Bmw 325ix kompressor ;)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 5
- Joined: 13 Aug 2006, 08:17
- Location: v-ås
Bmw 325ix kompressor ;)
hej alla bmwnördar
heter Matti och bor i Västerås.
blev medlem här för att kunna få tips och råd med mitt bygge och kunna hjälpa andra med nåt
får väl se hur de här projektet går, bra hoppas jag
kan berätta lite om mina tankar som jag har på bilen
ska väga under 1000kg
hk 400+ till o börja med iaf
lacka allt under bilen även karossen
kanske ställa ut den också
kanske ha lite stereoljud i den, men då blir de nog inte under 1000kg
och bygga motorn så den håller ett antal mil, inge motorras här inte
kommer nog rasa ett par bakklumpar om inget annat.
o sen till det här med turbo lr kompressor hmmm.
hade från början tänkt mycke på turbo men nja vill ha lite ovanligt och sen ljudet från en kompressor matad motor de härligt, de nästan de bästa
heter Matti och bor i Västerås.
blev medlem här för att kunna få tips och råd med mitt bygge och kunna hjälpa andra med nåt
får väl se hur de här projektet går, bra hoppas jag
kan berätta lite om mina tankar som jag har på bilen
ska väga under 1000kg
hk 400+ till o börja med iaf
lacka allt under bilen även karossen
kanske ställa ut den också
kanske ha lite stereoljud i den, men då blir de nog inte under 1000kg
och bygga motorn så den håller ett antal mil, inge motorras här inte
kommer nog rasa ett par bakklumpar om inget annat.
o sen till det här med turbo lr kompressor hmmm.
hade från början tänkt mycke på turbo men nja vill ha lite ovanligt och sen ljudet från en kompressor matad motor de härligt, de nästan de bästa
-
- Posts: 5
- Joined: 13 Aug 2006, 08:17
- Location: v-ås
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
härligt projekt
här står det hur man laddar upp bilder:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5848
Mata på med bilder nu
här står det hur man laddar upp bilder:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5848
Mata på med bilder nu
Borde man inte knäcka fördelningslådan ganska snabbt med kompressor med tanke på det tidiga vridet?
Jag hade nog försökt satsa på en RWD E30 från början.
Jag hade nog försökt satsa på en RWD E30 från början.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Fördelningslåda och bakdiff håller nog men framdiffen är ju den svaga länken på en ix tror att det igentligen är fördelningslådan som knäcker framdiffen vid mycket effekt dock går inte fördelningslådan sönder av det. Verkar dock som dom håller bättre då man inte gör kamikaze starter
Är ju lätt att göra om till rwd om int annat så har jag på min ix med s50 just nu
Är ju lätt att göra om till rwd om int annat så har jag på min ix med s50 just nu
hade en ix förut me kompressor finns här i forumet.
har också hört att främre diffen är dne svagaste länken...
fann ju en snubbe som hade byggt om en ix me turbo å han hade typ 500 hk fast han hade typ byggt egna diffar eller va det va, måste varit en rolig bil...
lite bilder vill vi alla se och lite mer info om bilen=)
har också hört att främre diffen är dne svagaste länken...
fann ju en snubbe som hade byggt om en ix me turbo å han hade typ 500 hk fast han hade typ byggt egna diffar eller va det va, måste varit en rolig bil...
lite bilder vill vi alla se och lite mer info om bilen=)
-
- Posts: 5
- Joined: 13 Aug 2006, 08:17
- Location: v-ås
sorry att jag inte vart inne på ett tag men internet har krånglat.
hade tänkt köra med orginal diffarna o vanliga fördelningslådan och om de inte håller så får man hitta på nå annat, nån som vet om de går o ta fördelningslådan från typ nån fyrhjuldriven pickis?? och om det håller bättre?
svaret till m3jonas och kanske alla andra också
ska ha orginal motorn altså m20b25 o planerna va och ha ppf kolvar stakar och en lys-2300ax kompressor från stylingkompaniet o självklart blir det mycke annat till toppen m.m vet ej vilken kam som är bäst kanske ppf också lr dr Schrick kam.
tröjer nog ett tag innan jag börjar med motorn just nu håller jag på med att byga ett ställ till karossen, ska börja o skrapa minsta lilla underredsmassa, ska bli helt plåtren,och börja lacka alla stagen, balkar m.m till rött, hade tänkt måla med bromsoksfärg nån som vet nå bättre färg som håller??
har bestämt mig för att karossen ska blir smaragdgrön o vissa detaljer röda, jag tror att det blir snyggt
hade tänkt köra med orginal diffarna o vanliga fördelningslådan och om de inte håller så får man hitta på nå annat, nån som vet om de går o ta fördelningslådan från typ nån fyrhjuldriven pickis?? och om det håller bättre?
svaret till m3jonas och kanske alla andra också
ska ha orginal motorn altså m20b25 o planerna va och ha ppf kolvar stakar och en lys-2300ax kompressor från stylingkompaniet o självklart blir det mycke annat till toppen m.m vet ej vilken kam som är bäst kanske ppf också lr dr Schrick kam.
tröjer nog ett tag innan jag börjar med motorn just nu håller jag på med att byga ett ställ till karossen, ska börja o skrapa minsta lilla underredsmassa, ska bli helt plåtren,och börja lacka alla stagen, balkar m.m till rött, hade tänkt måla med bromsoksfärg nån som vet nå bättre färg som håller??
har bestämt mig för att karossen ska blir smaragdgrön o vissa detaljer röda, jag tror att det blir snyggt
-
- Posts: 5
- Joined: 13 Aug 2006, 08:17
- Location: v-ås
-
- Posts: 5
- Joined: 13 Aug 2006, 08:17
- Location: v-ås