BMW E36 325 coupe - Turbokonvertering
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW E36 325 coupe - Turbokonvertering
Väldigt fin bil!
vad ska det laddas?
ska du köra med zf eller slänger du upp orginalen igen?
ja kör med liknande recept! väldigt trevligt
vad ska det laddas?
poltava wrote:Väldigt fin bil!
vad ska det laddas?
Tack så mycket, ja vet inte va man ska våga ladda riktigt, de blir nog fixa en zf låda men hört att org ska palla 400hk , men bättre va lite säker , jasså vad kör du för turbo? nedmonterar ?
Nedmonterat kinat3/t4. laddar 0.7
en orginal låda har gått åt för mig. 3 sa upp sig
men höll jäkligt länge.
blir vell en zf efter denna ':)
en orginal låda har gått åt för mig. 3 sa upp sig
men höll jäkligt länge.
blir vell en zf efter denna ':)
400hk det vettifan om det stämmer.
Men allt är ju relativt, hade hellre kört zf om jag varit dig! Blir ju lite mer plock, och mera utgifter om inte annat.
Men allt är ju relativt, hade hellre kört zf om jag varit dig! Blir ju lite mer plock, och mera utgifter om inte annat.
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
M-techer wrote:400hk det vettifan om det stämmer.
Blir och köra en zf låda endå, blir och dra iväg en beställning efter jul med lite prylar
Ena sidan punktsvetsad, bara vänta tills man beställer turbo så man kan mäta in andra sidan.
Vart tycker ni man ska sätta lmmen, på denna sida eller på andra sidan?
fördelar / nackdelar ?
Tjabba har vart lite dålig och uppdatera, men de som hänt är att ja fått upp en zf låda med m20 svänghjul, 4puckad sinterlamell , samt en sachs 618 koppling samt en m20 startmotor. Köpte mig en hx35 som inte passade så byte den mot en t04e. och byggt in mätarna. Kommer med lite mer bilder under veckan
Tog slut på lite slattar hehe
Tog slut på lite slattar hehe
Riktigt roligt projekt ! Kul med sånt här bygge ! Har planer på att bygga på nåt liknande faktiskt ! kommer garanterat följas lycka till!
Mvh
Tobias
Mvh
Tobias
Bmw E36 325 Coupé: http://www.garaget.org/?car=335913
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
Palesjo wrote:Riktigt roligt projekt ! Kul med sånt här bygge ! Har planer på att bygga på nåt liknande faktiskt ! kommer garanterat följas lycka till!
Mvh
Tobias
tack ja , ska försöka va lite bättre på att uppdatera bara
Haha alltid bättre med mer uppdateringar Men det blir säkert bra det härcocos wrote:Palesjo wrote:Riktigt roligt projekt ! Kul med sånt här bygge ! Har planer på att bygga på nåt liknande faktiskt ! kommer garanterat följas lycka till!
Mvh
Tobias
tack ja , ska försöka va lite bättre på att uppdatera bara
Bmw E36 325 Coupé: http://www.garaget.org/?car=335913
Lite små dålig med updates men , de som hänt är väll att lådan är uppe, men vet inte va ja ska ha för spakställ ? som passar rakt av.
håller på att fixa rör för wastegaten nu, har kapat upp så den ska få plats så blir de "screampipe" ner till tröskeln , för omöjlig att få den ner till downpipen.
håller på att fixa rör för wastegaten nu, har kapat upp så den ska få plats så blir de "screampipe" ner till tröskeln , för omöjlig att få den ner till downpipen.
Ser gött ut! Men jag vet att det har hänt mer sedan sist! full fart!
Ja har hänt en del lite dålig på updates bara ska försöka ta lite bilder till helgenmio0o wrote:Ser gött ut! Men jag vet att det har hänt mer sedan sist! full fart!