r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?
HUR GÅREE ARNE ? Meka på lådan och lufta nu så vi får se bilen på Joberg på Lördag
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
Hittar inget fel på kopplingen så troligtvis var det bara luft,
har nu tätat om tiltoncylindern.
min kardan har dock vridit sig i 3 flänsen mot lådan. jag körde med en helt vanlig ny och mjuk 328/m3 e36 hardy..
Misstänker att den var för mjuk så det snodde ihop sig.. Nu blir det 3.8 hardy eller m3 e46 hardy så provar vi igen på klister
har nu tätat om tiltoncylindern.
min kardan har dock vridit sig i 3 flänsen mot lådan. jag körde med en helt vanlig ny och mjuk 328/m3 e36 hardy..
Misstänker att den var för mjuk så det snodde ihop sig.. Nu blir det 3.8 hardy eller m3 e46 hardy så provar vi igen på klister
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
bottnar inte kardan då? hu mycket spel/rörelse har du i splinez delen?
Bygger 7.50 chassie till 2011
6.6-181kmh 201 2009
6.6-181kmh 201 2009
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
det hade varit en idé men det är inte splinesat på den delen av kardan. Den lär helt enkelt ha vridit sig för mycket i en för snäll hardy så det har "twistat".. Sitter en fet hardy där nu, lär bara se vad svea tycker jag ska göra..
Någon i trakterna som har en avkörd kardan med stora hardyn fram? Jag tror mina är slut..
Förövrigt börjar det nog bli dags för en ny turbo till motorn, den här har fått smaka hårt och länge nu med ett gäng haverier!
Nu när jag har den i luften i garaget har jag hittat ett enkronestort hål i en tryckslang, som den fick gå hela emmaboda eventet och ev även kjula.. Så turbon har nog fått jobba litet
Någon i trakterna som har en avkörd kardan med stora hardyn fram? Jag tror mina är slut..
Förövrigt börjar det nog bli dags för en ny turbo till motorn, den här har fått smaka hårt och länge nu med ett gäng haverier!
Nu när jag har den i luften i garaget har jag hittat ett enkronestort hål i en tryckslang, som den fick gå hela emmaboda eventet och ev även kjula.. Så turbon har nog fått jobba litet
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
nu värms det inför gatebil mantorp!!
medans mina katter är cp i huvet
och en fälg jag köpte är knäckt (dock står säljaren för reparationen)
så har jag haft bilen på lyft, och hittat en trasig siliconslang... kanske förklarar detta årets turbolaaaagg på strippen? Jag trodde det var för att jag numera kör med dump!
hittade vad det var som läckte på slaven och har fixat det! (efter 1.2 säsong)
lådfan som ny!!!
flänsen på kardan, ej som ny
60 fot 1.3 = fail med klen hardyskiva
dragit kopplingsslangarna lite snyggare till lådan!
tack till john för lånet av hans lyft i vårat garage
en värmare räcker för att det ska se ut som att man har varit ute på helkväll
förövrigt går jag den här veckan runt som en gammal gubbe,
finns inte en del på hela kroppen som inte värker... Ska fan i helvete fixa ett sånt där jävla badkar som dom har i WANTED innan jag åker cross nästa gång... Ok att jag är totalt otränad och o-fit men altså, kom igen..... Hur fan klarar elitåkarna att åka i 30 minuter?
för er som inte sett wanted är det den här filmen:
(dom brassar i princip in hans tänder och knivar honom lite, sen får han ligga i ett badkar där allt läks.)
Ärtan skulle säkert säga att "du lär ha 450cc, sen lär du ha ett läkande badkar".
vad gäller gröna faran så är jag rätt velig...
Mina idéer i turordning:
1. Banka ihop och köra !
2. Köpa S54 och regbesiktiga (sedan bygga turbo i vinter)
3. Köpa S50 och besiktiga och köra som sommarbil
4. Skaffa M50 och turba (ska visst gå att regbesiktiga).
Velpotta?
spacers har iallafall anlänt till den så mina fina 19"are sitter där jag vill!
en låda har anlänt! Kan dock hända att den hamnar under vita faran när något skiter sig där
6 VXL M3 E46
Sen har jag blåst på ett lager extra underredsfärg, mest för utseendets skull Den är så sjuuuuuuuuuuukt fräsh, tror varenda skruv är bytt???
köpte först en 750 diff, som skulle vara diffad, var ej... Köpte en M3 E36 diff och gängade om till M16, får fungera ett tag
diffen upphängd, tror att sista bakvagnen havererade för jag fick rikta lite grann för att det skulle bli bra
Idag fick jag samtal av http://www.sveabil.se" onclick="window.open(this.href);return false; som vanligt är de räddare i nöden! Kardanen klar inför gatebil mantorp!!!
