orginalbussningar vs powerflex.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
När jag förut tänkte bygga på min 318is som hade den lilla klumpen bak med allt vad det innebär så köpte jag på mig ett paket med alls som behövdes för att renovera bakvagnek. därbland alla bussningar för bakvagnen samt även för framvagnen någon har jag för mig. delarna köptes av föregående ägaren som oxå tänkte bygga men då la ner de hela av schniderman. (felstavat? )
Dock är de ju orgbussningar. Är bakvagnsbussningarna med allt som hör till samma för den med den lilla klumpen samt den stora?
Hur pass stor skillnad gör de led powerflex mot nya "orginal"bussningar? Är de värt de extraköpet av nya bussningar o låta org bli hyllobjekt?
Dock är de ju orgbussningar. Är bakvagnsbussningarna med allt som hör till samma för den med den lilla klumpen samt den stora?
Hur pass stor skillnad gör de led powerflex mot nya "orginal"bussningar? Är de värt de extraköpet av nya bussningar o låta org bli hyllobjekt?
-
Re: orginalbussningar vs powerflex.
? ingen som har åsikt om de är värt o köpa powerflex när man har nya org? samt någon som har koll på om de är samma till alla e36or?
Min åsikt är att antingen kör du på friska originalbussningar eller delrin.
Powerflexs är hårda mot axiellt men mjuka radiellt om du förstår hur jag menar.
Det gör att du får mera vibrationer upp i karossen men fortfarande ett sladdrigt chassi
Powerflexs är hårda mot axiellt men mjuka radiellt om du förstår hur jag menar.
Det gör att du får mera vibrationer upp i karossen men fortfarande ett sladdrigt chassi
Sv: orginalbussningar vs powerflex.
jag har även sett flera som kört sönder powerflex!
inget man vill ska hända i 200 knyck!
inget man vill ska hända i 200 knyck!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
-
Okej då blir de orginalbussningar för min del. trodde powerflex var bra grejer jag. delrinbussning känns som de blir väl stumt o de i sin tur skakar sönder grejer? Pratade med en som kör tävling med e36 nyss oxå. han förespråkade oxå orginal så de får de bli
tur jag har allt liggandes hemma 

klart powerflex är bra grejor och folk har kört sönder sellholmlådor och alubussningar också.
min blev som en helt ny bil när jag bytte till powerflex.
min blev som en helt ny bil när jag bytte till powerflex.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
-
Kör med nya orginal nästa år så lär jag märka hur den beter sig. kommer inte lägga någon energi på o få turbo i bilen tills dess iaf utan fixa allt skit med den så den blir fin o rostfri. nylack oxå kanske. ja listan kan göras lång så orgbussningarna lär nog funka med en gammal sugmotor tillsvidare iaf 

Gör den inte för fin bara så du inte vågar vålda med henneturbo_hunter wrote:Kör med nya orginal nästa år så lär jag märka hur den beter sig. kommer inte lägga någon energi på o få turbo i bilen tills dess iaf utan fixa allt skit med den så den blir fin o rostfri. nylack oxå kanske. ja listan kan göras lång så orgbussningarna lär nog funka med en gammal sugmotor tillsvidare iaf

People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Kör powerflex på 2 av mina bilar, funkar grymt mycket bättre änn orginal enl min mening. Har aldrig provat delrin.
-
Ska "bara" rostlaga hela bilen o troligen slänga på en ny lack i lite roligare färg när man ändå är i farten. blästra o måla fram o bakvagn samt byta alla bussningar o ja de vanliga 
Självfallet lär de spåra ut som allt annat man håller på med

Självfallet lär de spåra ut som allt annat man håller på med