r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - GATEBIL MANTORP FILM
Hade ju aldrig sett denna irl innan så det var trevligt att ha den/er som granne på gatebil.
Galet trevlig bil och galet trevliga människor.
Galet trevlig bil och galet trevliga människor.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
fifan vilket ryyyyt
(gör att man skanar en karossbil igen
)

(gör att man skanar en karossbil igen

så jävla grym bil! men snälla, köp dig en isbil eller nå och sladda av dig med, och jaga 8:an ist med bilen 

070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
-
Sv: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
Den är för tuff för att bara åka stripp. Näe, fortsätt som du gör Ivars!
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Sv: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudsk
NEJ! 8an kommer och bilen ska gå på häng runt banorna. Punkt. 

Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Sv: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil r
WordRsjerry wrote:NEJ! 8an kommer och bilen ska gå på häng runt banorna. Punkt.

Kommer den inte iår så kanske den kommer nästa år

rudskogen nästa ( om det finns nån eventbudget kvar efter denna USA resa + att jag lär ha tag i åtminstone 4 par däck 17 18 19 kravet är 255 + på bredden annars är den svårkörd. Inför Mantorp hade jag tur i däckhögarna + hade kvar sommardäcken ifrån en evo 5a. Blir tungt att köpa bara nya

Sedan action meet, vill åka en 8 då men också köra bredsladden, vore skitkul att göra på samma event

246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
hemma och taggad för rudskogen! 
Bromsarna är fixade sedan branden, det var en slang som tog stryk.
Vill nån ha en åktur är det bara att ta med sig ett stycke fälgar (5 serie ET alt ET 0 till 35) med breda däck (255 eller bredare) så svarvar vi upp dom på ett par varv

Vill nån ha en åktur är det bara att ta med sig ett stycke fälgar (5 serie ET alt ET 0 till 35) med breda däck (255 eller bredare) så svarvar vi upp dom på ett par varv

246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:hemma och taggad för rudskogen!
Jävla skit att jag inte ska dit!!. Hittade 2 fina 275/18" förut idag i däck högen!
ja det hade suttit fint!
Skulle provköra igår men bränslefiltret hade suttit igen, for upp till ppf med tuppen imorse och hälsade på i trimfabriken!
Nu går hon som ett SPETT, kränga ungefär femtielva däck och försöka forsla det till gatebil!
Men hur fan ska man säkra en plats på rudskogen iår? verkar bli fullsmock?!
Jooorgen! Hjääälp ! =)
Skulle provköra igår men bränslefiltret hade suttit igen, for upp till ppf med tuppen imorse och hälsade på i trimfabriken!
Nu går hon som ett SPETT, kränga ungefär femtielva däck och försöka forsla det till gatebil!
Men hur fan ska man säkra en plats på rudskogen iår? verkar bli fullsmock?!
Jooorgen! Hjääälp ! =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Når drar dere?
så på face att det ordnet seg med plats 

JAAS-performance
r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudskogen
Jag som va blind eller blev det ingen körning lördag?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Den lät för högt,trodde bara dom hade ljudkrav söndag morgon?!
Ljudkrav finns ju alltid. På söndags morgonen får det inte låta alls.Sten wrote:Den lät för högt,trodde bara dom hade ljudkrav söndag morgon?!
Jo det är klart men trodde inte dom var så hårda,iofs är väl "rakt ut" från turbon på denna
.
90db söndagmornar har jag för mig?
Hur går mätningen till,är det vid visst varv?

90db söndagmornar har jag för mig?
Hur går mätningen till,är det vid visst varv?
r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SEMESTER, next gatebil rudskogen
Det idiotiske er jo at når man står LANGT unna så er det dekkene som skriker man hører, ikke motoren.. Hørte det når jeg dro på lørdag... Massor av däcktjut och inget motorljud...
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Sjuka regler, Mantorp har väl bullerdagar med fri ljudnivå? annars brukar de vara 90/100 nånting för att få köra!
Trist som fan.. du får lägga en 1lax whp rökare på hemmaplan o filma istället
Trist som fan.. du får lägga en 1lax whp rökare på hemmaplan o filma istället

MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Svårt att hitta platser man kan komma på ett häng i hög hastighet på 4ans växel och sen öppnas en raka lång som fan för att bara klippa i resten.
Var så sjukt laddad natten till lördagen för att få köra...
FAIL på gatebil 2012. 3 ynka db skiljde det i slutändan efter lite trix.. Då är det inte schysst att bli nekad längre.
Vid 4500 rpm som de avmäter precis i "röken" ifrån avgassystemet.
saxat ifrån facebooksidan angående Rudskogen 2012 :
Ivarsproduction: Vi ljudmätte 5ggr. Men står det japattack eller nåt energidrycksmärke så räcker det med att varva 1500rpm vid mätningen. Det jag dock är mest ej ok med är deras sätt. Sjukt otrevliga och eventet var pissdyrt. Hade dock kul endå men utan körningen blir det såklart sjukt inkomplett!!
Ivarsproduction: Hade smällt i 5an och 6an på 1000whp full mutter i breisladds vm. Slår vad om att många velat se det!
Varför får inte ivars köra med bmw:n, DE GOR IKKE, HAN HAR HELE 3 DECIBEL FÖR HÖG LYD.. eller vadå?
Deras burnoutruta fick höra decibel däremot, enda tills maskin nådde 98grader då släpper en vattenslang som jag felmatchat lite grann.
Körde dock 2 gånger i burnouten eftersom det var det enda jag kunde använda bilen till där.. Härlig kategori man hamnade i..
Var så sjukt laddad natten till lördagen för att få köra...
FAIL på gatebil 2012. 3 ynka db skiljde det i slutändan efter lite trix.. Då är det inte schysst att bli nekad längre.
Vid 4500 rpm som de avmäter precis i "röken" ifrån avgassystemet.
saxat ifrån facebooksidan angående Rudskogen 2012 :
Ivarsproduction: Vi ljudmätte 5ggr. Men står det japattack eller nåt energidrycksmärke så räcker det med att varva 1500rpm vid mätningen. Det jag dock är mest ej ok med är deras sätt. Sjukt otrevliga och eventet var pissdyrt. Hade dock kul endå men utan körningen blir det såklart sjukt inkomplett!!
Ivarsproduction: Hade smällt i 5an och 6an på 1000whp full mutter i breisladds vm. Slår vad om att många velat se det!
Varför får inte ivars köra med bmw:n, DE GOR IKKE, HAN HAR HELE 3 DECIBEL FÖR HÖG LYD.. eller vadå?
Deras burnoutruta fick höra decibel däremot, enda tills maskin nådde 98grader då släpper en vattenslang som jag felmatchat lite grann.
Körde dock 2 gånger i burnouten eftersom det var det enda jag kunde använda bilen till där.. Härlig kategori man hamnade i..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp