Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
patte
Posts: 547 Joined: 02 Sep 2007, 11:08
Location: Aspliden
Post
by patte » 07 Jun 2012, 22:42
http://www.garaget.org/video/123297 " onclick="window.open(this.href);return false;
I stort sett standard motor, dieselvev från 525tds, 320 stakar, originalkolvar, org kamaxel, org insug och spjäll. Arp bult. Och en gt40 på 1.4bar.
Väldigt nöjd med resultatet
Kör Bmw 518 -82a
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).
E34 RRT
Posts: 748 Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)
Post
by E34 RRT » 10 Jun 2012, 16:35
vad har gt40in för mått?
patte
Posts: 547 Joined: 02 Sep 2007, 11:08
Location: Aspliden
Post
by patte » 10 Jun 2012, 19:33
enligt förra ägaren är det 60mm in och 65mm ut. har inte mätt själv.
Kör Bmw 518 -82a
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).
E34 RRT
Posts: 748 Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)
Post
by E34 RRT » 10 Jun 2012, 19:42
ok fans det mer att ge??
patte
Posts: 547 Joined: 02 Sep 2007, 11:08
Location: Aspliden
Post
by patte » 10 Jun 2012, 21:15
turbon klarade av mer. Men spridarna, bränslepumpen, map sensorn och kopplingen börjar vara på gränsen allt ihop.
Kör Bmw 518 -82a
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).