det är ju känt att m3 3.8L blocken brukar spricka mellan cyl/kylkanaler när man överladdar, men vissa kör ju 1000hk + i all evighet med dessa, te.x VS motor.
Finns det något trix precis som med extra kil i hubben på b36 eller är det bara A och o med ett hel sekventiellt sprut och en sjukt fin map?
kan man svetsa kanaler? betong? kemisk metall? ja ni fattar
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Vet ikke om noe trix. Men har du en blokk som er sprekkfri er det bare og ladde på. Mange kjørre mye effekt uten bekymmer med b38. Snakket med vs om dette en gang. Han mente att det måtte kåmme av att toppakningen hadde gått på mange 3,8 når di var nye. Og att verkstedene som byttet dem inte tømte ut oljen som havnet i bult hullene. Dermed sprakk blokkene når di dro topplokksbultene igjen. Han Kjørte 1460hk+ 350hk i lystgass i starten på sin drag e36 med org 3,8 blokk. Og den holdt.
När Vidar var med i motorsoffan (nitroz) så berättade han att motron sprack på "langs" tillslut,alltså den dom hade i e36an.
Mycket intressant program föresten.
Den bilen..... min håller, dock har jag "ingen effekt", kolla AGs istället, Petris gamla, Konnys gamla, dom verkar lira fint med mkt effekt! köp min så slipper du fundera mer
ja det vart ju mycket prat om den bilen ett slag, vart de 6-700hk i den eller? Den håller än med standard botten?
hehe nej pimplaren det är för mycket pengar Jag skulle isåfall snika till den med typ en hx55 med 19avgas , vipec v88 och cooperring + E85. runt 600hk Sen uppgradera allt efterhand, tror man blir mer motiverad fall man får köra lite emellan uppgraderingarna
Dawe_A wrote:ja det vart ju mycket prat om den bilen ett slag, vart de 6-700hk i den eller? Den håller än med standard botten?
hehe nej pimplaren det är för mycket pengar Jag skulle isåfall snika till den med typ en hx55 med 19avgas , vipec v88 och cooperring + E85. runt 600hk Sen uppgradera allt efterhand, tror man blir mer motiverad fall man får köra lite emellan uppgraderingarna
Låter jävligt klokt... Man tappar motivationen på en kvart annars
en stake? inga spruckna block? för vs motor effekten är ju dubbla mot vad jag tänkte köra.
ARP, cooperring, hx55 och lite e85 ihop med mitt nybygda rostfria 3" och vipec v88 så har man nog roligt en sommar förmodligen, maskinerna verkar ju hålla bra med standard botten. Diggar man sen detta så kan man ju putta i h profil och Ev smidda kolvar säsongen efter det..
När plockar ni i sviktstålsaxlar i en e34 m5? Eller rättare sagt hur mycket pallar dem mellan tummen och pekfingret, några exempel?
Ville egentligen bara veta fall man kunde förstärka blocken på något sätt. =)