Bmw M3 E46 Timeattack

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

moonzhine

Re: Bmw M3 E46 Timeattack

Post by moonzhine »

Bmw*Alex wrote:vrf sätter alla mitten strävan där nere ? vad har den för syfte om man skulle rulla med bilen ? inte ett skit för buren viker ihop sig lika lätt som innan om man har otur. krysa i huvudbågen.

mvh
Hur skulle buren kunna vika ihop sej bara för att den sitter där??
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
Niklas Sandström

Post by Niklas Sandström »

Bmw*Alex wrote:vrf sätter alla mitten strävan där nere ? vad har den för syfte om man skulle rulla med bilen ? inte ett skit för buren viker ihop sig lika lätt som innan om man har otur. krysa i huvudbågen.

mvh
Det ska vara en sträva i botten av huvudbågen sedan hjälper det bakre krysset för stadgan i sidled. Men det är ingen nackdel att köra med dubbla kryss (i huvudbågen och mellan bakre strävorna) Sedan kan man gärna sätta en till sträva tvärs över huvudbågen i mitten då kan man fästa bältena i den samt göra ett stopp så att stolen inte kan brytas för långt bakåt.
Davajn

Post by Davajn »

Nu har man verkligen legat på lat sidan men, å andra sidan jobbat in lite mer budget så man får väl se det på den ljusa sidan :)

Eftersom ACMAB verkar ha noll intresse att sälja nya saker så gick jag en annan väg. Nämligen ett kolfiber GTR kit på väg hem om några veckor. Så nu när man kommer hem (om 14 dagar) från arbete så får man börja ta tag i karossen. Hoppas man kan ha det mesta gjort och fått färg på bilen i slutet av augusti eller september.

En teaser från en med liknande GTR kit.
Image
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

Bra val ACM´s kolfiber skulle jag inte rekommendera..
076-0308240
ylindgren

Post by ylindgren »

:D Skal du lage former til dette eller hva? Har du kjøpt deg dører i carbon eller glassfiber ?
Davajn

Post by Davajn »

Yngve nej jag har inte tänkt göra några formar. Allting blir i carbon, inkl dörra :o)
Davajn

Post by Davajn »

Köpt en ny motor! Nu j*vlar blir det att åka av! Vill inte avslöja allt men det är en sVinkel motor iaf ;)

Har lite saker till salu så passa på och fynda:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =4&t=68211" onclick="window.open(this.href);return false;
Dajb

Post by Dajb »

Davajn wrote:Köpt en ny motor! Nu j*vlar blir det att åka av! Vill inte avslöja allt men det är en sVinkel motor iaf ;)

Har lite saker till salu så passa på och fynda:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =4&t=68211" onclick="window.open(this.href);return false;

hoppas på det ultimata swapet ;)
s85b50 såklart?!?! ;)
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
ippe

Post by ippe »

Kommer bli huur fränt som hellst iaf kan jag lova till er nyfikna :)
Nås på 0730970524

e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Davajn

Post by Davajn »

Nu börjar det vara dags för en uppdatering då det dykt upp lite raceparts :p
Dåliga mobilbilder dock då jag inte hittar digitalkameran :mad:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Har pysslat lite med karossen dom sista dagarna.

Började med slipning nu när jag gick på semestern.
Image

Men det var så tråkigt så jag fortsatte med buren :D
Image
Alltså detta toyotastag.... :( Nästan så man ska skippa det. Det blir tight!!!!
Image
Ripper

Post by Ripper »

Denna bilen kommer bli så sjukt ball, balla prylar du fått hem!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
ButterflyRacing

Post by ButterflyRacing »

Davajn wrote:En teaser från en med liknande GTR kit.

Här är en teaser från våran gamla bil.

http://s88.photobucket.com/albums/k161/ ... acing/GTR/" onclick="window.open(this.href);return false;
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Davajn

Post by Davajn »

Jamen du den där såg ju trevlig ut! Vad körde ni med för motor i blåa faran?

Vad är det för tank ni kör med? Såg ju ut att sitta perfekt i e46ans reservhjulsbalja :)

Är det bara spacers som är ombyggd till Centrumbult? Ser väldigt läcker ut iaf! Finns det nånstans att handla eller är det custom made?
ButterflyRacing

Davajn wrote:Jamen du den där såg ju trevlig ut! Vad körde ni med för motor i blåa faran?

Vad är det för tank ni kör med? Såg ju ut att sitta perfekt i e46ans reservhjulsbalja :)

Är det bara spacers som är ombyggd till Centrumbult? Ser väldigt läcker ut iaf! Finns det nånstans att handla eller är det custom made?

Det satt M5 V8 i den....bromsad till 480 hk någonting.
Sek-låda, 120 literstank.
Tanken var en säkerhetstank....som gick nästan ända ner till marken.. :lol:

Centrumbulten var "spacers" , specialbyggda med bult till Scania buss i mitten. Funkade kanon.

Jag har fler bilder...men det är ju ett jävla töl att lägga dom på nätet. Men tjatar du så får jag lösa det.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
ButterflyRacing

Edit: Den gick långlopp i SLC klass 4.

Vi vann serien 2007
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Davajn

Post by Davajn »

Aha se där! Då blir min nästan en kopia på eran. Det vart en E90 M3 motor för min del. 4 Liters helalu V8 på 420hk. Dom brukar landa på runt 450 med nytt styrsystem och lite andra simpla grejer. Men den lär inte vara orginal länge om chassit tillåter mer effekt utan att halshugga mig :twisted:

Om du inte orkar lägga upp dom på nätet så får du mer än gärna maila dom till mig. Jag har en liten bildmapp med inspirationskällor som dom kan få hägra i :mrgreen:
Davidvonandersson@gmail.com

Vart det mycket bök för er att få till GTR kitet på bilen? Vissa saker verkar ha en rätt dålig passform måste jag säga. Dock känns grejerna rejält stadiga så dom kanske håller för lite stryk.
ButterflyRacing

Davajn wrote:Aha se där! Då blir min nästan en kopia på eran. Det vart en E90 M3 motor för min del. 4 Liters helalu V8 på 420hk. Dom brukar landa på runt 450 med nytt styrsystem och lite andra simpla grejer. Men den lär inte vara orginal länge om chassit tillåter mer effekt utan att halshugga mig :twisted:

Om du inte orkar lägga upp dom på nätet så får du mer än gärna maila dom till mig. Jag har en liten bildmapp med inspirationskällor som dom kan få hägra i :mrgreen:
Davidvonandersson@gmail.com

Vart det mycket bök för er att få till GTR kitet på bilen? Vissa saker verkar ha en rätt dålig passform måste jag säga. Dock känns grejerna rejält stadiga så dom kanske håller för lite stryk.
Image

Jag var inte inblandad när gtr-kitet monterades....föresten tror jag det var en fabriks-GTR..???
Då det var jag som lagade karossen mellan racen...så hade jag önskat att kittet var i glasfiber..och inte javla "kålfiber".
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Post Reply