Jag har en tidig e30 325'a och köpt en ny kylare då det visade sig att den som medföjde var till en senare -87'a.
Sagt och gjort så skickades kylaren ner men sen var det stopp.
Nedre anslutningen ligger väldigt nära hjulet till servopumpen och hitta bilder på tidig e30 verkar vara en omöjlighet.
Tagit 2 bilder, med och utan slang. Ska tilläggas att slangen är från tidigare kylare vars anslutning satt högst upp och inte längst ner.
Tacksam för tips på hur jag kan lösa detta och skulle någon förmodan sitta med en tidig e30, gärna visa med bild hur ser ser ut ..
Har tittat på realoem.com men den har inga sprängskisser på den tidigare modellen ..
Vice President @ Corrado Club Sweden
Bmw 330D -01
Bmw e30 325ix -86
Vw Corrado 16v -93
Vw Lupo 16v -00
Här kan du se kylarens båda anslutningar som båda går till termostathuset. Notera den vänstra nedre anslutningen på kylaren, den är riktad nedåt/vänster (och slangen är sedan dragen uppåt och över för att undvika generatorn).
Sidovy där du kan se hur kylarslangar och generator sitter gentemot varandra.
Tredje slangen på termostathuset går till vattenpumpen (och på den sitter slangen till expansionskärlet).
Oj, här hade man fått ett svar.
Var ett tag sedan jag kollade upp tråden.
Jag har inte varit på min kärra på ett par månader och förra veckan lastades den upp på släp och drogs
hem till en god vän .. Ska ta en titt kanske i veckan eller till helgen .. se hur det ser ut.
Vi disskuterade lite om det är godkänt på besiktningen om man buntar fast kylaren för jag fattas en hel del skruvar
och plastkåpor runt fläkten ..
Men jag tackar för bilderna!
Vice President @ Corrado Club Sweden
Bmw 330D -01
Bmw e30 325ix -86
Vw Corrado 16v -93
Vw Lupo 16v -00