Blir provkörningen på onsdag kväll
Nu börjar däcksamlingen!!! Som vanligt blir årets enda driftingkörning i hetluften på gatebil... Så när jag snurrar får ni garva hur mycket ni vill Jag kommer köra som faaan oavsett om jag inte håller mig på banan!!! Träna är för fegisar
Förövrigt är alla varmt välkomna till vårat partytält i depån
medans mina katter är cp i huvet
och en fälg jag köpte är knäckt (dock står säljaren för reparationen)
så har jag haft bilen på lyft, och hittat en trasig siliconslang... kanske förklarar detta årets turbolaaaagg på strippen? Jag trodde det var för att jag numera kör med dump!
hittade vad det var som läckte på slaven och har fixat det! (efter 1.2 säsong)
lådfan som ny!!!
flänsen på kardan, ej som ny
60 fot 1.3 = fail med klen hardyskiva
dragit kopplingsslangarna lite snyggare till lådan!
tack till john för lånet av hans lyft i vårat garage
en värmare räcker för att det ska se ut som att man har varit ute på helkväll
förövrigt går jag den här veckan runt som en gammal gubbe,
finns inte en del på hela kroppen som inte värker... Ska fan i helvete fixa ett sånt där jävla badkar som dom har i WANTED innan jag åker cross nästa gång... Ok att jag är totalt otränad och o-fit men altså, kom igen..... Hur fan klarar elitåkarna att åka i 30 minuter?
för er som inte sett wanted är det den här filmen:
(dom brassar i princip in hans tänder och knivar honom lite, sen får han ligga i ett badkar där allt läks.)
Ärtan skulle säkert säga att "du lär ha 450cc, sen lär du ha ett läkande badkar".
vad gäller gröna faran så är jag rätt velig...
Mina idéer i turordning:
1. Banka ihop och köra !
2. Köpa S54 och regbesiktiga (sedan bygga turbo i vinter)
3. Köpa S50 och besiktiga och köra som sommarbil
4. Skaffa M50 och turba (ska visst gå att regbesiktiga).
Velpotta?
spacers har iallafall anlänt till den så mina fina 19"are sitter där jag vill!
en låda har anlänt! Kan dock hända att den hamnar under vita faran när något skiter sig där
6 VXL M3 E46
Sen har jag blåst på ett lager extra underredsfärg, mest för utseendets skull Den är så sjuuuuuuuuuuukt fräsh, tror varenda skruv är bytt???
köpte först en 750 diff, som skulle vara diffad, var ej... Köpte en M3 E36 diff och gängade om till M16, får fungera ett tag
diffen upphängd, tror att sista bakvagnen havererade för jag fick rikta lite grann för att det skulle bli bra
Idag fick jag samtal av http://www.sveabil.se" onclick="window.open(this.href);return false; som vanligt är de räddare i nöden! Kardanen klar inför gatebil mantorp!!!
Blir provkörningen på onsdag kväll
Nu börjar däcksamlingen!!! Som vanligt blir årets enda driftingkörning i hetluften på gatebil... Så när jag snurrar får ni garva hur mycket ni vill Jag kommer köra som faaan oavsett om jag inte håller mig på banan!!! Träna är för fegisar
Förövrigt är alla varmt välkomna till vårat partytält i depån
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
Kul med ytterligare en ordentlig uppdate.
Skönt att du hittar lite smågrejer som jävlas till slut, så det kan få lira riktigt bra nu då.
Men vafan sysslar dina katter med, har du förväxlat tomteskur med nåt annat vitt pulver när du gjorde rent toan sist, så dom är på världens tripp nu?
Med tanke på vad en del säger om kvalite'n på Borg Warner aggregaten så kan man fan inte klaga på ditt iallafall!
Hoppas som att det funkar för dig hela helgen!
Jag velar som fasen om jag ska åka på en lokal tillställning eller till Mantorp.
Blir det Mantorp så kommer jag förbi och snackar lite skit.
Skönt att du hittar lite smågrejer som jävlas till slut, så det kan få lira riktigt bra nu då.
Men vafan sysslar dina katter med, har du förväxlat tomteskur med nåt annat vitt pulver när du gjorde rent toan sist, så dom är på världens tripp nu?
