Bmw e34 strömlös
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Bmw e34 strömlös
hejsan!
Har Turbokonverterat min bmw e34 med m20 motor. Och som alla bmw nördar här så vet ni väll att batteriet sitter i motorutrymmet.
Och jag har nu flyttat bak batteriet under baksätet. När vi skarvat på nya kabeln och hittat en bra jordpunkt och stoppat i batteriet i baksätet så provar vi att vrida på nyckeln. Men allt är svart i bilen, varken takbelysning, instrumentbelysning, varningsblinkers osv, inget fungerar.
Men vi har ström framåt och förbi skarven som vi gjorde. Vad kan ha hänt?
Har Turbokonverterat min bmw e34 med m20 motor. Och som alla bmw nördar här så vet ni väll att batteriet sitter i motorutrymmet.
Och jag har nu flyttat bak batteriet under baksätet. När vi skarvat på nya kabeln och hittat en bra jordpunkt och stoppat i batteriet i baksätet så provar vi att vrida på nyckeln. Men allt är svart i bilen, varken takbelysning, instrumentbelysning, varningsblinkers osv, inget fungerar.
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
Than drive a Mercedes
Re: Bmw e34 strömlös
scarman wrote:hejsan!
Dålig jord. ?! lägg en provisorisk startkabel å jorda på ett ställe till å prova.
Vi har provat lagt en lång lös kabel från batteriet till orginal jordningsplats i motorrummet utan vidare resultat. Men ska kanske prova göra en mera seriöst test.
Kan det vara så att man har jord men ändå inte tillräckligt?
Kan det vara så att man har jord men ändå inte tillräckligt?
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
Than drive a Mercedes
Innerbelysning å så BRUKAR lysa men slockna å förbli svart när man vrider på nyckeln när det är dålig kontakt. Är du säker att du har ström fram? Ingen kontakt du råkat dra ur?
Okej. Nej det har ju aldrig lyst som sagt. Ja jag har kollat och känt över allt och kan inte hitta några lösa kablar. Kan man mäta någonstans inne i bilen och se om man får fram ström där. T.ex tändningslåset?
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
Than drive a Mercedes
scarman wrote:Okej. Nej det har ju aldrig lyst som sagt. Ja jag har kollat och känt över allt och kan inte hitta några lösa kablar. Kan man mäta någonstans inne i bilen och se om man får fram ström där. T.ex tändningslåset?
Den röda borde ha ström utan tändning å den gröna borde ha det med nyckel på läge 2. Av de grova kablarna
Ja för på tändingslåset mätte jag idag. Därför tog jag det som exempel. Och hade ingen ström där på varken grön eller röd?
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
Than drive a Mercedes
scarman wrote:Ja för på tändingslåset mätte jag idag. Därför tog jag det som exempel. Och hade ingen ström där på varken grön eller röd?
De färgerna jag skrev är för e36.... Det finns inte 2st + plintar då som det gör på e36?? och att du bara skarvat den ena?
Orginal sladdarna som går till + på batteriet är ju två stycken. En lite grövre och en lite mindre. Kan det vara så att det inte blivit riktig kontakt på nån sladd vid skarven?
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
Than drive a Mercedes
Det är inte lika som på e36 att det är en plint vid säkringsdosan som måste ha plus för att allt i bilen ska fungera?
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Den mindre ska vara avsäkrad. På m5 går den till styrbox och massa annat. Börja där. Lycka till.scarman wrote:Orginal sladdarna som går till + på batteriet är ju två stycken. En lite grövre och en lite mindre. Kan det vara så att det inte blivit riktig kontakt på nån sladd vid skarven?
/Henrik
Drar igång tråden igen!
Har inte hittat någon lösning på problemet ännu. Börjar tröttna nu, har precis blivit klar med min första Bmw turbo. Så allt hänger på det för att det ska kunna bli en första uppstart!
Jag har alltså ingen ström till tändingslåset heller, Men det finns ström fram till ett kontaktstycke som sitter på vänster sida brevid OBD uttaget. Bilen är alltså en bmw e34 M20 -90.
tacksam för svar !
Har inte hittat någon lösning på problemet ännu. Börjar tröttna nu, har precis blivit klar med min första Bmw turbo. Så allt hänger på det för att det ska kunna bli en första uppstart!
Jag har alltså ingen ström till tändingslåset heller, Men det finns ström fram till ett kontaktstycke som sitter på vänster sida brevid OBD uttaget. Bilen är alltså en bmw e34 M20 -90.
tacksam för svar !
Id rather push a BMW
Than drive a Mercedes
Than drive a Mercedes