Angående en s4 c4. Det vibrerar ganska rejält i ratten vid inbromsning i högre hastighet. Mest runt 100km/h, vid lägre och mycket högre hastighet tänker jag inte på att det är något fel. Utan runt 100km/h så vibrerar ratten när man bromsar.
Är ledig imorgon så tänkte passa på att köpa delar då, men någon som har bra erfarenhet och kan förklara vad som är fel? Skivorna bak/belägg bak är dåliga. Men det ska väll inte utsätta vibration till ratten?
tack på förhand
vibration vid bromsning Hjälp fort!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
vibration vid bromsning Hjälp fort!
Ingen minns en fegis
Re: vibration vid bromsning Hjälp fort!
Ratten= framskivor/bussningar fram.
Stolen= bakskivor/bussningar bak
Stolen= bakskivor/bussningar bak
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
bussningarna i framvagnen förmodligen, min e28 vibrerade något fruktansvärt i ratten / hela framänden..
bytte till powerflex i styrleder och dragstag samt krängare alla viberationer försvann, har något litet vid 120 som man knappt märker och det är förmodligen vänster skiva fram.
Nu väntar jag bara på mina nya bärarmar fram så jag kan montera mina powerflex till dem också, så kort och gott.. se över bussningar i framvagnen, riktigt gött med en styv och fin framvagn, värt varenda krona.
bytte till powerflex i styrleder och dragstag samt krängare alla viberationer försvann, har något litet vid 120 som man knappt märker och det är förmodligen vänster skiva fram.
Nu väntar jag bara på mina nya bärarmar fram så jag kan montera mina powerflex till dem också, så kort och gott.. se över bussningar i framvagnen, riktigt gött med en styv och fin framvagn, värt varenda krona.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Har haft liknande problem i min e34, har bytt alla stag bussningar bromsar .. ja allt i framvagnen, men problemet kvarstod..
Enda tänkbara nu är att det är bromsskivorna bak som jag haft upp i en svarv och putsat av litegrann nu för att testa om det blir bättre (den ena var lite skev)
Har dock inte hunnit testa om det är bättre ännu.. Men det är det enda jag kan tänka mig inverka nu..
Och min skakade också i ratten, så vet inte om man ska ta förgivet att det bara kan vara fel fram eftersom att det skakar i ratten
Enda tänkbara nu är att det är bromsskivorna bak som jag haft upp i en svarv och putsat av litegrann nu för att testa om det blir bättre (den ena var lite skev)
Har dock inte hunnit testa om det är bättre ännu.. Men det är det enda jag kan tänka mig inverka nu..
Och min skakade också i ratten, så vet inte om man ska ta förgivet att det bara kan vara fel fram eftersom att det skakar i ratten
obalanserade fälgar blir samma fenomen
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;