Stora bromsar styrleder e30?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Någonsom har bild på hur ni gjorde med styrlederna för de inte skulle ta i en större bromsskiva tex e46 330?
Flyttade styrleder eller likn.
Flyttade styrleder eller likn.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Jag kör med 4,5mm spacer bakom skivan.Omborrad Seat 305mm skiva och ok.
Ska du köra 4-bult så behöver du inte borra om
Ska du köra 4-bult så behöver du inte borra om
Re: Stora bromsar styrleder e30?
Jag har 330 bromsar. Monterat spacer mellan nav och skiva. hade varit smidigt att hitta en styrleden som gick fritt i stället.
Jag kör med Audi S3 skivor, dom går fritt utan spacer innanför. (315 mm diameter nånting, minns inte exakt)
/M|cke F@.gner
Hur nära går dom styrleden? Mina gick ca 3mm ifrån, jag tyckte det var lite för nära pga värmenMicke wrote:Jag kör med Audi S3 skivor, dom går fritt utan spacer innanför. (315 mm diameter nånting, minns inte exakt)
Samma inpressning som originalskivan.Ryding wrote:Hur nära går dom styrleden? Mina gick ca 3mm ifrån, jag tyckte det var lite för nära pga värmenMicke wrote:Jag kör med Audi S3 skivor, dom går fritt utan spacer innanför. (315 mm diameter nånting, minns inte exakt)
/M|cke F@.gner
Har samma, de är 312mm tror jag. Går fritt på min utan adaptrar.Micke wrote:Samma inpressning som originalskivan.Ryding wrote:Hur nära går dom styrleden? Mina gick ca 3mm ifrån, jag tyckte det var lite för nära pga värmenMicke wrote:Jag kör med Audi S3 skivor, dom går fritt utan spacer innanför. (315 mm diameter nånting, minns inte exakt)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Sv: Re: Stora bromsar styrleder e30?
Mått på Bultcirkel?pelko wrote:Har samma, de är 312mm tror jag. Går fritt på min utan adaptrar.Micke wrote:Samma inpressning som originalskivan.Ryding wrote: Hur nära går dom styrleden? Mina gick ca 3mm ifrån, jag tyckte det var lite för nära pga värmen
Centrumhål?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Jag hade audi s3/seat 312mm eller vad dom nu är, och de gick inte att borra om till 5x120 då själva navet var för litet för bmws bultmönster.
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
ok, det går alltså med enbart spacers med 330 skivorna.affe wrote:Jag har 330 bromsar. Monterat spacer mellan nav och skiva. hade varit smidigt att hitta en styrleden som gick fritt i stället.

Re: Sv: Re: Stora bromsar styrleder e30?
Det är dubbla 5x100 mönster, dvs du får borra 2 st nya hål för att det ska passa på 4x100.Chrille D wrote:
Mått på Bultcirkel?
Centrumhål?
Centrumhålet måste svarvas upp 1 mm.
/M|cke F@.gner
Sv: Stora bromsar styrleder e30?
Hmm. Jag har byggt om till 5-bult så antar att det slutar med 330 skivor innan det är klart.
Christian Danielsson
Sv: Re: Stora bromsar styrleder e30?
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2Thörn wrote:ok, det går alltså med enbart spacers med 330 skivorna.affe wrote:Jag har 330 bromsar. Monterat spacer mellan nav och skiva. hade varit smidigt att hitta en styrleden som gick fritt i stället.Hur mycket spacer ungefär?och körde du med bonjehylsa med kant? Så navet hamnar längre utåt?
Kör också 330 bromsar med spacer mellan nav och skiva. 3mm spacer använde jag. Vet ej hur/om värmen påverkar styrlederna något
ok funkar 3mm space från Biltema? finns ju tillgänglig och är billig 
Sen e det ju lite skillnad på bonjehylsorna med hur långt ut navet hamnar, min har ingen kant så det är väl som orginal bonjehylsa

Sen e det ju lite skillnad på bonjehylsorna med hur långt ut navet hamnar, min har ingen kant så det är väl som orginal bonjehylsa
Sv: Stora bromsar styrleder e30?
Fan nu vart jag osäker om det var 3 eller 5 mm spacers jag använde, tror nästan att det var 5. Kan kolla upp det till helgen. Är biltemaspacers jag kör med. Funkar fint
ang hylsan så vet jag inte vilken modell jag har då navet redan var monterat på fjäderbenen är jag köpte dom!
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
ok, kanon
Fundera på om det inte är bättre att spaca ut bonjehylsan några millimeter istället

Fundera på om det inte är bättre att spaca ut bonjehylsan några millimeter istället
Om du har hylsa med kant så är det ingen bra ide.Thörn wrote:ok, kanon![]()
Jag har så och har varit tvungen att svarva av muttern för att den ska få tillräckligt med gänga.