Beror ju på vad man kan mena med riktiga? F1 har de inte iaf=)erikjakan wrote:Riktiga racerbilar har absr.ivars wrote:hehe ja då är övervägningen klar!! Hör väl egentligen inte hemma i en räserbilbmw_fredde wrote:Eftersom absen på din gröna bara funkar lite då och då så klanske valet blir enklare!
r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA DRIFTFORCE 2012
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA DRIFTFORCE 2012
Nej, inte f1, men en massa andra klasser har.
Bara dumt att ta bort om den funkar, annars så är ju valet lätt om man inte kan lita på den
Bara dumt att ta bort om den funkar, annars så är ju valet lätt om man inte kan lita på den
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
På tal om ingenting....satt och läste lite i tråden och när ja läser om alla ras och problem du haft tidigare så spelar tjejen "Flytta på dig" med Alina någonting och för er som inte hört plågan så går den så här:
"Ja bygger bygger upp, och du river river ner, du gör mig så lack! Du vägrar ge upp!"
Fick en rätt rolig bild i skallen att ivars står och sjunger denna till bwm'n
"Ja bygger bygger upp, och du river river ner, du gör mig så lack! Du vägrar ge upp!"
Fick en rätt rolig bild i skallen att ivars står och sjunger denna till bwm'n
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
haha, det lär inte hända
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Sv: Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA DRIFTFORCE 2012
Om det hade varit tillåtet hade de haft ABS i F1. De hade även haft anti-spinn, anti-sladd osv. Alla dessa hjälpmedel har utvecklats i F1 men blivit förbjudna.Ripper wrote:Beror ju på vad man kan mena med riktiga? F1 har de inte iaf=)erikjakan wrote:Riktiga racerbilar har absr.ivars wrote: hehe ja då är övervägningen klar!! Hör väl egentligen inte hemma i en räserbil
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
m.a.o så tycker ni att man borde behålla abs:en?
emmaboda run from inside
http://www.youtube.com/watch?v=30Y1CMnNz7w" onclick="window.open(this.href);return false;
emmaboda run from inside
http://www.youtube.com/watch?v=30Y1CMnNz7w" onclick="window.open(this.href);return false;
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
kasta skulle jag tro....
har dock inte provat hur snabb och bra abs enheten är i en e36a..
men det är ju skillnad i en tävlingsbil där dom justerat abs systemet efter fästet och förutsättningarna man har i den som den är....
här är det ju helt annat...
gammalt abs system som troligen är ljusår ifrån dom senaste i funktion och effektivitet lär inte göra någon särskilt glad men motbevisa mig gärna .....
har dock inte provat hur snabb och bra abs enheten är i en e36a..
men det är ju skillnad i en tävlingsbil där dom justerat abs systemet efter fästet och förutsättningarna man har i den som den är....
här är det ju helt annat...
gammalt abs system som troligen är ljusår ifrån dom senaste i funktion och effektivitet lär inte göra någon särskilt glad men motbevisa mig gärna .....
Mikael"Diket" Borggren
Kör:Saabsther ss7
Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Kör:Saabsther ss7
Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
kör med abs trisst nä man låser upp hjulen och de blir platta på banan för det blir dem förr eller senare.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
jag vettifan, jag har nog haft mer nytta på bana av att inte ha abs förut, att man kan slå på en låsning av alla hjulen så man driver i samma riktning istället för att dra in i mur / gräsmatta.Tidde wrote:kör med abs trisst nä man låser upp hjulen och de blir platta på banan för det blir dem förr eller senare.
Det jag tänkte var att man skulle ha ABS:en för gatåkat när det kan bli panik situation.
Äh!! Feta r-däck så bromsar det nog på endå =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
ja det är upp till dig =) jag har iaf plattat till ett par slicks med min e30 när man bromsar senare och senare till slut får man ju panik och låser upp skiten men det är väl för att jag inte har abs som jag vill ha de och ser alla fördelar.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
ABS har väl sina fördelar och nackdelar. Jag behåller min ABS för normalt bruk, men jag tänker ha en switch för att koppla ur ABS'en vid de tillfällen jag inte vill ha den.
Eftersom din enhet var urplockad helt och hållet ut bilen kanske det är lite lurigare att få fart på den igen, det kanske är det som får avgöra i ditt fall. Två väl avvägda bromscylindrar kan vara ett riktigt bra alternativ i ditt fall.
Och oavsett vad vi tycker är bra eller inte så lär du välja själv. VILL man köra med ABS så gör man det, annars gör man bäst i att skita i't.
