Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Bmw*Alex
Posts: 3312 Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall
Post
by Bmw*Alex » 16 Mar 2011, 23:09
Kamlyft i mm: 7,0 (11,0). Duration/spridningsvinkel: 272/272/111. Öppningstider: 25-67-67-25. Ventillyft i ö d: 1,6.
sämre eller bättre än en z45 turbo ?
för å nackdelar om de finns några ?
mvh
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 17 Mar 2011, 19:19
Av alla bilar vi kört här har aldrig någon Cat eller Schrick med liknande värden varit bättre än en Z45 eller Z58. Enems kamaxlar är i mitt tycke överlägset bäst.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
reggid
Posts: 3 Joined: 05 Jul 2006, 14:32
Post
by reggid » 02 Sep 2012, 08:33
which is better for natural aspirated and why Enem Z58, schrick 304, catcam 296?
thanks
t79sk8s
Posts: 206 Joined: 14 Mar 2012, 17:56
Location: Nyköping
Post
by t79sk8s » 12 Jun 2013, 21:20
Enem because Jan Carneborn is a gentleman
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp