nicke.t wrote:de du skriver stämmer ju såklart men största problemet då är att jag har väldigt dålig aptit så ja får inte i mej de ja behöver. bara på kvällarna ja kan trycka i mej massa mat,brukar äta middag 2ggr + lite annat. sen h ar ja väll hög förbränning oxo. jobbigt se ut som en tjackpundare
man kan inte vänta på att äta tills man blir hungrig. då hade jag inte ätit många ggr om dagen. man får lära sig att äta trots att man ät proppmätt om man ska upp i vikt. svinjobbigt. jag hade det så i en tid när jag skulle gå från 83 till 100+ kilo. otäckt vissa gånger.
gällande förbränningen så har alla människort i stort sett lika förbränning i vila. man kan bara vara mer eller mindre aktiv och på så vis göra av med mer. men om så gunde svan och lasse kronér lagt sig på rygg ett helt dygn så hade de haft väldigt lika förbränning. iaf så pass lika att man inte kan ta det som faktor för att de skulle ha olika förutsättningar.
du blir vad du äter. äter du en kost med högre halt proten så kommer du bibehålla och ha egenskapen att öka i muskelmassa, till detta ska du balansera kolh och fett så att du inte får i dig mer än att du ligger i kaloribalans.
gör så då kommer du att öka i vikt på ett positivt vis. aptit osv har inget med kroppens funktioner att göra om jag kan uttrycka mig så och göra mig förstådd. det är psykologi man pratar om när man tar upp hinder som aptit, att man inte orkar, känner för det, har tid osv.