Mmm, kanske är lite mycket att förvänta att kunna burna på 4. Om man starter på 2. Sen 3. Sen 4. På typ 10m utan broms...Ronnie AVR wrote:
Orkar man inte vänta på laddet så brukar jag slå till han på kopplingen då i fart givetvis.
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Jag pratar inte stå still burna utan när man ligger och åker så kan jag slå till på kopplingen för få loss hjulena!Silverboy wrote:Mmm, kanske är lite mycket att förvänta att kunna burna på 4. Om man starter på 2. Sen 3. Sen 4. På typ 10m utan broms...Ronnie AVR wrote:
Orkar man inte vänta på laddet så brukar jag slå till han på kopplingen då i fart givetvis.
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Funkar det att svarva slitytan på svänghjulet för att få fresh yta eller måste det planas? (självklart justera förspänning samtidigt)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Mitt svänghjul är "helt" avsvarvat någon 10-del innan uppsticket fixades. Borde inte va någon skillnad mot att köra av det i fräsen tycker jag?Silverboy wrote:Funkar det att svarva slitytan på svänghjulet för att få fresh yta eller måste det planas? (självklart justera förspänning samtidigt)
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Tänkte mer på att alla slipringar då går rundt / med lamellen, och inte på kryss och tvärs av lamellen..
En annan fråga.. Vilket utlöserlager skal man använda?
Ser att e28 som svänghjulet kommer ifrån har ett lager med H=30. Men lagret som lådan kommer från (s50) är H=25.
Original e30 lager står det inte någon höjd på, men har ett 3. Delnummer.. Gaffeln är den samma på alla..
Kan det skilja nått på diametern på lagret också, eller er diametern mot tryckplatan den samma?
Med vilket lager er 10mm rätt?
En annan fråga.. Vilket utlöserlager skal man använda?
Ser att e28 som svänghjulet kommer ifrån har ett lager med H=30. Men lagret som lådan kommer från (s50) är H=25.
Original e30 lager står det inte någon höjd på, men har ett 3. Delnummer.. Gaffeln är den samma på alla..
Kan det skilja nått på diametern på lagret också, eller er diametern mot tryckplatan den samma?
Med vilket lager er 10mm rätt?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Ser att det är endast vissa modeller av E28 och tidliga e30 320 och 323 som har 30mm högt lager..(21 51 1 204 525) Så det är väl troligt inte detta man skal använda? Vilken höjd det er på det vanliga lagret (21 51 7 521 471) dom flesta modeller använder står inte, endast höjd på s50 / s38 /s14 lagret ( 21 51 2 226 729) som är 25mm. Kan det här vara nån förstärkt variant?
Nån som kan mäta höjd på ett "standard" lager? (21 51 7 521 471)
Nån som kan mäta höjd på ett "standard" lager? (21 51 7 521 471)
Last edited by Silverboy on 31 Jul 2012, 07:48, edited 1 time in total.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Måste beställa imorgon före 09.00.. Sjukt osäker på om jag ska beställa 30mm lager, standard lager med okänt höjd eller ///M lager med 25mm höjd...
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
svarva svänghjul för 765 tryckplatta
Fakk.. Postade inläggen över i fel tråd...
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757