Ha ha var en äldre herre i vid okq8 i sala som inte såg att jag hade sidorutan nere
gubben sa för sig själv det var en jävla bil och låta
ja eran bmw lät fan mer tror jag men min kanske också vaknar lite till om jag får upp laddet mot 1,5 bar mot dagens fjoll ladd
MRTN12 wrote:Häftigt med så diskret look och den effekten! (Om den fortfarande ser ut som på bilden:)
Det ända är att idag sitter orginal hjulen på men 20" på bilden ska på igen vilken dag som hellst ska försöka få tag i någon som kan brädda mina
inner skärmar i bak i vinter så jag kan bredda bakfälgarna till 11,5-12" så jag kan skicka på minst 315" breda r_däck kommer även byta ut kompressorn
mot en ännu större även fast den jag har inte går för fullt det sägas att detta är beroende framkallande och det känns verkligen så
Nja egentligen inte, båda står påställda och körklara dock kom det ju snö nu så det blir nog inget mer åka på ett tag
Ja jag väntar på att Andreas ska hitta någon monster kam
Och att min vän Richard ska få en lucka i schemat eller om jag får tag i någon annan som kan ta åt sig
Att riva toppar i med ny kam och montera f2 samt en större olje kylare med fläkt sedan
Mappa den i vinter eller tidig vår
Nja egentligen inte, båda står påställda och körklara dock kom det ju snö nu så det blir nog inget mer åka på ett tag
Ja jag väntar på att Andreas ska hitta någon monster kam
Och att min vän Richard ska få en lucka i schemat eller om jag får tag i någon annan som kan ta åt sig
Att riva toppar i med ny kam och montera f2 samt en större olje kylare med fläkt sedan
Mappa den i vinter eller tidig vår
Låter som du kommer få det kul i vår
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Att köra el-vattenpump på en kompressormotor på gatan är ingen bra idee.
En vattenpump ska bygga ett tryck i motorblocket, så att vattnet fördelas jämt i topparna. Ofta orkar inte elpumparna att bygga detta tryck.
Det är inget man ser på tempmätaren....men man kan ha mycket varma punkter i motorn vid dålig trycksättning.
Det är också av denna anledning som man ALDRIG får ta bort termostaten i en V-motor.
Man kan byta termostaten mot en plåtbricka med hål i (ca 10-15mm) men då måste man ha koll på trycket som pumpen bygger.
Nu kan det ju vara så att din pump klarar detta och en el-pump har andra fördelar, som tex. efterkylning.
ButterflyRacing wrote:Nu ska jag vara lite tråkig....
Att köra el-vattenpump på en kompressormotor på gatan är ingen bra idee.
En vattenpump ska bygga ett tryck i motorblocket, så att vattnet fördelas jämt i topparna. Ofta orkar inte elpumparna att bygga detta tryck.
Det är inget man ser på tempmätaren....men man kan ha mycket varma punkter i motorn vid dålig trycksättning.
Det är också av denna anledning som man ALDRIG får ta bort termostaten i en V-motor.
Man kan byta termostaten mot en plåtbricka med hål i (ca 10-15mm) men då måste man ha koll på trycket som pumpen bygger.
Nu kan det ju vara så att din pump klarar detta och en el-pump har andra fördelar, som tex. efterkylning.
Oki har aldrig hört att det skulle vara ett problem nästan alla C5 jag läst om på corvette forum i USA kör el pump
Samt Richard och Royne kört det länge men som sagt jag har ingen aning om vilket tryck pumpen bygger
Den håller ju ialla fall vatten tempen med järnkoll