Med tanke på vad en del säger om kvalite'n på Borg Warner aggregaten så kan man fan inte klaga på ditt iallafall!
Hoppas som att det funkar för dig hela helgen!
Jag velar som fasen om jag ska åka på en lokal tillställning eller till Mantorp.
Blir det Mantorp så kommer jag förbi och snackar lite skit.
Last edited by J.Eklund on 12 Jun 2012, 07:07, edited 1 time in total.
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
Komiskt att du säger det för den behöver en renovering
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
Kikar bort och krökar med er =)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
låter fint det! Grappar blir nog riktigt kul på mantorp!!
Hehe jo jag pratade senast i fredags tror jag med ärtan om snurran Den har ju fått smaka en del tryckslangssläpp och oljepumpshaverier mm. mm. + att jag körde utan dump 2010 och 2011
Hoppas den överlever tills jag renoverat
Hehe jo jag pratade senast i fredags tror jag med ärtan om snurran Den har ju fått smaka en del tryckslangssläpp och oljepumpshaverier mm. mm. + att jag körde utan dump 2010 och 2011
Hoppas den överlever tills jag renoverat
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
behåll din kawaslaski nu när du är Möller anställd vi är ju en hel arme som åker hojj på mollerbil;-) kom och åk Kungsör crossbana med mig och Dario morgon:-D
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
Hur fan har du fått reda på detstiiiv_ wrote:behåll din kawaslaski nu när du är Möller anställd vi är ju en hel arme som åker hojj på mollerbil;-) kom och åk Kungsör crossbana med mig och Dario morgon:-D
Coolt då lär vi åka i höst, för i veckan hinner jag fan inte
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
stiiiv_ wrote:behåll din kawaslaski nu när du är Möller anställd vi är ju en hel arme som åker hojj på mollerbil;-) kom och åk Kungsör crossbana med mig och Dario morgon:-D
är de cross man ska skaffa för att få va med i gänget alltså?
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
Japp, det och skruva bilKarel021 wrote:stiiiv_ wrote:behåll din kawaslaski nu när du är Möller anställd vi är ju en hel arme som åker hojj på mollerbil;-) kom och åk Kungsör crossbana med mig och Dario morgon:-D
är de cross man ska skaffa för att få va med i gänget alltså?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
r.ivars wrote:Japp, det och skruva bilKarel021 wrote:stiiiv_ wrote:behåll din kawaslaski nu när du är Möller anställd vi är ju en hel arme som åker hojj på mollerbil;-) kom och åk Kungsör crossbana med mig och Dario morgon:-D
är de cross man ska skaffa för att få va med i gänget alltså?
haha aha.. så du menar att vi inte kan vara vänner förens engson gjort klart topp jävlen alltså
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
r.ivars wrote:Hur fan har du fått reda på detstiiiv_ wrote:behåll din kawaslaski nu när du är Möller anställd vi är ju en hel arme som åker hojj på mollerbil;-) kom och åk Kungsör crossbana med mig och Dario morgon:-D
Coolt då lär vi åka i höst, för i veckan hinner jag fan inte
stog på intranäte att nu har vi anställt rickard lillkuks ivars
höööööööööööööööööööst!!! är du FULL måste ju åka under sommaren!!!
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
Karel021 wrote:stiiiv_ wrote:behåll din kawaslaski nu när du är Möller anställd vi är ju en hel arme som åker hojj på mollerbil;-) kom och åk Kungsör crossbana med mig och Dario morgon:-D
är de cross man ska skaffa för att få va med i gänget alltså?
japp så karel vi ska hitta på en trevlig hojj åt dig med
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - UNDERHÅLL
kanskeKarel021 wrote:
haha aha.. så du menar att vi inte kan vara vänner förens engson gjort klart topp jävlen alltså
vaf =) på möllers intranät antar jag? Jobbar du också som KM?stiiiv_ wrote:
stog på intranäte att nu har vi anställt rickard lillkuks ivars
höööööööööööööööööööst!!! är du FULL måste ju åka under sommaren!!!
har ni som i västerås att man får irish coffey varje morgon och fritt inträde på dragraceevent, egen kö på ica maxi och så?
Har för mig att det även skulle ingå blåa diplomatskyltar också som man kan ha på sina bmw turbos?
Jag är hemma 8/7 men helgen då är det ju rudskogen sen rehab en vecka, men efter det?!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp