Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Aneshen
Posts: 32 Joined: 12 Apr 2011, 17:33
Post
by Aneshen » 01 Sep 2012, 19:46
Hej. har en m50 med kompressor,290cc. laddar 0.8. och har kdfi motorstyring. ser i sprutet at jag har 140% dutycycle på maks. Hva kan henda med spridarne?
mvh
markus
Posts: 4830 Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:
Post
by markus » 01 Sep 2012, 21:42
Köp större !
Aneshen
Posts: 32 Joined: 12 Apr 2011, 17:33
Post
by Aneshen » 02 Sep 2012, 16:46
Ja.. Skal kopa nya
bare undrat hva som kunne skje med dom
rockker
Posts: 568 Joined: 12 Aug 2007, 17:42
Location: Hallstahammar
Post
by rockker » 03 Sep 2012, 14:52
Aneshen wrote: Ja.. Skal kopa nya
bare undrat hva som kunne skje med dom
Det som kan hända är väl att motorn kan gå väldigt snålt och troligtvis rasa.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153 " onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Falaffel
Posts: 9 Joined: 29 Aug 2010, 20:39
Location: Enköping
Post
by Falaffel » 05 Sep 2012, 13:38
Kanske inte o rekommendera att köra så, men sålänge du har koll på lambdan så är de inge fara för motorn.
Thörn
Posts: 3134 Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG
Post
by Thörn » 08 Sep 2012, 15:42
E det inte så att vid 100% är det öppet hela tiden->140% you do the math...
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 08 Sep 2012, 15:43
Thörn wrote: E det inte så att vid 100% är det öppet hela tiden->140% you do the math...
Det är en avancerad beräkning, 100% behöver inte betyda 100% i verkligheten.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
dre racing@
Posts: 726 Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge
Post
by dre racing@ » 08 Sep 2012, 15:52
JO man kan ligga på över 100% i duty.
när motorn varvar mer, så minkar även öppningstiderna.
motoren får inte dom millisekunderna soppa den ska ha
Aneshen
Posts: 32 Joined: 12 Apr 2011, 17:33
Post
by Aneshen » 12 Sep 2012, 17:25
akk. var slik jag tänkte. Körar 290cc på m50b25 med 0.8 bar ladd. Har i beträkningen at köpa nya. 550cc får vel hålla