Smileys E36 Limo
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Smileys E36 Limo
Projekttråd skapades
Info:
Nyplanad topp, toppen planad 0,2mm, med orginalpackning, 12.9bult.
SSautochrome turbokit.
Bosch 375cc 0280155830 Spridare - Hög
Wallbro kopia pump
Väghållning:
TA Coilovers
Camberstag
Kommande:
Uppstyvning utav chassi.
X-brace
Mål:
Kunna ladda 0.5~0.8. Att få en så rolig bil som möjligt utan att det kostar skjortan...
Info:
Nyplanad topp, toppen planad 0,2mm, med orginalpackning, 12.9bult.
SSautochrome turbokit.
Bosch 375cc 0280155830 Spridare - Hög
Wallbro kopia pump
Väghållning:
TA Coilovers
Camberstag
Kommande:
Uppstyvning utav chassi.
X-brace
Mål:
Kunna ladda 0.5~0.8. Att få en så rolig bil som möjligt utan att det kostar skjortan...
Last edited by smiley on 21 Oct 2012, 21:13, edited 3 times in total.
Uppdatering: Historia
För att göra en lång historia kort, så köptes denna bil förra året där tanken var att ha en rolig bil till lite nöjeskörningar. En 325iA 92 som hade gått 19500. Bilen köptes för 7500kr, då hade tidigare ägare kört av vägen på vintern och igenom taggtrådsstaket. Så första projektet vart att göra en garagelackering, rätt så roligt och givande arbete. Nästa steg var att bygga om den från automat till manuell, mindre roligt arbete men kul när det var klart.
Det som görs nu är att jag också försöker mig på en snikturbokonvertering med allt vad det innebär och lagar upp de klassiska rostställena på e36...

Det som görs nu är att jag också försöker mig på en snikturbokonvertering med allt vad det innebär och lagar upp de klassiska rostställena på e36...

Re: Smileys E36 Limo
Låter mest bilderna tala för sig själv...
Inte långt ifrån uppstart, först som sugis då jag inte har några tryckrör...

Inte långt ifrån uppstart, först som sugis då jag inte har några tryckrör...
Hvilke farge er det?
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
handsome: Biltema Vit
Uppdatering
Bilen går orent och allmänt dåligt, dock gjorde den ej det vid uppstart. Pga detta så tog jag av ventilkåpan och kollade kamtiderna än en gång samtidigt som jag efterdrog toppbultarna...

Uppdatering
Bilen går orent och allmänt dåligt, dock gjorde den ej det vid uppstart. Pga detta så tog jag av ventilkåpan och kollade kamtiderna än en gång samtidigt som jag efterdrog toppbultarna...

Hittat felorsaken! Vakumläcka. Nu fortsätter monteringen...

Passar för tillfället in intercooler lite profisoriskt...

Passar för tillfället in intercooler lite profisoriskt...
Häftigt de här 
BMW turbo snikbyggen e grymmast
Vad kör du för styrsystem ? eller du kör på orginal och lite labbande me soppan ?

Vad kör du för styrsystem ? eller du kör på orginal och lite labbande me soppan ?
Alexander
Tel: 0768355443
Tel: 0768355443
manzzen: Du har ju bra mycket häftigare setup, följer din tråd med, uppdatera! Ska köpa/låna bb-lambda sen, testa lite. Troligast blir det ett fekzen till att börja med!manzzen wrote:Häftigt de här
Dagens arbete. Vart övertid idag så hann inte med så mycket här hemma...

Snart är alla tryckrör och vakumslangar klara. Vågar jag provköra den som turbobil? ska jag kasta på spridarna jag ska ha eller köra orginal...? ladda 0,5. har för tillfället varken bblambda eller pysventil, står att orginaltrycket är 15psi(0,8)? Alla tips är bra...
Tryckrör och allt är klart har vid flertalet tillfällen startat och kört motorn upppallad. Vilket vakum motorn bygger upp!
Är absolut inte nöjd med min retur efter bara dessa 4 varmkörningar så har slangen buktat sig på mitten och är lite fuktigt mellan gummi/alurör vid anslutning mot tråget, trots två slangklammers. Vinkeln är inte optimal för slangens skull. Finns det annan slang? Eller är det bara försöka pussla ihopp ett nytt rör...?

Är absolut inte nöjd med min retur efter bara dessa 4 varmkörningar så har slangen buktat sig på mitten och är lite fuktigt mellan gummi/alurör vid anslutning mot tråget, trots två slangklammers. Vinkeln är inte optimal för slangens skull. Finns det annan slang? Eller är det bara försöka pussla ihopp ett nytt rör...?
Oljereturer är nästan som denna hobby, den\man blir aldrig tät 
Förösk få på AN koppel, haft 3 setuper med slang och jag tror tamefan varenda av dom läkt lite.
Dock ska du försöka få tag på en riktig siliconslang typ do88.se lär ha något åt dig, kommer fungera!

Förösk få på AN koppel, haft 3 setuper med slang och jag tror tamefan varenda av dom läkt lite.
Dock ska du försöka få tag på en riktig siliconslang typ do88.se lär ha något åt dig, kommer fungera!
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
22mm vinklad slang beställd! Hoppas jag får den snart från do88 

Jag har kört slang med liten vinkel på från do88 i 3 år. Nu ska jag byta pga en liten skada och tja... dax för service på den.