Eftersom din enhet var urplockad helt och hållet ut bilen kanske det är lite lurigare att få fart på den igen, det kanske är det som får avgöra i ditt fall. Två väl avvägda bromscylindrar kan vara ett riktigt bra alternativ i ditt fall.
Och oavsett vad vi tycker är bra eller inte så lär du välja själv. VILL man köra med ABS så gör man det, annars gör man bäst i att skita i't.
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
kablage och allt hänger klart så det är plug n play, det som är borttaget är fäststagen till det, men det är nog snabbare att knåpa fäststag än nya bromsrör tillochmedJohnE wrote:ABS har väl sina fördelar och nackdelar. Jag behåller min ABS för normalt bruk, men jag tänker ha en switch för att koppla ur ABS'en vid de tillfällen jag inte vill ha den.
Eftersom din enhet var urplockad helt och hållet ut bilen kanske det är lite lurigare att få fart på den igen, det kanske är det som får avgöra i ditt fall. Två väl avvägda bromscylindrar kan vara ett riktigt bra alternativ i ditt fall.
Och oavsett vad vi tycker är bra eller inte så lär du välja själv. VILL man köra med ABS så gör man det, annars gör man bäst i att skita i't.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: Sv: Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - EMMABODA DRIFTFORCE
Dem har haft de tidigare men förbjöds då de helt plötsligt går väldigt fort(har jag för mig) och de är ju skoj MEN de tar oxå udden av om de sitter en bra förare eller inte bakom ratten när massa system hjälper till!johankihl wrote:
Om det hade varit tillåtet hade de haft ABS i F1. De hade även haft anti-spinn, anti-sladd osv. Alla dessa hjälpmedel har utvecklats i F1 men blivit förbjudna.
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
En bra racerförare bör ju kunna känna sin bil och hitta bromspunkter osv och ibland göra misstag...blir så mycket mer spännande då!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
Då kan man ju säga att "riktiga race bilar har haft det, och det var för bra" så sannigen kommer fram
Grym den gröna var Ivars, S54 till den hoppas jag!
Grym den gröna var Ivars, S54 till den hoppas jag!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
japp så ligger planen peppe.
Har förhoppning om att regga den för buren, S54, M3 E46 låda, 750 bakvang, eftermarknasbromsar och E85.
Sen efter det kan det roliga ta vid, detta blir mitt gubb-projekt av fler skäl
Har förhoppning om att regga den för buren, S54, M3 E46 låda, 750 bakvang, eftermarknasbromsar och E85.
Sen efter det kan det roliga ta vid, detta blir mitt gubb-projekt av fler skäl
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
ett par veckor är förbi igen, och det har varit en mycket stark MAJ säsong! Sjukt mycket åka och förbannat kul har det varit änsålänge
tar uppdateringen tillbaks lite grann då bilen stod lastad och klar inför EDPS Emmaboda 2012
kärrorna fick spendera en natt under samma tak, visserligen bara 2 timmar eftersom 6 timmar bilfärd väntade....
vi fräste från stan 2:30
Larsson, Emme, JohnE, jag och bryden! Alla i en 1-serie... hmm....
Jag byter gärna 1-serien (får dra 1430) mot en 5-serie innan emmaboda 2013
i oskarshamn för det klassiska pitstopet!
har alltid velat ha en Elvisplatta! Vilken sjujävla FAIL det blev när det gick upp för mig att det var nåt jävla helvetes förbannade tributeband, det kom smygande liksom, vafan elvis är ju skit, har man varit full varenda gång man lyssnat på elvis, eller har det något med atmosfären kring raggarbilar kombinerat med musiken som gjort den bra? Tur det inte var på hemresan när man varit vaken 48timmar, då hade rävarna fått ducka!
väl framme
ett par repor avverkade, utan större succe, taskigt grepp och börjar succesivt peta i växlarna snabbare...
inför sista repan kändes det som att det var dags för att fälla i växlarna snabbt vilket gick kanon! Men greppet hänger inte med... Ska meditera in tanken om att fullgasväxla inför nästa strippevent och se ifall det håller, greppar och kanske går skitbra... Känns som att med årets setup har jag inget val, alternativt att det kan vara nyckeln till 8orna.
