Bäckis wrote:Jo jo, men på 620whp tappade den tryck Mikko.
Walbro är ren dynga, sämsta skit jag vet. Vi har sett hundratals trasiga pumpar och då underdriver jag nog ändå.
Absolut är det pumpar som är billiga och håller därefter men tycker det är bra med 620whp ändå har man filter före och är noga med tilsatser så går det om man vill, har man inge större koll på följder mm ska man satsa på driftsäkra delar...
Det kommer biligare Deatschwerks efter nyår med samma flöde som Walbro men med KVALITET. De kommer kosta 11-1200 tror jag som det lät på Mike. Kommer även en bolt on pump till Evo X mfl som det inte finns pasande pumpar till nu vad jag vet.
Har deatschwerks inga externa pumpar? Kör dom bara intank?
Har en s50 som siktar på 700-800 whp och det känns som att deatschwerks vore ett bra val. Men jag ska ha fuelcell och bortplockad org. tank så det blir ju lite problem...
Det är klart att Aeromotive eller 044 skulle göra jobbet minst lika bra. Men en eliminator klarar ju inte 750 whp på etanol. Och dubbla sånna kostar ju skjortan. Skulle även funka med 3st 044 men det blir ju inte heller gratis.
Deatschwerks är ju ett lite billigare alternativ men ändå bra kvalitet!
Vil grund trykket stige eller vil det være som normalt når jeg bytter fra 2xwalbro til 2x044?
Vi testade med en deatschwerk i tanken och en 044 fram i motorrummet, då stiger grundtrycket med 3bars regulator till 4bar.
Ni kör i serie då.
Precis, men då har han nånting att gå på iaf. Men om du dubblar dit 2st 044 så lär du ändå byta ledningar hela vägen om du inte redan gjort de? då kan du lika gärna sätta dit en klok btr.