Nån skillad el-nörd sökes igen...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nån skillad el-nörd sökes igen...
jag har ett touchguard larm med dosa från halva 90 talet. den är väldigt stor och väldigt trasig. "örat" är i plast och av. lite tejprenoverad oxå.
så än en gång så ber jag antagligen om det omöjliga som egentligen borde va jävligt möjligt.
jag undrar om jag kan byta till en mycket smäckrare och hållbarare larmfjärr? jag har mailat touch guard återförsäljare men ej fått svar. kan det finnas universal som man kan programera? gör man det enkelt eller ska nån larmmontör göra detta?
drömscenariot är att jag kan köpa denna:
http://www.ebay.de/itm/BMW-3-5-6-7-8-X- ... 709wt_1304
och sen få en programerad och fräst för min bil. det borde väl inte vara så förbannat svårt? men jag gissar att det är enklare att få muslimer att acceptera tjommen som målade av profeten.
hjälp mig.
så än en gång så ber jag antagligen om det omöjliga som egentligen borde va jävligt möjligt.
jag undrar om jag kan byta till en mycket smäckrare och hållbarare larmfjärr? jag har mailat touch guard återförsäljare men ej fått svar. kan det finnas universal som man kan programera? gör man det enkelt eller ska nån larmmontör göra detta?
drömscenariot är att jag kan köpa denna:
http://www.ebay.de/itm/BMW-3-5-6-7-8-X- ... 709wt_1304
och sen få en programerad och fräst för min bil. det borde väl inte vara så förbannat svårt? men jag gissar att det är enklare att få muslimer att acceptera tjommen som målade av profeten.
hjälp mig.
Re: Nån skillad el-nörd sökes igen...
ring lamtillverkaren , du har kanske något serienummer på jus din box? Fråga dom om de vet vilken frekvens larmet jobbar med.. Det är ju ändå ett rätt gammalt larm så det borde gå? sen blir det nog svårare att programera nyckeln till en annan frekvens än vad den redan ligger på, det skulle isåfall vara omd et gick att ändra i lamet ev löda om.
Jag är inne lite på samma sak fast vill bara ha en snygg nyckel med c-lås öppning på, håller på o bygger en styrning till mitt clås för att kunna styras utifrån..
Jag är inne lite på samma sak fast vill bara ha en snygg nyckel med c-lås öppning på, håller på o bygger en styrning till mitt clås för att kunna styras utifrån..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Jag har ringt larmtillverkaren. De kan erbjuda en ny men likadan dosa. No more.
Finns ju balter som inte gör annat än att snor bilar med nya balla larm så visstfasen måste det gå.
Jag hade nöjt mig med c-lås funktionen. Men då den går via larmet och inte fjärrstyra original så trodde larmtillverkaren/försäljaren att det va omöjlgt.
Min larmdosa är tre ggr så stor som en e46 nyckel så att få in grejorna rent fysiskt i den känns svårt. Men det är väl bara en frekvens som ska ut. Och om man köper en nyckel så är den ju tom från början och programmeras till den som ska ha den.
Någon?
Finns ju balter som inte gör annat än att snor bilar med nya balla larm så visstfasen måste det gå.
Jag hade nöjt mig med c-lås funktionen. Men då den går via larmet och inte fjärrstyra original så trodde larmtillverkaren/försäljaren att det va omöjlgt.
Min larmdosa är tre ggr så stor som en e46 nyckel så att få in grejorna rent fysiskt i den känns svårt. Men det är väl bara en frekvens som ska ut. Och om man köper en nyckel så är den ju tom från början och programmeras till den som ska ha den.
Någon?
Om du vill ha tag i el-nördar så borde det här kunna vara rätt ställe: http://elektronikforumet.com/forum/
Ska kika.
Går inte att regga sig där.
Det var konstigt. Vad är det som felar?
Om du mailar nån admin så fixar de säkert det åt dig, om du inte orkar pyssla med det kan jag kanske ställa frågan åt dig då jag endå är reggad där.
Dock mer pyssel i och med att du inte kan svara själv osv.
Om du mailar nån admin så fixar de säkert det åt dig, om du inte orkar pyssla med det kan jag kanske ställa frågan åt dig då jag endå är reggad där.
Dock mer pyssel i och med att du inte kan svara själv osv.
Jag kan prova från jobbet i helgen.
Någon måste kunna ta sig an utmaningen tycker jag.
Någon måste kunna ta sig an utmaningen tycker jag.
Min epost är inte giltig för att regga sig där. En hotmailadress.
skumt, då har de ändrat sen jag gick med. Har hotmail adress jag med.
Men Maila nån admin så ska du se att de hjälper dig bli reggad.
Men Maila nån admin så ska du se att de hjälper dig bli reggad.
vet att de finns dosor i alla möjliga olika designer å storlekar som man programerar efter befintliga dosans frekvens, nya dosan "läser" frekvensen å lär sig den på nått vänster, vet inte själv helt 100 hur man gör men en fd arbets polare beställde sån nån stans på nätet för en skit summa från typ kina lr nått sånt land å de funkade kanon för han iallefall så finns gör det!
Fråga gärna din vän vart han hittade det.