En bild ifrån tommy naucler
lång resa!!!
sen är vi framme i helgens bravader... Mina nya gatfälgar kom på morgonkvisten kl 8:15, direkt ifrån värmland
montering och avfärd mot bmws of sweden meet i eskilstuna!
lite nervöst igenom stan med 1m 3.5" pipa ifrån turbo riktad rakt mot örnarnas näste...
flöt på fint, saknas dock AC..
tills vi kom till kvicksund, med årets poliskontroll med besiktningsbuss och hela köret... först höll dom på att missa mig men åkte efter med polisbil för att hämta in mig... Hade det inte varit för trafik och sånt (teoretisk broöppning) hade man nog ovetande kunnat råka slippa hela kalaset. Men det gick relativt bra endå...
Är den schysst i övrigt den här? Ptja, nä...
nya fälgarna sitter dock som fläskläppar, ser riktigt racigt ut!!
Sen for vi till träffen (med trailer) och la en så lång rökare jag fick (fram till startlinjen på en liten gocartbana där nån kabel låg gömd) sen tänkte jag dra på lite häng också men kopplingshydrauliken felade ur... Låter mer avancerat än det var, förklaringen är att jag har ett litet läckage i slavcylindern (tilton som sitter i sprängkåpan på axeln) så just precis då efter jag dumpat kopplingen på 4an, en gång utan ladd, och en gång med ladd för att få fräs på hjulen så gick det inte att koppla ur längre..
Den här lådan har imponerat på mig ordentligt änsålänge Tror jag behöver smörja mitt short-shift länkage inför nästa dragraceevent för att se vad den klarar av på riktigt
tar uppdateringen tillbaks lite grann då bilen stod lastad och klar inför EDPS Emmaboda 2012
kärrorna fick spendera en natt under samma tak, visserligen bara 2 timmar eftersom 6 timmar bilfärd väntade....
vi fräste från stan 2:30
Larsson, Emme, JohnE, jag och bryden! Alla i en 1-serie... hmm....
Jag byter gärna 1-serien (får dra 1430) mot en 5-serie innan emmaboda 2013
i oskarshamn för det klassiska pitstopet!
har alltid velat ha en Elvisplatta! Vilken sjujävla FAIL det blev när det gick upp för mig att det var nåt jävla helvetes förbannade tributeband, det kom smygande liksom, vafan elvis är ju skit, har man varit full varenda gång man lyssnat på elvis, eller har det något med atmosfären kring raggarbilar kombinerat med musiken som gjort den bra? Tur det inte var på hemresan när man varit vaken 48timmar, då hade rävarna fått ducka!
väl framme
ett par repor avverkade, utan större succe, taskigt grepp och börjar succesivt peta i växlarna snabbare...
inför sista repan kändes det som att det var dags för att fälla i växlarna snabbt vilket gick kanon! Men greppet hänger inte med... Ska meditera in tanken om att fullgasväxla inför nästa strippevent och se ifall det håller, greppar och kanske går skitbra... Känns som att med årets setup har jag inget val, alternativt att det kan vara nyckeln till 8orna.
En bild ifrån tommy naucler
lång resa!!!
sen är vi framme i helgens bravader... Mina nya gatfälgar kom på morgonkvisten kl 8:15, direkt ifrån värmland
montering och avfärd mot bmws of sweden meet i eskilstuna!
lite nervöst igenom stan med 1m 3.5" pipa ifrån turbo riktad rakt mot örnarnas näste...
flöt på fint, saknas dock AC..
tills vi kom till kvicksund, med årets poliskontroll med besiktningsbuss och hela köret... först höll dom på att missa mig men åkte efter med polisbil för att hämta in mig... Hade det inte varit för trafik och sånt (teoretisk broöppning) hade man nog ovetande kunnat råka slippa hela kalaset. Men det gick relativt bra endå...
Är den schysst i övrigt den här? Ptja, nä...
nya fälgarna sitter dock som fläskläppar, ser riktigt racigt ut!!
Sen for vi till träffen (med trailer) och la en så lång rökare jag fick (fram till startlinjen på en liten gocartbana där nån kabel låg gömd) sen tänkte jag dra på lite häng också men kopplingshydrauliken felade ur... Låter mer avancerat än det var, förklaringen är att jag har ett litet läckage i slavcylindern (tilton som sitter i sprängkåpan på axeln) så just precis då efter jag dumpat kopplingen på 4an, en gång utan ladd, och en gång med ladd för att få fräs på hjulen så gick det inte att koppla ur längre..
Den här lådan har imponerat på mig ordentligt änsålänge Tror jag behöver smörja mitt short-shift länkage inför nästa dragraceevent för att se vad den klarar av på riktigt
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp