Erki87 wrote:nu har jag gjutit några grejor i kolfiber.
det blir riktigt snyggt och starkt.
blev ganska förvånad över hur lätt arbetat det är.
bilder kommer snart.
mvh Eric =)
riktigt kul att du testar att göra egna kolfiber grejor!
hur mycket kostar väven? vad behövs mer?någon slags epoxy om ja inte missminner mig helt ..lycka till med bygget
Erki87 wrote:nu har jag gjutit några grejor i kolfiber.
det blir riktigt snyggt och starkt.
blev ganska förvånad över hur lätt arbetat det är.
bilder kommer snart.
mvh Eric =)
riktigt kul att du testar att göra egna kolfiber grejor! hur mycket kostar väven? vad behövs mer?någon slags epoxy om ja inte missminner mig helt ..lycka till med bygget
epoxy,vax osv...det finns ju flera olika mattor och vissa är jävligt svårarbetade...minn inte vilken det var.. kolfiber är ju fint på bilen (Y)
NU är den ihopskruvat. Allt är draget/monterat osv.
Väntar nu på en kille som skall hjälpa mig med uppstarten samt att mappa in den nu i höst mörkret. Sedan får den stå och samla damm troligen så tar jag ut den i sommar när jag kommer hem på helgerna (ska rycka in i mitten av januari)
EFter att bilen blivit mappad så ska det göras ett nytt plenum (om jag har tid) sedan ska den mappas ordentligt mot sommaren. Ventilkåpa, insug samt tryckrören skall pulverlackas svarta för att få lite stil på det hela.
Downpipe, Agvashus, Wastegatehuset och grenröret skall coatas och det som går ska lindas med avgasbandage.
Lite slangar ska dras om och kablaget ska snyggas till lite småfix här och där.
Nån som vet var man kan ta ut varvtals signal? kör med vems och vag spolar.
Riktigt riktigt schysst!
du är det lungt om jag snor din ide om att ha intercoolern åt det hållet?
min får nog inte platts annars!
Ps. Nästa sommar kommer bli guld i våran lilla stad alltså! har aldrig hört/sätt så många e30 byggen någonsin i eskilstunas historia.! Lycka till
Det är bra jävla trång nu som det är faktiskt med min lilla fyra.
Hör av dig en dag så kan du få en guidad tur i garaget
bye bye
Det låter riktigt bra det ! kör M20B23 eller rättare sagt den är under uppbyggnad, vart i stan bor du? kanske kan titta förbi i helgen om du inte har nått speciellt för dig villsäga!
Mvh Max
Erki87 wrote:Nån som vet var man kan ta ut varvtals signal? kör med vems och vag spolar.
Det kan du göra på någon extra utgång, borde finnas massor lediga då du bara har 4 cylindrar. Kolla med Axel, det finns en funktion för det.
Problemet kan vara att förstå vilken signal original-varvräknaren vill ha, om det var det du var ute efter.
Tjena Erik! Hur går det med bilen, har du fått ordning på vattenläckan? Jag förväntar mig en åktur när jag kommer hem igen på lucia.. Visst! Soliga hälsningar från Thailand!