Hej alla trådläsare, finns det nån kvar?
Tänkte dra till med en update såhär i slutet av säsongen!
Jag har lagt en fantastisk säsong bakom mig, tre orsaker har dock bidragit till att det inte blivit så mycket updates.
1. Sjukt dålig respons på mina updates (trots att det är flera tusen som kikar på updatesen).
2. Bilen har bara funkat och blivit spöad hela sommaren utan att ingrepp behövts göras.
3. Facebook är jävligt smidigt att få ut vad som händer.
http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;
Två fel har det varit under säsongen.
1. Slavcylindern läckte (bromsvätskan efter att jag dumpat kopplingen 2 gånger i en burnout på bimmers of sweden i eskilstuna, så det gick inte att koppla ur efteråt).
2. Glacerade lamellerna på orsa i augusti.
3. Haft en vattenslang som varit för litet tilltagen så den hoppade av under burnplatteburnouter.
Sen har jag bytt olja en gång och tändstift en gång.
Här kommer en sammanfattning om det som nu ligger i sommarns historia
Här har vi kärran nyligen ihopskruvad och folierad (dock sitter det ingen koppling här, för svänghjulet var inte klart).
Precis innan hon lastas inför den stora Elmia mässan i jönköping.
Ett par veckor senare kom svänghjulet och jag for upp til Bäckis, Ärtan och Jimmy avesta för mappning med en ny version av vipec v44, perfekt update visade det sig efter för oss som kör 1600cc spricare och störiga kammar, sjukt effektivt på att styra tomgången med tändning!
Höll på att skriva att 992whp noterades, men iår var det faktiskt 1020WHP !! Bara för att bräcka 1000 på hjulen markeringen. Vridet begränsade vi till 1000nm för att få lugnare repor iår och kanske få grejerna att hålla ihop.. Vilket lyckades! Men jag har saknat det helt ursinniga brutala "på klister sladdandet" ibland

Men men, nu tycker ju folk att chassiet är ballt och fungerande när jag inte ska envisas med att hänga ut skiten på ställ och endå jaga 8or

Kanske ett annat år eller i ett annat chassie!
Efter en lång vinter hade jag en hel del kvalitetstid i bilen på vårkanten, då jag avverkade en hel del mil på gata.. Bla en skön grej var en tripp till stockholm med västerås bilintresserade i karavan! Gick åt en hel del däck och jag tror västerås-stockholm fick ett par extra linjer hela vägen till stockholm att kunna åka efter
Nu säger jag inte att det är en gatbil, för den har varken avgassystem, stereo eller skinnpalats, dock är det nog fullt möjligt att åka till malmö utan problem..
http://www.youtube.com/watch?v=q2O75TeVrqs" onclick="window.open(this.href);return false;
Körde lite försiktig test and tune med bilen på kjula veckan innan den egentliga premiären som skulle äga rum på Emmaboda i bilsports regi.
super fega växlar dock (defekt själ sedan 2011 när växellådan inte fungerade)
http://www.youtube.com/watch?v=zmRf_KjoN5U" onclick="window.open(this.href);return false;
Väl i emmaboda var det mycket sämre grepp i årets däck, ser inte så värst ut här dock.
http://www.youtube.com/watch?v=sONM0s-lYoI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänkte jag skulle åka och hälsa på i en annan grannstad, gick sådär....
Värmde upp grejerna och lastade sedan inför Gatebil Mantorp.
Vädret var ganska ostadigt tills mitten på lördagen. Att åka sån här bil var INTE någon höjdare på regn / fläckvis regn.. Fyfan va farligt!
Inget ställe för en finbil!!!
Maskinen och bilen levererar BRUTALT!
Det var en ära att köra den, med säkert 5 olika vänner som satt och garvade av förtjusning i kabinen

