Hej blir. Fint med lite lättare e 34 JAG köpte mitt filter hus från en 735 har JAG för MIG och då pekar huset uppåt och har ut tag på sidan för olje kyl , kan ta en bild om du vill
Mvh Robert
sidenmark wrote:Hej blir. Fint med lite lättare e 34 JAG köpte mitt filter hus från en 735 har JAG för MIG och då pekar huset uppåt och har ut tag på sidan för olje kyl , kan ta en bild om du vill
Mvh Robert
det är ju en sån motor jag har men han hade plockat bort huset
vore skit bra med en bild..
Jag har med såndär topp bit med 2mm större ventil som fräser fina urtag, jag kör med e34 m5 oljefilterhus och det funkar kalas, har olja till turbon,olje tryck,olje temp och olje kylar uttag på den.
BusE wrote:Jag har med såndär topp bit med 2mm större ventil som fräser fina urtag, jag kör med e34 m5 oljefilterhus och det funkar kalas, har olja till turbon,olje tryck,olje temp och olje kylar uttag på den.
ja jag vet att det passar men det går ju fan inte och få tag i ett
Blev lite mer gjort igår iaf, dagen börjades med och jaga någon som kunde trolla ur en avdragen pinnbult ur toppen, check.
lackade allt till motorn, det svarta skulle bli matt svart struktur men av någon jävla anledning blev det halvblank med en look av bara massa skit i lacken, FAIL.
fortsatte och jaga någon som ville svetsa dit oljereturen, check. montera bröstkåpa och börja slå ihop maskin, FAIL, brörstkåpfan har ändrat lite form efter svetsning
så idag måste jag försöka hitta någon lördagsjobbare som vill plana den rak igen..
erikjakan wrote:Bröstkåpan borde gå att bara dra dit. Rätar nog ut sig.
Om den inte är superslagen dvs.
/Erik
nja testade igår men det har sjunkit ur mest just vid röret,går säkert men vill inte chansa,surt om det läcker vid uppstart.
bättre och göra det ordentligt på en gång.
nu har det hänt lite mer iaf.
bröstkåpan är planad,maskin är ihop. åker nog i bilen idag
har även fått motorkuddar svarvade då dom gamla var av.
sen är oljefilterhuslocket iväg för nytillverkning så jag får dit alla nipplar..