Denna var skattad och besiktigad när ja köpte den Öppnade man huven såg allt kanon ut, maskinen har suttit i min röda e34 sedan 2010 och fungerar fortfarande fint.
Japp bara halva fronten fanns kvar Den var rätt gött sunkig innuti också. Nu när den har stått ute ett par år så är den ännu mysigare i kupén kan ja lova Ska plocka ner fram och bakvagn någon dag sedan ska karossen skrotas.
Japp bara halva fronten fanns kvar Den var rätt gött sunkig innuti också. Nu när den har stått ute ett par år så är den ännu mysigare i kupén kan ja lova Ska plocka ner fram och bakvagn någon dag sedan ska karossen skrotas.
Om inte cerveza vill ha en till och avla fram småäckel
Nu drar ja till med en vidrig bil som den ser ut på första bilden var den besiktad över ett år framåt när ja köpte den självklart va dörren krockad efter bes.. hålls in via ett spännband genom tacket/andra dörren
Efter nåra timmar i garaget så lyckades man alla fall få till ett någorlunda utseende på den (alla fall så man slapp skämmas ihjäl på isen)
Kul är det, innan man kör punka på grejerna..!
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
Vet att jag kanske gått över gränsen för vad man får utsätta folks näthinnor för. Detta är den vidrigaste bilen jag vet. (hade en när jag var i artonårsåldern, den var också vidrig, inte heller pga skicket)
Vilken bil kan du miss-sköta och plåga längst utan att den rasar en 740 eller tex en 525a ? Bara att det finns B23er som gått 50K++ mil utan renovering och fortfarande går som en klocka är skäl nog. Möjligtvis någon japan som skulle kunna klara det ochså.
Jag är bmw frälst (typ) men har ägt en jävla massa bilar genom åren och kan inte hitta någon bil som gått så problemfritt som mina olika 740is. Nu snackar vi ju inte hur trimvänliga dom är utan tillförlitligheten snarare.
Synd dom är så jävla fula bara annars skulle jag alldrig åka något annat till vardags
Varför ska man missköta och plåga sin bil? Skulle detta test vara relevant, så beror ändå resultatet på att 740in är slö, och inte på att den har sjukt tålig drivlina (hur många 740 rasar inte treans växel efter en vinter...) När 740in plågas går den lika snabbt som 525an på semester, jämför så istället.
Jonis wrote:Nu drar ja till med en vidrig bil som den ser ut på första bilden var den besiktad över ett år framåt när ja köpte den självklart va dörren krockad efter bes.. hålls in via ett spännband genom tacket/andra dörren
Efter nåra timmar i garaget så lyckades man alla fall få till ett någorlunda utseende på den (alla fall så man slapp skämmas ihjäl på isen)
Kul är det, innan man kör punka på grejerna..!
hehe den va ju coolare på första bilden...
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Jonis wrote:Nu drar ja till med en vidrig bil som den ser ut på första bilden var den besiktad över ett år framåt när ja köpte den självklart va dörren krockad efter bes.. hålls in via ett spännband genom tacket/andra dörren
Kul är det, innan man kör punka på grejerna..!
hehe den va ju coolare på första bilden...
hahaha, jag är helt med, hade tänkt att bara köpa å kassta på mina 19" å köra me den på väg tills man blev stannad å fått ombes. MEN förra ägaren hann å börja måla den svart
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
markus wrote:Vilken bil kan du miss-sköta och plåga längst utan att den rasar en 740 eller tex en 525a ? Bara att det finns B23er som gått 50K++ mil utan renovering och fortfarande går som en klocka är skäl nog. Möjligtvis någon japan som skulle kunna klara det ochså.
Jag är bmw frälst (typ) men har ägt en jävla massa bilar genom åren och kan inte hitta någon bil som gått så problemfritt som mina olika 740is. Nu snackar vi ju inte hur trimvänliga dom är utan tillförlitligheten snarare.
Synd dom är så jävla fula bara annars skulle jag alldrig åka något annat till vardags
Det är nog den raka motsatsen jag har av 740 och volvo. Tål INTE ett hårt liv, drivaxlar & lådor som går på löpande band med originaleffekt. Ineffektiva motorer som sörplar sjuka mängder soppa kontra effektivitet. Kassa bränslerelän och pumpar som går, sämsta tankarmaturen i världen, krånglande EGR, igentäppta vevhusvent m.m m.m..
Så brutalt pålitliga vid lek är dom inte direkt , gick åt 4 i vintras på sjön..
Sjukt komiskt att definitionen för vad som är bra är när man kan göra fel och det ändå inte går sönder. Typ grejor som att köra utan olja, grus i förgasaren osv som gamla b20 fanatiker alltid pratar om. Idioter.
Jag hade en 740 turbo -90. En pärla. Låga mil och väldigt fin. 190hk med tillvalet turbo+ rasade 4 lådor på 4 veckor. Allt känns som det är tillverkat av gummiband trots att allt va nytt å fint.
Min första e36 turbo hade gått 47000mil innan den turbokonverterades. Kördes i 3000mil i min och vänners ägo innan den såldes och rullade flera år efter det. 100% orörd originalmaskin. Avgassystemet va inte ens bytt sen den va ny.
Det kan volvo 740 bara drömma om att nå upp till i kvalité.
Bullen! wrote:Sjukt komiskt att definitionen för vad som är bra är när man kan göra fel och det ändå inte går sönder. Typ grejor som att köra utan olja, grus i förgasaren osv som gamla b20 fanatiker alltid pratar om. Idioter.
Jag hade en 740 turbo -90. En pärla. Låga mil och väldigt fin. 190hk med tillvalet turbo+ rasade 4 lådor på 4 veckor. Allt känns som det är tillverkat av gummiband trots att allt va nytt å fint.
Min första e36 turbo hade gått 47000mil innan den turbokonverterades. Kördes i 3000mil i min och vänners ägo innan den såldes och rullade flera år efter det. 100% orörd originalmaskin. Avgassystemet va inte ens bytt sen den va ny.
Det kan volvo 740 bara drömma om att nå upp till i kvalité.