Skölj nävarna under kallvatten så kliar de inte lika jävligt!
Eller tryck ner dom i snön om du har spart nå!
Kliar inte lika jävligt då, inte alls för mig!
KLIAR FUKING FORTFARANDE
fick nyss besked att mina spacers blir klar idag så det blir nog testkörning i helgen dock ska det juh regna säger vädergubbarna
grenrör tillbaka på motorn och hjul äntligen på plats på bilen igen =)
downpipe färdiglindad den med och maskinrummet renskurat. ska göras lite mera plats där på grenrös sidan imorgon och målas lite sedan åker maskin i och testkörning ska banne mig ske
då var maskinrummet blank och fint med ny lack och maskin är å plats igen och kärran står på egna hjul imorgon blire till o röja utanför garaget så man tar sig ut med den och dra en liten testrepa på byn och ta och tvätta av bilen allt garage damm.
återstår bara småsaker nu som tryckrör och ventilkåor ska få sig en svart krymplack och en ljustering utav mappen så är man good to go sedan kändes djävligt skönt att sänka ned den från pallbockarna som den ståt på sedan i höstas iaf. fy faan vad låg den blev då har blivit så van att ha den i lagom arbetshöjd lixom..
vad säger ni ska man lacka kylare och ic svart med och ev turbon med?
Då var bilen testkörd en kort sväng utanför garaget och allt verkar funka som det ska dock var den lite orolig att köra måste göras en hjulinställning på bilen. Halt som faan var det med i spö regnet. Bllev inge film idag pga vädret bilen fick sig en rejäl tvätt och sedan maskinpolering och waxning så nu är den blank och fin... Återstår bara en mappning sedan blir det upp till mittsverige banan och svina på litegranna
kan juh säga att det var ganska så ovant att köra en kärra med delrinbussningar övarallt och stum drivlina mm funderade först vafaan det va som väsnades typ överallt sedan kom jag på att ja just ja såhär lät juh bilen sisst den kördes för snart 2 år sedan
måste även lufta bromsarna mera eller byta huvudcylinder fick pumpa 2 gånger för att få full bromsverkan om man tycker bromsarna nyper dåligt ska man då ha större eller mindre cylinder har en ganska så stor nu från wolksvagen toareg dem har 6 kolv ok fram och 4 kolvare bak på kärran har jag 4 kolvarare fram från bmw e38 och original oken som satt fram bak
lättare framvagns inställning gjordes idag med mätsticka alla rally pull.
när vänster däck stod rakt och styrväxeln var centrerad så skiljde det 60mm i hjulvinkel i framkant.. blev bra mycket stadigare när detta ljusterades till
bytt styrväxel till e36ans och bytt en bärarm och bytt leder i den andra tillljusterat nå så nu är det ganska så ok
suttit ett tag idag och ljusterat tomgång har stadig och fin tomgång från 10 grader motortemp till 50 grader sedan 6-80 är den svaig på 90 grader är den stadig och fin igen men blir svajig när elfläkten drar igång så lite finpyssel är kvar gäller o hitta rätt ökning på fan on läget
hittar ingen som har tid o mappa i det närmaste typ som ppf så har fixat tid hos en annan firma dck bara för o dra någa snabba svep och kolla över så allt är ok så man får åka lite i sommar sedan blire o mappa om hos ppf i höst
Idag har man byggt sig en fin decat pipe och monterat bromsreglerings ventil till bakbromsarna så jag slipper att dem låser före frambromsarna imorgon blir det till att ljustera till bakbromsarna så det känns lagom och dra en sista översyn bromsning på onsdag kväll