Roligast är bilen med 255 + i däckbredd, och absolut roligast med 285or, den blir den snudd på kontrollerbar på häng
Här får man spola fram till 4:20,
http://www.youtube.com/watch?v=qyPdh10pBwU" onclick="window.open(this.href);return false;
Så hårt som jag körde bilen på gatebil mantorp är vad jag har drömt om! I kombination med att kunna köra 8or dessutom! UTAN UNDERHÅLL!
Härefter var jag iväg på 3 veckor semester utomlands, sen var det dags att rota fram OK däck till rudskogen!
Packade vänner, däck och e85 för en helhelg! Dagdrömmandes på att riva i 6an på häng ur den långa gatebil böjen! SJUKT LADDAD!
Uppe vid 6 för att köa..
Men i år var de hårda på decibel, vart inget köra på banan på hela helgen... SJUKT BESVIKEN. Stress, pengar & waste of time när man åkt dit för att köra.
Visst jag förstår att DB krav är ett krav, men varför är det samma regler som 2009? Då jag kört rudskogen 2010 med samma bil och samma ljud?!
Fick iallafall rita upp ett par däck i burnoutrutan. (om db kravet var lägre där? Hmm)
http://www.youtube.com/watch?v=H1ci3snrwJk" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan vart det mindre utsträckta resor då jag blivit lite avtrubbad av böter...
Min gamle vapendragare karel var ute en sväng med sin nya bil, så vi knäppte lite kort!
Vi besökte samma helg en träff i västerås, där jag bjöd på lite RÖK, enligt rykten så sprang folk från hela shoppingcentrets parkering när e30in (ihop med en kompis 200sx) dundrade in i burnsektionen (var inte tänkt att jag skulle burna). Min e30 är dock inte gjord för att hålla på så länge, redan efter 10 sekunder ser man inte ett skit, däcken pulveriseras ganska fort också.
Sen var det väl endå dags för lite dragracing igen!
Närmare bestämt i orsa, med PPF som host!
Jag körde i gatbilklassen, enda kravet var att fara in till orsa centrum, vilket jag mer än gärna gjorde

Här har vi en rätt mäkig uppställning, vi har mig, danne m3 e36, armin supra mkiv, micke m3 e46 på led med 1000+ allihopa.
Fick inte riktigt ordning på körningen, har bränt en syncring under sommaren som visade sig vara väldigt relevant för tidkorten.. Dock laborerades det lite och efter en handfull 9.1 - 9.0 körningar med 1an 2an 3an 4an 5an (dvs 4 växlingar)
http://www.youtube.com/watch?v=9hj2uPBy" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan så startade jag på 2an, drog en 8.95 direkt, där den precis orkade bryta iväg i 60foten.
Efter det vart det lite lek & dubbelåkning bara för att målet var nått,
inte ofta man ser 2 personer åka dragracing ?
http://www.youtube.com/watch?v=9NWq-10uR-4" onclick="window.open(this.href);return false;
I klippet man kan se ovan åkte vi en relativt hög nia, (tack vare den dåliga starten) dessutom som man hör i klippet laddade vi bara grundladd.
Sen tog vi i igen! 8.79, dock med misständningar.. Stift byttes efter men då glasserade jag kopplingen i starten och kände att det var lika bra att fara hem och vara Nöjd !
http://www.youtube.com/watch?v=QhW8dtZZJeI" onclick="window.open(this.href);return false;
För att hitta på något inför framtiden och optimera reporna (altså inte bara hämta hem de 20 km/h som saknades i slutfart ) beställdes en 4.30 utväxling som NovaJörgen på sävarturbo sa åt mig redan efter provkörningen på kjula att göra. Med facit i hand efter säsongen träffade han helrätt där. Då toppar bilen ur på växel 5 och jag kan starta på växel 2, med brutal styrka genom hela repan!
Tog även ner och såg över lite prylar, inför en eventuell comeback innan säsongen är över
Lite "streetrace" är även prövat, under lagliga former, kan säga att jag är mycket nöjd med nya utväxlingen och hur bilen presterar på GATA.
http://www.youtube.com/watch?v=dxcsLFTpCMk" onclick="window.open(this.href);return false;
Den senaste bilden jag har är ifrån helgens bimmers of sweden träff, där den stod i fastcars regi, jag själv var utomlands.
För närvarande ligger bilen på blocket för ett vad man får otroligt pris.
Jag säljer den dock inte för att lägga ner, vill dock inte gå in på några större detaljer än.
Men det blir mitt gröna M3 E36 chassie som står och väntar.
http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_e ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Vill även tacka mina vänner som följt med på eventsen, speciellt John & Jarre som jag tror prickat in alla event!
Sen självklart sponsorerna, som gjort det möjligt att hålla på!!
PPF - NUKEPERFORMANCE - SVEABIL - BAKAXEL - ARC MOTORSPORT - MANTON - STREETPERFORMANCE - FASTCAR - FUCKYEAH - AMRING - AN BILVÅRD
Årets Mentor är som vanligt och alltid Andreas "Ärtan" Arthursson!
Vad säger ni, nån som har lite feedback för en gångs skull, eller alternativt vill köpa min bil
Vi får se vad nästa år erbjuder, kanske är jag tillbaks med min gamle halfback och siktar vadå? 7or och 1200whp ? haha eller hur
Som övrig personlig tanke tycker jag det här året har varit sjukt underhållande att se andras framfarter dragracingmässigt, helt sjukt vad många börjar åka fort med bimmers, vofflor, japps osv!!! Mighty respekt till alla som orkar skruva sina bilar mellan racen, för det måste ryka prylar och åka 9or med delade bakvagnar?? Kan väl lägga som liten bekännelse & hint inför nästa säsong att jag är inspirerad av er, men framförallt vad som händer på andra sidan pölen!
