r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Trist när de blir så!
Fråga, vad gjorde ni för att försöka få bukt med ljudet? Ett gammalt knep är att dra en bult rakt genom utblåset, på nått konstigt sett slår de sönder ljudet så de blir lägre!
Fråga, vad gjorde ni för att försöka få bukt med ljudet? Ett gammalt knep är att dra en bult rakt genom utblåset, på nått konstigt sett slår de sönder ljudet så de blir lägre!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Jo då finns många som klarar sig med en men vist vissa gör ett "kryss" oxå!Stor_snurra wrote:Räcker dock inte med en Chrille =)Ripper wrote:Trist när de blir så!
Fråga, vad gjorde ni för att försöka få bukt med ljudet? Ett gammalt knep är att dra en bult rakt genom utblåset, på nått konstigt sett slår de sönder ljudet så de blir lägre!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
vi körde in en ölburk och sedan en spiral + ett kryss... Hjälpte inte alls.
Sedan provade vi med en katalysator.
Enda sättet att ha fixat det vore att ha en böj och gjort fast en ljuddämpare bakåt längs dörren. Men det fanns inga grejer att bygga med.
Sent på fredag fick jag dock igenom den i besiktningen mot att de skulle mäta den på banan.. Kl 05:55 stod jag i kö för att få körbiljett för lördagen kl 7:05 började det spöregna och kaosutrbrast innan försäljningen av biljetter öppnade 7:30. Fick dock min biljett och allt var klart för att köra, så fort regnet slutade. Vid lunch stod jag i kö för att rulla ut på banan, laddad som ett spett!!! Då kom en ifrån gatebil crew och röck av mitt körklistermärke och gick vidare? Självklart klättrade jag ur bilen och joggade ifatt för att fråga vad han höll på med, då var den för högljudd..
Så då var det mitt på lördagen och rätt jobbigt läge att fixa en sån grej, skulle ta en timme bara att ta sig ut ifrån kaos området för att försöka hitta nån mekonomen eller biltema, för att inte nämna att varannan minut var det fullt på banan hit och dit + att ingen gick att prata med för att försöka bli lovat något.. Svårt att förklara läget på rudskogen men det engelska ordet vore overwhelming.. Att göra ett toabesök var omständigt ifall det var tvunget att ha gjort på kort tid.
Sedan provade vi med en katalysator.
Enda sättet att ha fixat det vore att ha en böj och gjort fast en ljuddämpare bakåt längs dörren. Men det fanns inga grejer att bygga med.
Sent på fredag fick jag dock igenom den i besiktningen mot att de skulle mäta den på banan.. Kl 05:55 stod jag i kö för att få körbiljett för lördagen kl 7:05 började det spöregna och kaosutrbrast innan försäljningen av biljetter öppnade 7:30. Fick dock min biljett och allt var klart för att köra, så fort regnet slutade. Vid lunch stod jag i kö för att rulla ut på banan, laddad som ett spett!!! Då kom en ifrån gatebil crew och röck av mitt körklistermärke och gick vidare? Självklart klättrade jag ur bilen och joggade ifatt för att fråga vad han höll på med, då var den för högljudd..
Så då var det mitt på lördagen och rätt jobbigt läge att fixa en sån grej, skulle ta en timme bara att ta sig ut ifrån kaos området för att försöka hitta nån mekonomen eller biltema, för att inte nämna att varannan minut var det fullt på banan hit och dit + att ingen gick att prata med för att försöka bli lovat något.. Svårt att förklara läget på rudskogen men det engelska ordet vore overwhelming.. Att göra ett toabesök var omständigt ifall det var tvunget att ha gjort på kort tid.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
+1Stor_snurra wrote:Gatebil har helt enkelt vuxit ur sina kläder.
Tycker det är dags att förarna bojkottar eventen, tycker det är sjukt att man ska behöva betala alla avgifter som förare, borde definitivt va gratis inträde, nästan så alla borde få ett par dunkar E85 också! De gör ju multum på publiken. Inga förare = ingen publik.
Vart är logiken?! Först bygga en bil för massor, sedan rasa, däcken, soppa och uppe på allt SKYHÖGA avgifter?! och numera, ingen körtid eller service!!
man kör ju för sin egen glädje också, men håller med till fullo att gatebil har gått och blivit något dom inte borde, och det känns inte bra att lägga dessa hutlösa priser för detta evenemang längre
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
September är det mer sansat.
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Gatebil organisationen suger! Dom han absolut ingen koll på nånting, när jag va där i juli förra året så fick ja inte köra pga för mycket bilar som var anmälda, men det fick jag ju veta först när jag redan hade betalat vanligt inträde plus betalat för att ha bil + dragbil med däck och verktyg i där OCH masat som fan för att få en plats att ens kunna lasta av bilen, sen sa dom att jag skulle vänta ett par timmar för då skulle fler få anmäla sej, vilket jag gjorde, för att sen få till svar att de inte blir så. Är det fullt ska man fan få reda på det när man står utanför inte efter man har betalat. Å som ivars säger otrevliga jävlar är dom också.
760t5 593whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Stor_snurra wrote:Gatebil har helt enkelt vuxit ur sina kläder.
Tycker det är dags att förarna bojkottar eventen, tycker det är sjukt att man ska behöva betala alla avgifter som förare, borde definitivt va gratis inträde, nästan så alla borde få ett par dunkar E85 också! De gör ju multum på publiken. Inga förare = ingen publik.
Vart är logiken?! Först bygga en bil för massor, sedan rasa, däcken, soppa och uppe på allt SKYHÖGA avgifter?! och numera, ingen körtid eller service!!
Word !!
Blir o satsa sinna intjänade pengar på att släpa bilen till DHB istället.. verkar ju fan va bättre event..
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Håller med om att organisationen har mer att önska och att det är aldeles för dyrt,men är man väl är på banan så är det ju svinkul!
I år på Våler fick jag inte plats i depån utan fick stå på grusplan där släpen står,men säkert 40-50 privatbilar,husvagnar och släpvagnar fick stå i depån?!
Dom borde dom väl skicka till campingen där det var förvånadsvärt lite husvagnar,mm. Är ju inte jätte långt att gå!
Vad är DHB?
I år på Våler fick jag inte plats i depån utan fick stå på grusplan där släpen står,men säkert 40-50 privatbilar,husvagnar och släpvagnar fick stå i depån?!
Dom borde dom väl skicka till campingen där det var förvånadsvärt lite husvagnar,mm. Är ju inte jätte långt att gå!
Vad är DHB?
-
- Posts: 99
- Joined: 22 May 2011, 22:19
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
http://www.danmarkshurtigstebil.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
S-performance
RPMotor
Performance center syd
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Dumma. Dryga. Norrmän..r.ivars wrote:Gatebil är ju årets svineventdet är ju hela deras affärsidé: hyra en fin bana och låta folk köra som idioter


M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Har en fin film på när du svinar lite på börnplattan ifrån Gatebil;-)

-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
vem fan snackade jag S54 grenrör med förut? Behöver ett helst igår nu!!! 

246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - BEHÖVER GRENRÖR S54
Jag oxå.
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - BEHÖVER GRENRÖR S54
burnisar
http://www.youtube.com/watch?v=H-XtuXlNmzg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=H1ci3snrwJk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=H-XtuXlNmzg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=H1ci3snrwJk" onclick="window.open(this.href);return false;
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - BURNKLIPP RUDIS
ja dom lär har ändrat sig efter andra klippet att dom inte släppte in dig på banan! 

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - BURNKLIPP RUDIS
Varför fick du köra burnout men inte på banan? Torde väl leva om lika mycket där 

V8