Silverboy wrote:Grymt! Full boost?
Twin turbo gallardo måste jo ha skapligt med effekt?
1046whp på full boost, om han kjørte på full boost vet jeg ikke
Var mer om Nisse hadde full boost jeg lurte på, men like interessant om lambon hadde det ja
Mer info å spore?
Nisse Järnet: Få lagt ut onboard filmen!
Det er vel Scandinavias første TT gallardo, bygget av http://www.JRM-racing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Minos heter han vel han som eier den, http://www.youtube.com/watch?v=awdTLY7NsSo" onclick="window.open(this.href);return false;
1046whp på full boost, ser de som var på GTboard meetet skriver at han kjørte på 0.8 mot Nissejarnet, men om 0.8 er full boost vet jeg ikke dessverre
Nisse Järnet wrote:Vad jag läst så har den 1046whp @ 1 bar, laddade 0.8 på eventet, den är rensad/lättad med plastrutor mm och RWD konverterad
Lät jävligt nice!
Det stämmer men laddar bara 0,4 upp till 5000rpm, nu har det tydligen visat sig att en avgastempgivare gått sönder å smashat ena turbon lite, sen har jag hört rykten om e85 å mer ladd efter han fick spö av dig
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Nisse Järnet wrote:Vad jag läst så har den 1046whp @ 1 bar, laddade 0.8 på eventet, den är rensad/lättad med plastrutor mm och RWD konverterad
Lät jävligt nice!
Det stämmer men laddar bara 0,4 upp till 5000rpm, nu har det tydligen visat sig att en avgastempgivare gått sönder å smashat ena turbon lite, sen har jag hört rykten om e85 å mer ladd efter han fick spö av dig
Man ligger väl ändå inte under 5000 rpm vid race
Hmm låter som det inte kommer räcka med att bara slå på full boost till nästa gång då, lär ha en större turbo till nästa år
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Aha, trodde du satt på den
Om man kör gallardo TT och ser att en E30 drar ifrån, varför man då inte "pushes the magic button" fattar jag inte... ??
Men sen flickar Nisse på boosten och sticker igen
Silverboy wrote:Aha, trodde du satt på den
Om man kör gallardo TT och ser att en E30 drar ifrån, varför man då inte "pushes the magic button" fattar jag inte... ??
Men sen flickar Nisse på boosten och sticker igen
Eller lägger i nästa växel och gasar lite till, som de gör att i alla Amerikanska filmer.....
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen