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by J_Gustavsson »

Sten wrote:
J_Gustavsson wrote:540 går de åka mycket bra med :)


Både E34 och E39?
Blir inte för lite effekt då?

Kommer ju iofs inte köra med så breda däck.



Tänker på e34, en kille från Västervikstrakten åker med en, hydraulisk handbroms och annan utväxling.
Testa sök på team kraftlös, finns nog lite filmer.
E30 m50b28 489whp/691nm 1,3 bar hos Overtake
Camaro -69

Joacim Gustavsson
0768225413
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by Sten »

bmw_m3_e30 wrote:hej!
har en kompis som funderar på att sälja sin ford sierra cosworth med bmw 540 v8 286 hk motor.
bilen är seriöst byggd reggad och bes med allt.han vill ha runt 50 tusen. mvh


Har PMat dig om du bommat det.
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by Sten »

J_Gustavsson wrote:
Sten wrote:
J_Gustavsson wrote:540 går de åka mycket bra med :)


Både E34 och E39?
Blir inte för lite effekt då?

Kommer ju iofs inte köra med så breda däck.



Tänker på e34, en kille från Västervikstrakten åker med en, hydraulisk handbroms och annan utväxling.
Testa sök på team kraftlös, finns nog lite filmer.


Ok,ska kolla lite.

Synd att dom där kompressorsattserna från ESS är så dyra.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by M3JONAS »

Varför inte kolla på raggarbil? 10-20 år gamla camarosar tex står inte högt i kurs och finns med motorer med lite vrid och effekt. Dock inte helt lätt att hitta en med manuell låda kanske...
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by Andy_b »

Min orginala e34 540 med manuell låda klarar lägga rätt mycket rök iaf
dock så är det 2,93 i röven på den så den orkar inte helt på 3an
men va gör det när den nästan gör 130 på 2an :)

men med typ 3,73 i röven och lite lättad bil så bör den va helt optimal
Image
pm om det är nått
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by Sten »

M3JONAS wrote:Varför inte kolla på raggarbil? 10-20 år gamla camarosar tex står inte högt i kurs och finns med motorer med lite vrid och effekt. Dock inte helt lätt att hitta en med manuell låda kanske...


Tänkte du på "IROC" eller den senare från -92 och frammåt?
User avatar
ragge_c
Posts: 877
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Skövde
Contact:

Re: Bästa "standard" driftingbil?

Post by ragge_c »

Jag tycker att hjulbasen blir för lång med e34, visst dom e lättsladdade, men inte rappa i vändningen
e36 är bra avvägd, e30 e väldigt rapp i returen, men det kan vara skönt det med :mrgreen:
har för mig s14 s13 har liknande hjulbas som e30,
Post Reply